Bra setup till Rieju

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

alminium kyler bättre, så i teorin så ska den hålla längre och nicasil är hårdare. skit i om det är alu eller inte, ligger du o pressar fullt nonstop så går veven iaf på dom snällaste 70cc cylindrarna, som jag lärde mig här, det är inte kubiken som dödar veven, det är varven. dock vet jag inte hur kraftig en 80cc barikit eller guss är.
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

lasshe skrev:det är en ny 295mm öhlins fjäder :wink:
Jasså är det en förlängd dämpare eller vad e det förnåt? Och vart hittar jag en sån? :D
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

Oggee skrev:
lasshe skrev:det är en ny 295mm öhlins fjäder :wink:
Jasså är det en förlängd dämpare eller vad e det förnåt? Och vart hittar jag en sån? :D
håll er till ämnet!
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

draken skrev:
Oggee skrev:
lasshe skrev:det är en ny 295mm öhlins fjäder :wink:
Jasså är det en förlängd dämpare eller vad e det förnåt? Och vart hittar jag en sån? :D
håll er till ämnet!
Har redan gett han den bästa setupen han kan tänka sig till originalvev, så jag ser ingen mening med att fortsätta tråden
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

gilerahjärnan skrev:alminium kyler bättre, så i teorin så ska den hålla längre och nicasil är hårdare. skit i om det är alu eller inte, ligger du o pressar fullt nonstop så går veven iaf på dom snällaste 70cc cylindrarna, som jag lärde mig här, det är inte kubiken som dödar veven, det är varven. dock vet jag inte hur kraftig en 80cc barikit eller guss är.
Skojar du eller? En alu cylinder varvar ju mycket och du säger i att han ska skita i om det är alu eller inte...
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög
Inlägg: 188
Blev medlem: 11 juli 2012, 20:22

Inlägg av kv1st »

Någon säger gjutjärn någon säger alu..

Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.

Har fortafarande inte fått tips på en bra förgasare..
Skicka länk. 21-24

Vad ska jag ha för drev?

Vilket insug ska jag ha, länk de tillsammans med förgasare.

Ska jag byta membran? ger de effekt fattar inte vad membranet för ens..
haha

Jag ska ha 80cc..



VAD ÄR POWERJET?



Ge mig en full setup.
Så blir det bättre blir helt snurrig när alla skriver olika saker..
Ta denna, nä ta den, tar du den så går den sönder..
hahah blir helt snurrig



Och ni som snackar om annat gör en egen tråd. tack
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..

Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.

Har fortafarande inte fått tips på en bra förgasare..
Skicka länk. 21-24

Vad ska jag ha för drev?

Vilket insug ska jag ha, länk de tillsammans med förgasare.

Ska jag byta membran? ger de effekt fattar inte vad membranet för ens..
haha

Jag ska ha 80cc..



VAD ÄR POWERJET?



Ge mig en full setup.
Så blir det bättre blir helt snurrig när alla skriver olika saker..
Ta denna, nä ta den, tar du den så går den sönder..
hahah blir helt snurrig



Och ni som snackar om annat gör en egen tråd. tack
Kehinin pwk förgasare är billiga och riktigt bra!
Ska du ha 80cc så bör du byta vev.
Vad vill du få ut? Axx eller topp? 13/52
Årets Styrelsemedlem 2013
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..

Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.

Har fortafarande inte fått tips på en bra förgasare..
Skicka länk. 21-24

Vad ska jag ha för drev?

Vilket insug ska jag ha, länk de tillsammans med förgasare.

Ska jag byta membran? ger de effekt fattar inte vad membranet för ens..
haha

Jag ska ha 80cc..



VAD ÄR POWERJET?



Ge mig en full setup.
Så blir det bättre blir helt snurrig när alla skriver olika saker..
Ta denna, nä ta den, tar du den så går den sönder..
hahah blir helt snurrig



Och ni som snackar om annat gör en egen tråd. tack
Lyssna inte på alla som säger att du ska ha aluminiumcylinder, din vev är inte gjord för 70-80cc, egentligen inte heller för gjutjärn 80cc, men kör du med aluminium, som jag sagt 10.000 gånger så kommer din vev vara ett minne blått efter ett tag och du måste köpa rn ny vev för ca 1700kr. Jag har redan gett dig en bra setup och jag skickade länkar, som sagt dellorto 21 mm förgasare är bra, men du får läsa på hur man stämmer in den. Sen alla som säger att luftfiltet bara är skit, det är inte skit. Anledningen till att man köper ett öppet luftfilter är för att man inte vill få in massa skräp i motorn, och att luftflöder ökar grymt mycket bättre än om du bara kör med luftburk. Jag kan rekommendera Malossi E5, det är ett bra filtet. RQ insug är bra också, se till att du köper strypt insug och se till att det passar den förgssare du tänkt köpa. Röret ska vara lågvarvigt och tåla 80cc i så fall. Du har fått länkar i mitt förra svar, det är en bra setup. Du ska inte köpa aluminium bara för att det verkar vara mer power i det. Om du köper aluminium är det en hel del andra grejer som tar stryk också, nållager, ramlager, mm... Du kommer få grym effekt med denna setup, om du drevar om den också så gör den 110 lätt, med ett bra axx, så köp inte alu, allt jag säger!

Ps. Om du ska dreva om så dreva inte så du får bra axx, du förlorar toppfart och axx får du redan om du har lågvarvigt rör och cylinder. Snabbgas kan vara bra också :D
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög
Inlägg: 188
Blev medlem: 11 juli 2012, 20:22

Inlägg av kv1st »

Oggee skrev:
kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..

Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.

Har fortafarande inte fått tips på en bra förgasare..
Skicka länk. 21-24

Vad ska jag ha för drev?

Vilket insug ska jag ha, länk de tillsammans med förgasare.

Ska jag byta membran? ger de effekt fattar inte vad membranet för ens..
haha

Jag ska ha 80cc..



VAD ÄR POWERJET?



Ge mig en full setup.
Så blir det bättre blir helt snurrig när alla skriver olika saker..
Ta denna, nä ta den, tar du den så går den sönder..
hahah blir helt snurrig



Och ni som snackar om annat gör en egen tråd. tack
Lyssna inte på alla som säger att du ska ha aluminiumcylinder, din vev är inte gjord för 70-80cc, egentligen inte heller för gjutjärn 80cc, men kör du med aluminium, som jag sagt 10.000 gånger så kommer din vev vara ett minne blått efter ett tag och du måste köpa rn ny vev för ca 1700kr. Jag har redan gett dig en bra setup och jag skickade länkar, som sagt dellorto 21 mm förgasare är bra, men du får läsa på hur man stämmer in den. Sen alla som säger att luftfiltet bara är skit, det är inte skit. Anledningen till att man köper ett öppet luftfilter är för att man inte vill få in massa skräp i motorn, och att luftflöder ökar grymt mycket bättre än om du bara kör med luftburk. Jag kan rekommendera Malossi E5, det är ett bra filtet. RQ insug är bra också, se till att du köper strypt insug och se till att det passar den förgssare du tänkt köpa. Röret ska vara lågvarvigt och tåla 80cc i så fall. Du har fått länkar i mitt förra svar, det är en bra setup. Du ska inte köpa aluminium bara för att det verkar vara mer power i det. Om du köper aluminium är det en hel del andra grejer som tar stryk också, nållager, ramlager, mm... Du kommer få grym effekt med denna setup, om du drevar om den också så gör den 110 lätt, med ett bra axx, så köp inte alu, allt jag säger!

Ps. Om du ska dreva om så dreva inte så du får bra axx, du förlorar toppfart och axx får du redan om du har lågvarvigt rör och cylinder. Snabbgas kan vara bra också :D

Nu fattar jag inte riktigt...
Ska jag satsa på 80cc gjutjärn eller inte?

Just nu har jag Hebo luftfliter
TK rör lågvarvigt.
och allt annat orginal. förutom drev

Så min setup kommer va

80cc barikit / dr evo

Dellorto 21mm pwk

RQ insug "strypt" som passar min förgasare ska den va 21mm anslutning då eller? http://www.twostroke.se/product.asp?product=29033

Drev 13/48?

rätt mig om jag har fel.
och ännu en gång frågar jag VAD ÄR POWERJET MUNSTYCKE och varför är de bra?

Jag hade en aerox innan och den va skrott så jag hitta en hemsida som hete pedparts.co.uk där fanns SKIT BILLIGA saker.

Finns det någon liknade sida till AM6 osv crossmopder.
Senast redigerad av kv1st den 25 juli 2013, 11:24, redigerad totalt 1 gånger.
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

kv1st skrev:
Oggee skrev:
kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..

Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.

Har fortafarande inte fått tips på en bra förgasare..
Skicka länk. 21-24

Vad ska jag ha för drev?

Vilket insug ska jag ha, länk de tillsammans med förgasare.

Ska jag byta membran? ger de effekt fattar inte vad membranet för ens..
haha

Jag ska ha 80cc..



VAD ÄR POWERJET?



Ge mig en full setup.
Så blir det bättre blir helt snurrig när alla skriver olika saker..
Ta denna, nä ta den, tar du den så går den sönder..
hahah blir helt snurrig



Och ni som snackar om annat gör en egen tråd. tack
Lyssna inte på alla som säger att du ska ha aluminiumcylinder, din vev är inte gjord för 70-80cc, egentligen inte heller för gjutjärn 80cc, men kör du med aluminium, som jag sagt 10.000 gånger så kommer din vev vara ett minne blått efter ett tag och du måste köpa rn ny vev för ca 1700kr. Jag har redan gett dig en bra setup och jag skickade länkar, som sagt dellorto 21 mm förgasare är bra, men du får läsa på hur man stämmer in den. Sen alla som säger att luftfiltet bara är skit, det är inte skit. Anledningen till att man köper ett öppet luftfilter är för att man inte vill få in massa skräp i motorn, och att luftflöder ökar grymt mycket bättre än om du bara kör med luftburk. Jag kan rekommendera Malossi E5, det är ett bra filtet. RQ insug är bra också, se till att du köper strypt insug och se till att det passar den förgssare du tänkt köpa. Röret ska vara lågvarvigt och tåla 80cc i så fall. Du har fått länkar i mitt förra svar, det är en bra setup. Du ska inte köpa aluminium bara för att det verkar vara mer power i det. Om du köper aluminium är det en hel del andra grejer som tar stryk också, nållager, ramlager, mm... Du kommer få grym effekt med denna setup, om du drevar om den också så gör den 110 lätt, med ett bra axx, så köp inte alu, allt jag säger!

Ps. Om du ska dreva om så dreva inte så du får bra axx, du förlorar toppfart och axx får du redan om du har lågvarvigt rör och cylinder. Snabbgas kan vara bra också :D

Nu fattar jag inte riktigt...
Ska jag satsa på 80cc gjutjärn eller inte?

Just nu har jag Hebo luftfliter
TK rör lågvarvigt.
och allt annat orginal. förutom drev

Så min setup kommer va

80cc barikit / dr evo
Dellorto 21mm pwk
RQ insug "strypt" som passar min förgasare ska den va 21mm anslutning då eller?
Drev 13/48?

rätt mig om jag har fel.
och ännu en gång frågar jag VAD ÄR POWERJET MUNSTYCKE och varför är de bra?

Jag hade en aerox innan och den va skrott så jag hitta en hemsida som hete pedparts.co.uk där fanns SKIT BILLIGA saker.

Finns det någon liknade sida till AM6 osv crossmopder.
Cykelkraft.se, som jag länka tidigare, asså jag säger inget mer men det blir bara synd om dig själv när du står med skägget i brevlådan med en söndrig vev och alu cylinder, kommer kanske även pajja kolven också om veven pajjar. Om du är osäker så fråga nån känd mopedaffär eller nån kunnig person, hasse på twostroke tex
Vilket tk rör har du?
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

jag har kört min 70 kubikare alminium i ett halv år snart, varvat skiten ur den, håller fortfarande
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

gilerahjärnan skrev:jag har kört min 70 kubikare alminium i ett halv år snart, varvat skiten ur den, håller fortfarande
Det beror dock på hur gammal veven är, och han vill ha 80cc inte 70cc, det är en viss skillnad
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Oggee skrev:
gilerahjärnan skrev:jag har kört min 70 kubikare alminium i ett halv år snart, varvat skiten ur den, håller fortfarande
Det beror dock på hur gammal veven är, och han vill ha 80cc inte 70cc, det är en viss skillnad
varven är den samma, om inte högre på en airsal...
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev:
gilerahjärnan skrev:jag har kört min 70 kubikare alminium i ett halv år snart, varvat skiten ur den, håller fortfarande
Det beror dock på hur gammal veven är, och han vill ha 80cc inte 70cc, det är en viss skillnad
varven är den samma, om inte högre på en airsal...
80cc varvar mer än 70cc
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Oggee skrev:
gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev: Det beror dock på hur gammal veven är, och han vill ha 80cc inte 70cc, det är en viss skillnad
varven är den samma, om inte högre på en airsal...
80cc varvar mer än 70cc
beror på vad för cylinder det är
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev:
gilerahjärnan skrev: varven är den samma, om inte högre på en airsal...
80cc varvar mer än 70cc
beror på vad för cylinder det är
70cc alu varvar ungefär lika mycket som 80cc gjutjärn
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

Oggee skrev:
gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev: Det beror dock på hur gammal veven är, och han vill ha 80cc inte 70cc, det är en viss skillnad
varven är den samma, om inte högre på en airsal...
80cc varvar mer än 70cc
En del 70cc varvar mer än 80cc. Beror helt på vilken cylinder det är.
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

Erkovich skrev:
Oggee skrev:
gilerahjärnan skrev: varven är den samma, om inte högre på en airsal...
80cc varvar mer än 70cc
En del 70cc varvar mer än 80cc. Beror helt på vilken cylinder det är.
Som sagt, gjutjärn e det han ska köra på, de varvar mindre än alu
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Oggee skrev:
Erkovich skrev:
Oggee skrev: 80cc varvar mer än 70cc
En del 70cc varvar mer än 80cc. Beror helt på vilken cylinder det är.
Som sagt, gjutjärn e det han ska köra på, de varvar mindre än alu
den varvar högt ändå, skulle satsa på 70cc på en org vev
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev:
Erkovich skrev: En del 70cc varvar mer än 80cc. Beror helt på vilken cylinder det är.
Som sagt, gjutjärn e det han ska köra på, de varvar mindre än alu
den varvar högt ändå, skulle satsa på 70cc på en org vev
Han villa ju ha 80cc, då ska han köra på 80cc gjutjärn
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev:
Erkovich skrev: En del 70cc varvar mer än 80cc. Beror helt på vilken cylinder det är.
Som sagt, gjutjärn e det han ska köra på, de varvar mindre än alu
den varvar högt ändå, skulle satsa på 70cc på en org vev
Instämmer.
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög
Inlägg: 188
Blev medlem: 11 juli 2012, 20:22

Inlägg av kv1st »

om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..

kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..

kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
du måste tänka mer än bara effekten, veven ska helst hålla lite längre, bara du kör under 80cc

bara du inte köper Hebo manston eller dylikt
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..

kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
80cc har större slagvolym= större effekt. 70cc aluminium varvar mer än 70cc gjutjärn= mer effekt. 74cc aluminium klarar inte originalveven. Den klarar 70cc aluminium, men jag rekommenderar gjutjärn 80cc, den har längre livslängd och ger lika mycket effekt som en 70cc aluminium om inte mer. Plus att den är billigare, köp dr evolution
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..

kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
Satsa på den här cylindern med en 21mm förgasare. http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057

Originalveven håller
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

Erkovich skrev:
kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..

kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
Satsa på den här cylindern med en 21mm förgasare. http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057

Originalveven håller
Eller så köper han Dr evo för 1200kr
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

Oggee skrev:
Erkovich skrev:
kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..

kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
Satsa på den här cylindern med en 21mm förgasare. http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057

Originalveven håller
Eller så köper han Dr evo för 1200kr
Det kan han också göra;)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

asså håll käften oggee,han förstod efter första gången

är som gilerahjärnann säger, du kan fast köra 110cc alu sålänge du inte varvstoppar 24/7
satsa på en polino guss 80cc rätt så billiga och levererar någorlunda bra, ostrypt insug ska du ha och du ska ha ett som passar din förgasare
21mm på 80? skulle knappt lagt de på 70 köp 24 eller 26mm av något kvalitets märke, dellorto,keihin och så ska du ha en munstycke sats

så sammanfattning på din köplista:

polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
insug(valfritt märke) 24/26mm ostrypt om dom ens har strypta
feel free att lägga till nåt om ja missa nått

lycka till och varva lugnt ;)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Haha går ju för fan visste att köra med Barikit's 80cc! SickRazer här på forumet hade ju först Airsal's 70cc och sen köpte han ju en BRK 80cc och hade originalvev.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

p4ck skrev:Haha går ju för fan visste att köra med Barikit's 80cc! SickRazer här på forumet hade ju först Airsal's 70cc och sen köpte han ju en BRK 80cc och hade originalvev.
"hade". hur länge körde han med den?
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

suzukiwheelier skrev:asså håll käften oggee,han förstod efter första gången

är som gilerahjärnann säger, du kan fast köra 110cc alu sålänge du inte varvstoppar 24/7
satsa på en polino guss 80cc rätt så billiga och levererar någorlunda bra, ostrypt insug ska du ha och du ska ha ett som passar din förgasare
21mm på 80? skulle knappt lagt de på 70 köp 24 eller 26mm av något kvalitets märke, dellorto,keihin och så ska du ha en munstycke sats

så sammanfattning på din köplista:

polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
insug(valfritt märke) 24/26mm ostrypt om dom ens har strypta
feel free att lägga till nåt om ja missa nått

lycka till och varva lugnt ;)

Ska du komma nu och styra upp allt och leka duktig? 110cc? Synd bara att det inte finns några 110 cc som varvar lugnt, den cylindern jag skickade är den billigaste 80cc gjutjärn man kan få tag på, och den levererar bra med kräm, han ville inte lägga så mycket pengar på trimmet sa han själv. Om han köper 80cc aluminium så kommer hans vevs livslängd bli betydligy kortare än om han kör med gjutjärn. 21-24mm förgasare räcker, vissa kör mer 17,5mm förgasare till 80cc, det funkar men man får inte ut all kraft ut cylindern
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Oggee skrev:
suzukiwheelier skrev:asså håll käften oggee,han förstod efter första gången

är som gilerahjärnann säger, du kan fast köra 110cc alu sålänge du inte varvstoppar 24/7
satsa på en polino guss 80cc rätt så billiga och levererar någorlunda bra, ostrypt insug ska du ha och du ska ha ett som passar din förgasare
21mm på 80? skulle knappt lagt de på 70 köp 24 eller 26mm av något kvalitets märke, dellorto,keihin och så ska du ha en munstycke sats

så sammanfattning på din köplista:

polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
insug(valfritt märke) 24/26mm ostrypt om dom ens har strypta
feel free att lägga till nåt om ja missa nått

lycka till och varva lugnt ;)

Ska du komma nu och styra upp allt och leka duktig? 110cc? Synd bara att det inte finns några 110 cc som varvar lugnt, den cylindern jag skickade är den billigaste 80cc gjutjärn man kan få tag på, och den levererar bra med kräm, han ville inte lägga så mycket pengar på trimmet sa han själv. Om han köper 80cc aluminium så kommer hans vevs livslängd bli betydligy kortare än om han kör med gjutjärn. 21-24mm förgasare räcker, vissa kör mer 17,5mm förgasare till 80cc, det funkar men man får inte ut all kraft ut cylindern
det är ju inte det han syftar på!!!, BARA han inte ligger o pressar fullt!!!, du kan varva lika mycket som alu som gjutjärn

du behöver inte ligga i 100 på 30-väg, herregud, det är konst o köra lugnt när man vet att man har så mycket kraft, kör som en vanlig person.
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

gilerahjärnan skrev:
Oggee skrev:
suzukiwheelier skrev:asså håll käften oggee,han förstod efter första gången

är som gilerahjärnann säger, du kan fast köra 110cc alu sålänge du inte varvstoppar 24/7
satsa på en polino guss 80cc rätt så billiga och levererar någorlunda bra, ostrypt insug ska du ha och du ska ha ett som passar din förgasare
21mm på 80? skulle knappt lagt de på 70 köp 24 eller 26mm av något kvalitets märke, dellorto,keihin och så ska du ha en munstycke sats

så sammanfattning på din köplista:

polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
insug(valfritt märke) 24/26mm ostrypt om dom ens har strypta
feel free att lägga till nåt om ja missa nått

lycka till och varva lugnt ;)

Ska du komma nu och styra upp allt och leka duktig? 110cc? Synd bara att det inte finns några 110 cc som varvar lugnt, den cylindern jag skickade är den billigaste 80cc gjutjärn man kan få tag på, och den levererar bra med kräm, han ville inte lägga så mycket pengar på trimmet sa han själv. Om han köper 80cc aluminium så kommer hans vevs livslängd bli betydligy kortare än om han kör med gjutjärn. 21-24mm förgasare räcker, vissa kör mer 17,5mm förgasare till 80cc, det funkar men man får inte ut all kraft ut cylindern
det är ju inte det han syftar på!!!, BARA han inte ligger o pressar fullt!!!, du kan varva lika mycket som alu som gjutjärn

du behöver inte ligga i 100 på 30-väg, herregud, det är konst o köra lugnt när man vet att man har så mycket kraft, kör som en vanlig person.
Ska han köpa en cylinder och hålla på att ha i åtanke att han inte får ligga på fullgas? Känns ganska meningslöst. Tänk efter lite...
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

gilerahjärnan skrev:
p4ck skrev:Haha går ju för fan visste att köra med Barikit's 80cc! SickRazer här på forumet hade ju först Airsal's 70cc och sen köpte han ju en BRK 80cc och hade originalvev.
"hade". hur länge körde han med den?
Sant där dock, han satte ju på 80cc och sålde iväg den ett tag efter det.
Airsal cylindern dog ju för att den skar om jag inte minns fel..



Men jag tror inte TS behöver oroa sig för att veven ska rasa om han satsar på en Airsal 70cc eller BRK 74cc.
Negativa med gjutjärn är ju som sagt sämre kylning, och om skiten överhettas så är det större chans att toppen snear till sig t.ex.

F.ö så 80cc cylindern ogge syftar på är egentligen 73cc

EDIT: För övrigt så, bara för att cylindern är 80cc betyder det inte att den varvar asmycket. Det beror på portarna.. :)
Senast redigerad av p4ck den 25 juli 2013, 14:31, redigerad totalt 1 gånger.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Oggee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 juni 2013, 22:06

Inlägg av Oggee »

p4ck skrev:
gilerahjärnan skrev:
p4ck skrev:Haha går ju för fan visste att köra med Barikit's 80cc! SickRazer här på forumet hade ju först Airsal's 70cc och sen köpte han ju en BRK 80cc och hade originalvev.
"hade". hur länge körde han med den?
Sant där dock, han satte ju på 80cc och sålde iväg den ett tag efter det.
Airsal cylindern dog ju för att den skar om jag inte minns fel..



Men jag tror inte TS behöver oroa sig för att veven ska rasa om han satsar på en Airsal 70cc eller BRK 74cc.
Negativa med gjutjärn är ju som sagt sämre kylning, och om skiten överhettas så är det större chans att toppen snear till sig t.ex.

F.ö så 80cc cylindern ogge syftar på är egentligen 73cc
Ja den är egentligen 73cc. Vadå kylning? Tror du cylindern pajar för den blir för varm? Har man tillräckligt med vätska i kylaren och öppet luftfilter är det inget man behöver oroa sig för
Låst