Köpte en beta rr 07 i dagarna och elen är helt slut, ingenting alls fungerar .. Är det ett vanligt fel på beta, och isf vad brukar det vara som är sönder??
Har varken säkring eller batteri vad jag kan hitta
Min Derbi hade ingen säkring då jag köpte den men den gick bra å så. Enda som funkka va bromsljus( baklampan lyser bara vid bromsning av nån anledning) o framlampan. Gjorde om systemet med ny säkringshållare så funkkade allt efter dn stund slutade dock baklampan lysa och funkar pånyttnendast som bromsljus.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
TheFlyingFin skrev:Min Derbi hade ingen säkring då jag köpte den men den gick bra å så. Enda som funkka va bromsljus( baklampan lyser bara vid bromsning av nån anledning) o framlampan. Gjorde om systemet med ny säkringshållare så funkkade allt efter dn stund slutade dock baklampan lysa och funkar pånyttnendast som bromsljus.
Har ju ingen säkring på beta rr tror jag inte, har inget batteri iaf!
TheFlyingFin skrev:Min Derbi hade ingen säkring då jag köpte den men den gick bra å så. Enda som funkka va bromsljus( baklampan lyser bara vid bromsning av nån anledning) o framlampan. Gjorde om systemet med ny säkringshållare så funkkade allt efter dn stund slutade dock baklampan lysa och funkar pånyttnendast som bromsljus.
. Då borde ju inte tändningslåset göra nån skillnad? Du måste troligen ha ett batteri och säkring, för generatorn klarar imte nödvändigtvis av allt på tomgång. Du borde skaffa det.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
. Då borde ju inte tändningslåset göra nån skillnad? Du måste troligen ha ett batteri och säkring, för generatorn klarar imte nödvändigtvis av allt på tomgång. Du borde skaffa det.
Täningslåset funkar som det ska, men inget annat .. jag kan ju inte sätta på ett batteri om det inte finns där original? finns för de första ingen plats för det och för de andra inga kopplingar :/
vicke1112 skrev:mät om du får fram ström till spänningsregulatorn och efter regulatorn. kan vara den efter som att all el är död
Vet inte riktigt vad det är för ngt du snackar om haha men jag mätte den på bilden här http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077207278vy1.jpg och den gav bara utslag ifrån 3 lr 4 kontakter av 6 :/ ska den bara göra de??
vicke1112 skrev:mät om du får fram ström till spänningsregulatorn och efter regulatorn. kan vara den efter som att all el är död
Vet inte riktigt vad det är för ngt du snackar om haha men jag mätte den på bilden här http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077207278vy1.jpg och den gav bara utslag ifrån 3 lr 4 kontakter av 6 :/ ska den bara göra de??
kolla här scooterdoctors.egetforum.com/guide-felsokning-spanningsregulator-t60.html?sid=29f2ec631c881376732b2436e95f2e3d
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96