håll er till ämnet!Oggee skrev:Jasså är det en förlängd dämpare eller vad e det förnåt? Och vart hittar jag en sån?lasshe skrev:det är en ny 295mm öhlins fjäder
Derbi_pöjk skrev:så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
Skojar du eller? En alu cylinder varvar ju mycket och du säger i att han ska skita i om det är alu eller inte...gilerahjärnan skrev:alminium kyler bättre, så i teorin så ska den hålla längre och nicasil är hårdare. skit i om det är alu eller inte, ligger du o pressar fullt nonstop så går veven iaf på dom snällaste 70cc cylindrarna, som jag lärde mig här, det är inte kubiken som dödar veven, det är varven. dock vet jag inte hur kraftig en 80cc barikit eller guss är.
Kehinin pwk förgasare är billiga och riktigt bra!kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..
Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.
Har fortafarande inte fått tips på en bra förgasare..
Skicka länk. 21-24
Vad ska jag ha för drev?
Vilket insug ska jag ha, länk de tillsammans med förgasare.
Ska jag byta membran? ger de effekt fattar inte vad membranet för ens..
haha
Jag ska ha 80cc..
VAD ÄR POWERJET?
Ge mig en full setup.
Så blir det bättre blir helt snurrig när alla skriver olika saker..
Ta denna, nä ta den, tar du den så går den sönder..
hahah blir helt snurrig
Och ni som snackar om annat gör en egen tråd. tack
Lyssna inte på alla som säger att du ska ha aluminiumcylinder, din vev är inte gjord för 70-80cc, egentligen inte heller för gjutjärn 80cc, men kör du med aluminium, som jag sagt 10.000 gånger så kommer din vev vara ett minne blått efter ett tag och du måste köpa rn ny vev för ca 1700kr. Jag har redan gett dig en bra setup och jag skickade länkar, som sagt dellorto 21 mm förgasare är bra, men du får läsa på hur man stämmer in den. Sen alla som säger att luftfiltet bara är skit, det är inte skit. Anledningen till att man köper ett öppet luftfilter är för att man inte vill få in massa skräp i motorn, och att luftflöder ökar grymt mycket bättre än om du bara kör med luftburk. Jag kan rekommendera Malossi E5, det är ett bra filtet. RQ insug är bra också, se till att du köper strypt insug och se till att det passar den förgssare du tänkt köpa. Röret ska vara lågvarvigt och tåla 80cc i så fall. Du har fått länkar i mitt förra svar, det är en bra setup. Du ska inte köpa aluminium bara för att det verkar vara mer power i det. Om du köper aluminium är det en hel del andra grejer som tar stryk också, nållager, ramlager, mm... Du kommer få grym effekt med denna setup, om du drevar om den också så gör den 110 lätt, med ett bra axx, så köp inte alu, allt jag säger!kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..
Jag tänker inte beställa något och sen köra sönder hela motorn, för att ni ska hålla på och tjafsa.. vet ni inte så kommentra inte.
Skicka länk. 21-24
Vad ska jag ha för drev?
haha
Jag ska ha 80cc..
VAD ÄR POWERJET?
Ge mig en full setup.
hahah blir helt snurrig
Oggee skrev:Lyssna inte på alla som säger att du ska ha aluminiumcylinder, din vev är inte gjord för 70-80cc, egentligen inte heller för gjutjärn 80cc, men kör du med aluminium, som jag sagt 10.000 gånger så kommer din vev vara ett minne blått efter ett tag och du måste köpa rn ny vev för ca 1700kr. Jag har redan gett dig en bra setup och jag skickade länkar, som sagt dellorto 21 mm förgasare är bra, men du får läsa på hur man stämmer in den. Sen alla som säger att luftfiltet bara är skit, det är inte skit. Anledningen till att man köper ett öppet luftfilter är för att man inte vill få in massa skräp i motorn, och att luftflöder ökar grymt mycket bättre än om du bara kör med luftburk. Jag kan rekommendera Malossi E5, det är ett bra filtet. RQ insug är bra också, se till att du köper strypt insug och se till att det passar den förgssare du tänkt köpa. Röret ska vara lågvarvigt och tåla 80cc i så fall. Du har fått länkar i mitt förra svar, det är en bra setup. Du ska inte köpa aluminium bara för att det verkar vara mer power i det. Om du köper aluminium är det en hel del andra grejer som tar stryk också, nållager, ramlager, mm... Du kommer få grym effekt med denna setup, om du drevar om den också så gör den 110 lätt, med ett bra axx, så köp inte alu, allt jag säger!kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..
Skicka länk. 21-24
Vad ska jag ha för drev?
haha
Jag ska ha 80cc..
VAD ÄR POWERJET?
Ge mig en full setup.
hahah blir helt snurrig
Ps. Om du ska dreva om så dreva inte så du får bra axx, du förlorar toppfart och axx får du redan om du har lågvarvigt rör och cylinder. Snabbgas kan vara bra också
Cykelkraft.se, som jag länka tidigare, asså jag säger inget mer men det blir bara synd om dig själv när du står med skägget i brevlådan med en söndrig vev och alu cylinder, kommer kanske även pajja kolven också om veven pajjar. Om du är osäker så fråga nån känd mopedaffär eller nån kunnig person, hasse på twostroke texkv1st skrev:Oggee skrev:Lyssna inte på alla som säger att du ska ha aluminiumcylinder, din vev är inte gjord för 70-80cc, egentligen inte heller för gjutjärn 80cc, men kör du med aluminium, som jag sagt 10.000 gånger så kommer din vev vara ett minne blått efter ett tag och du måste köpa rn ny vev för ca 1700kr. Jag har redan gett dig en bra setup och jag skickade länkar, som sagt dellorto 21 mm förgasare är bra, men du får läsa på hur man stämmer in den. Sen alla som säger att luftfiltet bara är skit, det är inte skit. Anledningen till att man köper ett öppet luftfilter är för att man inte vill få in massa skräp i motorn, och att luftflöder ökar grymt mycket bättre än om du bara kör med luftburk. Jag kan rekommendera Malossi E5, det är ett bra filtet. RQ insug är bra också, se till att du köper strypt insug och se till att det passar den förgssare du tänkt köpa. Röret ska vara lågvarvigt och tåla 80cc i så fall. Du har fått länkar i mitt förra svar, det är en bra setup. Du ska inte köpa aluminium bara för att det verkar vara mer power i det. Om du köper aluminium är det en hel del andra grejer som tar stryk också, nållager, ramlager, mm... Du kommer få grym effekt med denna setup, om du drevar om den också så gör den 110 lätt, med ett bra axx, så köp inte alu, allt jag säger!kv1st skrev:Någon säger gjutjärn någon säger alu..
Skicka länk. 21-24
Vad ska jag ha för drev?
haha
Jag ska ha 80cc..
VAD ÄR POWERJET?
Ge mig en full setup.
hahah blir helt snurrig
Ps. Om du ska dreva om så dreva inte så du får bra axx, du förlorar toppfart och axx får du redan om du har lågvarvigt rör och cylinder. Snabbgas kan vara bra också
Nu fattar jag inte riktigt...
Ska jag satsa på 80cc gjutjärn eller inte?
Just nu har jag Hebo luftfliter
TK rör lågvarvigt.
och allt annat orginal. förutom drev
Så min setup kommer va
80cc barikit / dr evo
Dellorto 21mm pwk
RQ insug "strypt" som passar min förgasare ska den va 21mm anslutning då eller?
Drev 13/48?
rätt mig om jag har fel.
och ännu en gång frågar jag VAD ÄR POWERJET MUNSTYCKE och varför är de bra?
Jag hade en aerox innan och den va skrott så jag hitta en hemsida som hete pedparts.co.uk där fanns SKIT BILLIGA saker.
Finns det någon liknade sida till AM6 osv crossmopder.
80cc varvar mer än 70ccgilerahjärnan skrev:varven är den samma, om inte högre på en airsal...Oggee skrev:Det beror dock på hur gammal veven är, och han vill ha 80cc inte 70cc, det är en viss skillnadgilerahjärnan skrev:jag har kört min 70 kubikare alminium i ett halv år snart, varvat skiten ur den, håller fortfarande
80cc har större slagvolym= större effekt. 70cc aluminium varvar mer än 70cc gjutjärn= mer effekt. 74cc aluminium klarar inte originalveven. Den klarar 70cc aluminium, men jag rekommenderar gjutjärn 80cc, den har längre livslängd och ger lika mycket effekt som en 70cc aluminium om inte mer. Plus att den är billigare, köp dr evolutionkv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..
kan jag köra med 70 - 74 osv vad det finns med org vev?
Satsa på den här cylindern med en 21mm förgasare. http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..
Eller så köper han Dr evo för 1200krErkovich skrev:Satsa på den här cylindern med en 21mm förgasare. http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..
Originalveven håller
Det kan han också göra;)Oggee skrev:Eller så köper han Dr evo för 1200krErkovich skrev:Satsa på den här cylindern med en 21mm förgasare. http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057kv1st skrev:om 70 ger bättre effekt så tar jag de.. men jag gissar ju på att 80cc ger bättre en 70..
Originalveven håller
suzukiwheelier skrev:asså håll käften oggee,han förstod efter första gången
är som gilerahjärnann säger, du kan fast köra 110cc alu sålänge du inte varvstoppar 24/7
satsa på en polino guss 80cc rätt så billiga och levererar någorlunda bra, ostrypt insug ska du ha och du ska ha ett som passar din förgasare
21mm på 80? skulle knappt lagt de på 70 köp 24 eller 26mm av något kvalitets märke, dellorto,keihin och så ska du ha en munstycke sats
så sammanfattning på din köplista:
polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
insug(valfritt märke) 24/26mm ostrypt om dom ens har strypta
feel free att lägga till nåt om ja missa nått
lycka till och varva lugnt
det är ju inte det han syftar på!!!, BARA han inte ligger o pressar fullt!!!, du kan varva lika mycket som alu som gjutjärnOggee skrev:suzukiwheelier skrev:asså håll käften oggee,han förstod efter första gången
är som gilerahjärnann säger, du kan fast köra 110cc alu sålänge du inte varvstoppar 24/7
satsa på en polino guss 80cc rätt så billiga och levererar någorlunda bra, ostrypt insug ska du ha och du ska ha ett som passar din förgasare
21mm på 80? skulle knappt lagt de på 70 köp 24 eller 26mm av något kvalitets märke, dellorto,keihin och så ska du ha en munstycke sats
polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
Ska du komma nu och styra upp allt och leka duktig? 110cc? Synd bara att det inte finns några 110 cc som varvar lugnt, den cylindern jag skickade är den billigaste 80cc gjutjärn man kan få tag på, och den levererar bra med kräm, han ville inte lägga så mycket pengar på trimmet sa han själv. Om han köper 80cc aluminium så kommer hans vevs livslängd bli betydligy kortare än om han kör med gjutjärn. 21-24mm förgasare räcker, vissa kör mer 17,5mm förgasare till 80cc, det funkar men man får inte ut all kraft ut cylindern
Ska han köpa en cylinder och hålla på att ha i åtanke att han inte får ligga på fullgas? Känns ganska meningslöst. Tänk efter lite...gilerahjärnan skrev:det är ju inte det han syftar på!!!, BARA han inte ligger o pressar fullt!!!, du kan varva lika mycket som alu som gjutjärnOggee skrev:suzukiwheelier skrev:asså håll käften oggee,han förstod efter första gången
polini guss 80
kolvbultsnållager
dellorto PWK 24mm/26mm
munstyckesats 90-110
Ska du komma nu och styra upp allt och leka duktig? 110cc? Synd bara att det inte finns några 110 cc som varvar lugnt, den cylindern jag skickade är den billigaste 80cc gjutjärn man kan få tag på, och den levererar bra med kräm, han ville inte lägga så mycket pengar på trimmet sa han själv. Om han köper 80cc aluminium så kommer hans vevs livslängd bli betydligy kortare än om han kör med gjutjärn. 21-24mm förgasare räcker, vissa kör mer 17,5mm förgasare till 80cc, det funkar men man får inte ut all kraft ut cylindern
du behöver inte ligga i 100 på 30-väg, herregud, det är konst o köra lugnt när man vet att man har så mycket kraft, kör som en vanlig person.
Sant där dock, han satte ju på 80cc och sålde iväg den ett tag efter det.gilerahjärnan skrev:"hade". hur länge körde han med den?p4ck skrev:Haha går ju för fan visste att köra med Barikit's 80cc! SickRazer här på forumet hade ju först Airsal's 70cc och sen köpte han ju en BRK 80cc och hade originalvev.
Ja den är egentligen 73cc. Vadå kylning? Tror du cylindern pajar för den blir för varm? Har man tillräckligt med vätska i kylaren och öppet luftfilter är det inget man behöver oroa sig förp4ck skrev:Sant där dock, han satte ju på 80cc och sålde iväg den ett tag efter det.gilerahjärnan skrev:"hade". hur länge körde han med den?p4ck skrev:Haha går ju för fan visste att köra med Barikit's 80cc! SickRazer här på forumet hade ju först Airsal's 70cc och sen köpte han ju en BRK 80cc och hade originalvev.
Airsal cylindern dog ju för att den skar om jag inte minns fel..
Men jag tror inte TS behöver oroa sig för att veven ska rasa om han satsar på en Airsal 70cc eller BRK 74cc.
Negativa med gjutjärn är ju som sagt sämre kylning, och om skiten överhettas så är det större chans att toppen snear till sig t.ex.
F.ö så 80cc cylindern ogge syftar på är egentligen 73cc