Du kan ingenting, materialet avgör hur cylinden presterar indirekt, i och med att om en gjutjärn blir för varm presterar den sämre.david96 skrev:FFS materialet avgör inte ur cylindern presterar! det är hur den är gjord och hur portarna är! en gjutjärn kan varva mer än allu och tvärtom, men oftast varvar allu mer! FFS, kan du sluta posta nu då du inte vet något?Oggee skrev:Aluminium varvar mer. Vill han vara helt säker på att veven ska hålla ska han köra på gjutjärn. Han behöver inte byta kolv då heller.derbeyy skrev: äru helt jävla ding eller? kört med 74cc på min förra Derbi i ett halvt år och körde full päte hela tiden.. de ända som kan paja i slutändan är packningar och lager.. snälla fixa lite fakta innan du kommer hit och tror du är bättre än hasse typ.
Snälla, jag bryr mig inte om din aluminium håller eller inte, för i slutändan får veven nog. Jag tror inte att jag är bättre än Hasse. Det är dumt att riskera att köpa en varvvillig cylinder för veven och precis som du säger, ramlager slits snabbare
din jävla kina cylinder suger daze!
kör på mallossi replica 80cc
Du suger daze som inte kollar upp bra cylindrar utan tar första bästa, har du ens läst om dr evo? läs på lite grabben, för du har verkligen ett smallt perspektiv