Enkelt. Bara skruva bort den, och tillverka en täckbricka som täcker hålet i blocket.asti27 skrev:älskar R/T hojen:D är det lätt att koppla bort oljepumpen?

det är bara helvetes bra gjort att få den gå 120kM/h +Rexxy skrev:Det är svårare än vad man tror att åka 120 +, så ropa inte hej än förrän du närmar dig det!potog skrev:Va kan ja säga.... Jag hör av mig när jag har gjort 140
Tror du måste ha lite port om du ska under 10 räcker nog inte med wheeliebarRexxy skrev:Kom hem med den här igår;
Vilket jag INTE hade räknat med!
R/T hojen kördes på Aros Open igår i Västerås, och jag fick en bästa tid på 10.58. Vilket jag är rätt så nöjd med, men vill under 10!
Till Malmby ska jag försöka fixa wheeliebar. Den är jäkligt svårt att hantera starter med.Får se hur många hundradelar jag vinner då!
Sen filmade jag också lite med min Gopro. Sådan jävla otur att jag bara lyckades filma mina förluster... I början kör jag mot Hilmersson, han drar ifrån mig som en raket!
Sista racet på filmen lyckades jag på något sätt att starta på 2:an, vilket resulterade i en värdelös start...
http://www.youtube.com/watch?v=JiIAlbB_lJc
V-force reedventil beställd, så någon häst till får jag.euroman skrev:
Tror du måste ha lite port om du ska under 10 räcker nog inte med wheeliebarFast grymt med 3 plats!
grattis!
Aha okej då är jag medRexxy skrev:V-force reedventil beställd, så någon häst till får jag.euroman skrev:
Tror du måste ha lite port om du ska under 10 räcker nog inte med wheeliebarFast grymt med 3 plats!
grattis!
Portning för att nå under 10sek behövs absolut inte! Jag känner en som kör 9.8~ med R/T AM6 på en Rieju Spike!
Min 60fot tid är lite hög. Ligger runt 2.4. Med wheeliebar hoppas jag komma på runt 2.0-2.1.
Ser ingen anledning att väntaRexxy skrev:När jag vill öka till 145km/h+ och få bättre tider på strippen.euroman skrev:när händer det då?Rexxy skrev: Som Thoz3 säger, den är ju inte portad!
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Helt enig du vill ju sätta rekord då måste du satsa häftigtSNODDAS15 skrev:Ser ingen anledning att väntaRexxy skrev:När jag vill öka till 145km/h+ och få bättre tider på strippen.euroman skrev: när händer det då?
Med rätt cylinder är ju 32-33hk inga problem att hämta ur dom. Om inte mer!skogen_swe skrev:ett sjukt imponerande bygge måste jag säga![]()
har aldrig förstått hur mycket man kan hämta från dessa minerali motorer
hur kommer de sig att du valde AM6 motorn i stället för derbis?
skulle en spacer hjälpa dig nåt va jag vet så ska väl den ge lite mer varv effekt hade själv på min snö skoter gav ju lite boost vete om små motorer ger men undrar bara?
ahaRexxy skrev:Med rätt cylinder är ju 32-33hk inga problem att hämta ur dom. Om inte mer!skogen_swe skrev:ett sjukt imponerande bygge måste jag säga![]()
skulle en spacer hjälpa dig nåt va jag vet så ska väl den ge lite mer varv effekt hade själv på min snö skoter gav ju lite boost vete om små motorer ger men undrar bara?
jag valde AM6 just för att jag hade en sådan i hyllorna. Köpte den billigt för länge sen. Hade det varit en Derbi så hade det kvittat för mig.
Skulle jag fixa spacer förstör jag klämspalten. Och jag har inge vidare lust att svarva om förbräningsrummet just nu.
Jag har inga personliga erfarenheter om smällda lådor, så där kan jag inte säga. Men jag tror nog dom håller för mer än 25hk!skogen_swe skrev: aha
brukar inte växellådan säga go natt efter 25+hk ?? dom som kört på simonini 90cc och parmakit 110cc har känt på smällen va jag sett eller så har dom bara otur men vet inte men risken finns ju![]()
du vet inte nån som har kommit nära 30hk på en AM6 motor?
ja vist är AM6 motorn alltid likvärdigRexxy skrev:Jag har inga personliga erfarenheter om smällda lådor, så där kan jag inte säga. Men jag tror nog dom håller för mer än 25hk!skogen_swe skrev: aha
brukar inte växellådan säga go natt efter 25+hk ?? dom som kört på simonini 90cc och parmakit 110cc har känt på smällen va jag sett eller så har dom bara otur men vet inte men risken finns ju![]()
Med MXS GP90cc cylindern bänkade dom runt 32hk har jag för mig. Förvisso Derbi, men det är likvärdigt med en AM6.
MXS claims to have performed over 3,000 dyno runs developing this top end, and with the proper equipment that 32 HP can be produced with on a Derbi EBE050 engine--that would really test the little transmission. There's a lot of innovation brought market with this top end. It will be available in February 2013 and versions made for the EBE, D50B0, AM6, and probably a couple of other 50cc engines. You do need to get their crank for it (some of the engines sport a 45mm stroked crank), and you'll need a big pipe and a huge carb.
Om jag ramlar på en bänk ska jag göra det.skogen_swe skrev:ja vist är AM6 motorn alltid likvärdig
haha killarna måste ha legat och filat/putsat i timmar för att få så helvetes bra duration block blabla och hänga med men bra gjort är de ju, fick bara en bak tanke hur de hade sett ut om polisen skulle prova den och flyga åt helvete xD
har du funderat på bänka ditt monster förresten!
Vet att tivedens motor bänkande en som gav 32hk kommer dock inte ihåg om det var AM6 eller Derbi eller vilken cc det var.skogen_swe skrev:ahaRexxy skrev:Med rätt cylinder är ju 32-33hk inga problem att hämta ur dom. Om inte mer!skogen_swe skrev:ett sjukt imponerande bygge måste jag säga![]()
jag valde AM6 just för att jag hade en sådan i hyllorna. Köpte den billigt för länge sen. Hade det varit en Derbi så hade det kvittat för mig.
Skulle jag fixa spacer förstör jag klämspalten. Och jag har inge vidare lust att svarva om förbräningsrummet just nu.