Gasvajer till Rieju

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

Gasvajer till Rieju

Inlägg av kv1st »

Hej, min gasvajer gick i sönder för nån dag sen och jag köpte en ny, men den är det jätte mycket glapp i och det är nästan häng gas, min förra gasvajer va så clean, lätt att gasa men och så fort man släppt den så åkte den tillbaka.. :(

Vet ni vart man kan hitta en gasvajer har tittat lite, men det är bara två delade och med 2 kablar till olja och sånt
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög

Re: Gasvajer till Rieju

Inlägg av bursell »

kv1st skrev:Hej, min gasvajer gick i sönder för nån dag sen och jag köpte en ny, men den är det jätte mycket glapp i och det är nästan häng gas, min förra gasvajer va så clean, lätt att gasa men och så fort man släppt den så åkte den tillbaka.. :(

Vet ni vart man kan hitta en gasvajer har tittat lite, men det är bara två delade och med 2 kablar till olja och sånt
jag kör med en odelad gasvajer från nån cross på min drac så borde att gå. att köra med cross vajer bara fästena är lika
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

Re: Gasvajer till Rieju

Inlägg av kv1st »

[quote="bursell"][quote="kv1st"]Hej, min gasvajer gick i sönder för nån dag sen och jag köpte en ny, men den är det jätte mycket glapp i och det är nästan häng gas, min förra gasvajer va så clean, lätt att gasa men och så fort man släppt den så åkte den tillbaka.. :(

Vet ni vart man kan hitta en gasvajer har tittat lite, men det är bara två delade och med 2 kablar till olja och sånt[/quote]
jag kör med en odelad gasvajer från nån cross på min drac så borde att gå. att köra med cross vajer bara fästena är lika[/quote]

Vart kan jag få tag i en sån, och vad ska det va för fästen? :)

Hmm, varför blev den inte quote? när jag tryckte på de :P
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Ovrigt/Reparationssats-vajer-82621/
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

den verkar vara för kort. testa å kapa vajern så den är precis rätt fast endå har lite spel så du kan ställa in den sedan. sen så skruvar du dit en skruv nippel å sen bah ut å gasa med din najjsiga gasvajjer!!!! :D :D :D :D
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped

Inlägg av niclaskallstrom »

Min gasvajer gick av en dag när jag starta moppen (ger alltid lite gas när jag kickar) så då bara tog jag ut gasvajern ur handtaget och tvinna den runt fingret och drog med handen så gasa mopeden, så körde ja hem sen till biltema och köpte en reparationssats där för 50 spänn, då får du en helt ny gasvajer (utan hölje förstås) och en massa nipplar i olika storlekar, tog minsta nippeln och så fick jag en ny och perfekt gasvajer billigt, plus en rolig historia på vägen! :D
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

Inlägg av kv1st »

vajer är verkligen inte för kort, den är typ 1,5m eller 2,0m
Skriv svar