Tänkt att köpa en billig ciao och bara glida runt och typ köra lite bakhjul men undrar vad för trim man ska köra? Vill helst komma billigt undan.
Har tänkt på typ ett badsnake rör och 80 mm remskiva.
Låter det bra? Samt byter man remskivan fram eller bak? Vad kommer den toppa med den setupen?
Senast redigerad av Pulze den 24 juli 2013, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har ju själv filat insuget, planat toppen, fixat 13 mm förgasare med sport luftfilter samt badsnake rör och mindre remskiva (80mm)! Min gör 60 utan problem
Robbe skrev:Jag har ju själv filat insuget, planat toppen, fixat 13 mm förgasare med sport luftfilter samt badsnake rör och mindre remskiva (80mm)! Min gör 60 utan problem
riktiga 60 km enligt gps? vad var noggranheten när du körde
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Min rackliga ciao har badsnake med diverse hål i sig, 80mm remskiva, och enligt förra ägaren så kan det mycket väl vara större förgasare samt okänd cylinder... Väger 85kg och den accelererar till och med i branta backar! (om man kommer in i backen med en knuff på 10-15km/h...) och på plan mark gör den 62 med gpsen i mobilen.
Kommer ihåg att brorsans ciao gjorde 55-60 km/h med badsnake, 80mm, filat insug.
Robbe skrev:Jag har ju själv filat insuget, planat toppen, fixat 13 mm förgasare med sport luftfilter samt badsnake rör och mindre remskiva (80mm)! Min gör 60 utan problem
riktiga 60 km enligt gps? vad var noggranheten när du körde
Ja det var riktiga 60 km/h enligt en riktig gps! Så sluta hata! det var plan mark dessutom
min kusin har köpt en 43mm cylinderkitt ny förgasare (13mm) och en sportluftburk. Nu har han monterat allt men bakhjulet är stummt? vad kan det bero på?
Pulze skrev:min kusin har köpt en 43mm cylinderkitt ny förgasare (13mm) och en sportluftburk. Nu har han monterat allt men bakhjulet är stummt? vad kan det bero på?
Pulze skrev:min kusin har köpt en 43mm cylinderkitt ny förgasare (13mm) och en sportluftburk. Nu har han monterat allt men bakhjulet är stummt? vad kan det bero på?
monterat cylinder/kolven fel antagligen..
den var tydligen inte stumt, den startar bara inte, det går att cykla, typ som om kopplingen slirar