elfel på beta rr 07

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Feelo
Elmoped

elfel på beta rr 07

Inlägg av Feelo »

Köpte en beta rr 07 i dagarna och elen är helt slut, ingenting alls fungerar .. Är det ett vanligt fel på beta, och isf vad brukar det vara som är sönder??
Har varken säkring eller batteri vad jag kan hitta
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

ingen som vet?
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av lasshe »

kolla cdi boxen ;)
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

lasshe skrev:kolla cdi boxen ;)
Den startar väl inte ens om cdi boxen e paj?? den startar o går hur bra som helst bara att ingen el fungerar dvs. tuta, lampor, mätare blinkers osv.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

Mätare o bromsljus på beta är standard fel tyvärr,har samma på min
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

TuZx skrev:Mätare o bromsljus på beta är standard fel tyvärr,har samma på min
Men ingenting fungerar ju på min .. inte framlampan heller

Såg inatt när jag mekade att de elen jordades på 4 olika ställen nästan precis brevid varandra, är det rimligt?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Min Derbi hade ingen säkring då jag köpte den men den gick bra å så. Enda som funkka va bromsljus( baklampan lyser bara vid bromsning av nån anledning) o framlampan. Gjorde om systemet med ny säkringshållare så funkkade allt :P efter dn stund slutade dock baklampan lysa och funkar pånyttnendast som bromsljus.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

TheFlyingFin skrev:Min Derbi hade ingen säkring då jag köpte den men den gick bra å så. Enda som funkka va bromsljus( baklampan lyser bara vid bromsning av nån anledning) o framlampan. Gjorde om systemet med ny säkringshållare så funkkade allt :P efter dn stund slutade dock baklampan lysa och funkar pånyttnendast som bromsljus.
Har ju ingen säkring på beta rr tror jag inte, har inget batteri iaf!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Feelo skrev:
TheFlyingFin skrev:Min Derbi hade ingen säkring då jag köpte den men den gick bra å så. Enda som funkka va bromsljus( baklampan lyser bara vid bromsning av nån anledning) o framlampan. Gjorde om systemet med ny säkringshållare så funkkade allt :P efter dn stund slutade dock baklampan lysa och funkar pånyttnendast som bromsljus.
. Då borde ju inte tändningslåset göra nån skillnad? Du måste troligen ha ett batteri och säkring, för generatorn klarar imte nödvändigtvis av allt på tomgång. Du borde skaffa det.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

TheFlyingFin skrev:
Feelo skrev:
. Då borde ju inte tändningslåset göra nån skillnad? Du måste troligen ha ett batteri och säkring, för generatorn klarar imte nödvändigtvis av allt på tomgång. Du borde skaffa det.
Täningslåset funkar som det ska, men inget annat .. jag kan ju inte sätta på ett batteri om det inte finns där original? finns för de första ingen plats för det och för de andra inga kopplingar :/
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

mät om du får fram ström till spänningsregulatorn och efter regulatorn. kan vara den efter som att all el är död
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

Den startar ju och går vad är problemet? :lol:
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

donkeyO.o skrev:Den startar ju och går vad är problemet? :lol:
Problemet är att jag vill synas på vägarna och inte bli överkörd av en bil ..
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

vicke1112 skrev:mät om du får fram ström till spänningsregulatorn och efter regulatorn. kan vara den efter som att all el är död
Vet inte riktigt vad det är för ngt du snackar om haha men jag mätte den på bilden här http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077207278vy1.jpg och den gav bara utslag ifrån 3 lr 4 kontakter av 6 :/ ska den bara göra de??
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Feelo skrev:
vicke1112 skrev:mät om du får fram ström till spänningsregulatorn och efter regulatorn. kan vara den efter som att all el är död
Vet inte riktigt vad det är för ngt du snackar om haha men jag mätte den på bilden här http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077207278vy1.jpg och den gav bara utslag ifrån 3 lr 4 kontakter av 6 :/ ska den bara göra de??
kolla här scooterdoctors.egetforum.com/guide-felsokning-spanningsregulator-t60.html?sid=29f2ec631c881376732b2436e95f2e3d
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Skriv svar