12mmkrillepille skrev:tja vad är det för mm på kolv bulten på polini sport 50cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7815
http://twostroke.se/product.asp?product=16720simon_97_ skrev:en bra 50 cylinder för under 1000kr lappen till slider
?
Stage 6 Sport Pro 70ccDawidd skrev:Tjena,tänkte nu köpa mig en 70cc till min neos.
Kommer köra med orginal veven då den är i fint skick
så vilken 70cc ska jag köpa?
Kommer ha den till vardagskörning och lite stunt,borde jag satsa på en sport cylinder då eller?
Vill ha en cylinder med bra drag! och bra toppfart.
Kommer även köpa en 17,5mm förgasare, har ett laser x-pro rör nu och kommer inte köpa något nytt.
Har faktiskt kollat på den, va inne på en Airsal 70 t6 först.Arkstar skrev:Stage 6 Sport Pro 70ccDawidd skrev:Tjena,tänkte nu köpa mig en 70cc till min neos.
Kommer köra med orginal veven då den är i fint skick
så vilken 70cc ska jag köpa?
Kommer ha den till vardagskörning och lite stunt,borde jag satsa på en sport cylinder då eller?
Vill ha en cylinder med bra drag! och bra toppfart.
Kommer även köpa en 17,5mm förgasare, har ett laser x-pro rör nu och kommer inte köpa något nytt.
Stage 6 Racing,Malossi MHR Replica, Polini Corsa, sög budget så kanske det blir enklare för oss..Andreas Runevad skrev:vilken cylinder passar bäst med ett yasuni C20 rör till en aerox 03
länk vore snällt;)
säg gärna också om man behöver byta förgasare
mvh Rune
2200 kan jag gå upp till;)Arkstar skrev:Stage 6 Racing,Malossi MHR Replica, Polini Corsa, sög budget så kanske det blir enklare för oss..Andreas Runevad skrev:vilken cylinder passar bäst med ett yasuni C20 rör till en aerox 03
länk vore snällt;)
säg gärna också om man behöver byta förgasare
mvh Rune
Förgasare kan vara bra o byta 21-24-26-28 kan nog vara bra!
Du får bättre bottendrag med större förgasare,samt lättare o ställa in när du har 70cc. Kylningen och bensinflödet blir bättre med större förgasarealb1n skrev:hej, har en fundering. Ska köpa mig en 70cc till stunt aeroxen. Såg Stage6 mkII sport pro cylindern som var billigHar dock ingen 17,5 förgasare kör med 12mm. Skulle det fungera att köra med orginal, eller borde jag ta polini sporten?
Cylinder: Polini CorsaLindstr0m skrev:har en aerox 05 som jag vill trimma till 100 med ett bra axx, nån som vet en bra setup som håller länge?
hååfen skrev:Cylinder: Polini CorsaLindstr0m skrev:har en aerox 05 som jag vill trimma till 100 med ett bra axx, nån som vet en bra setup som håller länge?
Förgasare: Dellorto 21 mm
Rör: Yasuni R
Variator: Polini Speedcontrol
Koppling: Malossi Fly
Vev: Stage6 HPC
Vevlager: C3 eller C4
Och annat luftfilter, insug, membranblock
å kanske en boostbottle
Antar att han menar denna: http://www.twostroke.se/product.asp?product=10240Lindstr0m skrev:hååfen skrev:Cylinder: Polini CorsaLindstr0m skrev:har en aerox 05 som jag vill trimma till 100 med ett bra axx, nån som vet en bra setup som håller länge?
å kanske en boostbottle
Vilket rör menar du? kan nån/du länka det du tänker på? hittar det inte..
10 eller 12cm på vev, stage6 HPC?hååfen skrev:Cylinder: Polini CorsaLindstr0m skrev:har en aerox 05 som jag vill trimma till 100 med ett bra axx, nån som vet en bra setup som håller länge?
å kanske en boostbottle