Ducati CDI-boxar. tex den du länkat i ditt första inlägg.MrCurop skrev: Men vilken CDI passar min moppe då?
Behöver inte vara cdiboxen som gör att den hackar, kan också vara att den inte är inställd ordentligt (munstycken osv)MrCurop skrev:Nu har jag monterat mitt Giannelli 2T!
CDI-boxen som är strypt gör så att den går väldigt konstigt, du måste antingen ligga max (70) efter det hackar den, eller så ligger du vanligt (45) sen hackar den, men what do you expect...Så ostrypt CDI får bli mitt nästa inköp
Nu kommer vi till sista delen av mitt projekt, drev. Den accelererar riktigt snabbt men stannar vid 70, om det nu är CDI:n eller helt enkelt allt den ger det vet jag inte. Men vad rekommenderar ni drev?
Tacksam för snabba svar!
Men måste byta CDI:n innan jag felsöker något annatDerbiKoffe skrev:Behöver inte vara cdiboxen som gör att den hackar, kan också vara att den inte är inställd ordentligt (munstycken osv)MrCurop skrev:Nu har jag monterat mitt Giannelli 2T!
CDI-boxen som är strypt gör så att den går väldigt konstigt, du måste antingen ligga max (70) efter det hackar den, eller så ligger du vanligt (45) sen hackar den, men what do you expect...Så ostrypt CDI får bli mitt nästa inköp
Nu kommer vi till sista delen av mitt projekt, drev. Den accelererar riktigt snabbt men stannar vid 70, om det nu är CDI:n eller helt enkelt allt den ger det vet jag inte. Men vad rekommenderar ni drev?
Tacksam för snabba svar!
Det är inte CDI-boxen som beter sig så. Felinställd förgasare, har du bytt munstycke?MrCurop skrev:CDI-boxen som är strypt gör så att den går väldigt konstigt, du måste antingen ligga max (70) efter det hackar den, eller så ligger du vanligt (45) sen hackar den, men what do you expect...Så ostrypt CDI får bli mitt nästa inköp
Eller? Gianelli fanboyXpressen skrev:Gianelli 2T är det bästa röret du kan ha till Derbi's 50cc
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Nix, ska beställa munstyckekit när jag ska köpa CDI, vilket blir om någon vecka eftersom jag ska åka bort. Men är du säker på att det är förgasaren? Ska jag inte kolla tändstiftet innan jag köper munstycken?CaToXXo skrev:Det är inte CDI-boxen som beter sig så. Felinställd förgasare, har du bytt munstycke?MrCurop skrev:CDI-boxen som är strypt gör så att den går väldigt konstigt, du måste antingen ligga max (70) efter det hackar den, eller så ligger du vanligt (45) sen hackar den, men what do you expect...Så ostrypt CDI får bli mitt nästa inköp
Tkröret levererar väl en bättre topp?Rexxy skrev:Då kan jag låna tråden lite, då jag har fått tag i ett Technigasrör. Valde det röret just p.g.a effektkurvan är jämn.
Hur pass bra är det röret annars? Vad för topphastighet kan jag vänta mig ifrån den med optimal drevning?
Det är för mitt "Projekt 100 knyck med effektrör" om ni inte sett det.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=50463
Det låter inte som CDI-boxen. Munstycke SKA man byta vid byte till trimrör från original. Kolla tändstiftet kan du göra om du vill, jag brukar inte förlita mig på det alltför mycket. Man känner när en moppe går rent o fint. Ett nytt stift skadar inte.MrCurop skrev:Nix, ska beställa munstyckekit när jag ska köpa CDI, vilket blir om någon vecka eftersom jag ska åka bort. Men är du säker på att det är förgasaren? Ska jag inte kolla tändstiftet innan jag köper munstycken?CaToXXo skrev:Det är inte CDI-boxen som beter sig så. Felinställd förgasare, har du bytt munstycke?MrCurop skrev:CDI-boxen som är strypt gör så att den går väldigt konstigt, du måste antingen ligga max (70) efter det hackar den, eller så ligger du vanligt (45) sen hackar den, men what do you expect...Så ostrypt CDI får bli mitt nästa inköp
0.3hk mer. Men kurvan är spetsigare, vilket gör att den kanske inte orkar en tyngre drevning. För motorn måste ha ork att komma upp i varv också, vilket technigas teoretiskt ska fixa som inte tk kan.DEA!! skrev:Tkröret levererar väl en bättre topp?Rexxy skrev:Då kan jag låna tråden lite, då jag har fått tag i ett Technigasrör. Valde det röret just p.g.a effektkurvan är jämn.
Hur pass bra är det röret annars? Vad för topphastighet kan jag vänta mig ifrån den med optimal drevning?
Det är för mitt "Projekt 100 knyck med effektrör" om ni inte sett det.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=50463
Okok, skadar det moppen att köra på fel munstycke? Kört lite med det nya röret... Och vad skulle du chansa för storlek på munstycket?CaToXXo skrev:Det låter inte som CDI-boxen. Munstycke SKA man byta vid byte till trimrör från original. Kolla tändstiftet kan du göra om du vill, jag brukar inte förlita mig på det alltför mycket. Man känner när en moppe går rent o fint. Ett nytt stift skadar inte.MrCurop skrev:Nix, ska beställa munstyckekit när jag ska köpa CDI, vilket blir om någon vecka eftersom jag ska åka bort. Men är du säker på att det är förgasaren? Ska jag inte kolla tändstiftet innan jag köper munstycken?CaToXXo skrev: Det är inte CDI-boxen som beter sig så. Felinställd förgasare, har du bytt munstycke?
Kan värmenypa, bensinen kyler.MrCurop skrev:Okok, skadar det moppen att köra på fel munstycke? Kört lite med det nya röret... Och vad skulle du chansa för storlek på munstycket?CaToXXo skrev:Det låter inte som CDI-boxen. Munstycke SKA man byta vid byte till trimrör från original. Kolla tändstiftet kan du göra om du vill, jag brukar inte förlita mig på det alltför mycket. Man känner när en moppe går rent o fint. Ett nytt stift skadar inte.MrCurop skrev: Nix, ska beställa munstyckekit när jag ska köpa CDI, vilket blir om någon vecka eftersom jag ska åka bort. Men är du säker på att det är förgasaren? Ska jag inte kolla tändstiftet innan jag köper munstycken?
Har du otur så kan moppen skära för dig. Storlekarna varierar väldigt, allt mellan 70 och 95 kan du behöva... Utgå på 10 storlekar större än original.MrCurop skrev: Okok, skadar det moppen att köra på fel munstycke? Kört lite med det nya röret... Och vad skulle du chansa för storlek på munstycket?
Köpt ett kit så kan du testa dig framMrCurop skrev:Beställt CDI-box nu
Låter kanske lite dumt, men vad rekommenderar ni för munstycke typ? Ska jag köpa ett separata? Eller ett kit, i så fall vilket?
Sorry om jag låter lite dum, är inte så insatt, men lär mig någon nytt varje dag!
Tacksam för snabba svar!
Tack för svar!JakobRRX skrev:Köpt ett kit så kan du testa dig framMrCurop skrev:Beställt CDI-box nu
Låter kanske lite dumt, men vad rekommenderar ni för munstycke typ? Ska jag köpa ett separata? Eller ett kit, i så fall vilket?
Sorry om jag låter lite dum, är inte så insatt, men lär mig någon nytt varje dag!
Tacksam för snabba svar!Kolla tändstiftet, är det vitt=du behöver större munstycke. svart=mindre munstycke oboybrunt=perfa
Också ett fenomen på att du har för litet munstycke är om du åker typ maxfart å sen trycker in choken, om den får en skjuts framåt är det för litet munstycke (för choken ger mer bensin)
Jo, du kan t.ex köpa 5mm munstycke till en förgasare som har 6mm. Det är gängan på munstycket vi snackar om nu, det är enda som skiljer.MrCurop skrev: Tack för svar!
Kan jag inte köpa fel munstycke typ? Passar alla munstycken till alla förgasare?
Passar detta kittet? http://goo.gl/lBLZ3Vp4ck skrev:Jo, du kan t.ex köpa 5mm munstycke till en förgasare som har 6mm. Det är gängan på munstycket vi snackar om nu, det är enda som skiljer.MrCurop skrev: Tack för svar!
Kan jag inte köpa fel munstycke typ? Passar alla munstycken till alla förgasare?
Vet inte ens vad du har för förgasare, men antar att du har en Dellorto 17.5mm förgasare och då ska du ha Dellorto's 6mm munstycke.MrCurop skrev:Passar detta kittet? http://goo.gl/lBLZ3Vp4ck skrev:Jo, du kan t.ex köpa 5mm munstycke till en förgasare som har 6mm. Det är gängan på munstycket vi snackar om nu, det är enda som skiljer.MrCurop skrev: Tack för svar!
Jag har själv metrakit thrower på min Rieju och bytte till sportluftfilter häromdan, ingen skillnad alls nästan. Den lät dovare och fränare och kanske en aning mer bottendrag, men kan ha varit placeboMrCurop skrev:Tack för alla svar allihopa!
Men vad tycker ni om sportluftfilter? I så fall vilket rekommenderar ni?
Låter det tystare? Giannellit låter som fan, när man bor i en storstad som jag får man se sig för..JakobRRX skrev:Jag har själv metrakit thrower på min Rieju och bytte till sportluftfilter häromdan, ingen skillnad alls nästan. Den lät dovare och fränare och kanske en aning mer bottendrag, men kan ha varit placeboMrCurop skrev:Tack för alla svar allihopa!
Men vad tycker ni om sportluftfilter? I så fall vilket rekommenderar ni?.
var ett biltema filter, typ kon format