Rexxys Mopeder - Allt och lite till

Här ligger TSR:s egna projekt, t.ex. administrationens egna fordon.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

asti27 skrev:älskar R/T hojen:D är det lätt att koppla bort oljepumpen? :)
Enkelt. Bara skruva bort den, och tillverka en täckbricka som täcker hålet i blocket. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Va kan ja säga.... Jag hör av mig när jag har gjort 140 ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

potog skrev:Va kan ja säga.... Jag hör av mig när jag har gjort 140 ;)
Det är svårare än vad man tror att åka 120 +, så ropa inte hej än förrän du närmar dig det!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

Rexxy skrev:
Det är svårare än vad man tror att åka 120 +, så ropa inte hej än förrän du närmar dig det!
det är bara helvetes bra gjort att få den gå 120kM/h +

men över 130km/H! va i helv... kör ju om mig i min vw bubbla bil xD

själv försöker jag bara uppnå 100km/h med min suzuki pv och känns helt jävla omöjligt

:evil:
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Ja, gör du det med den lågvarviga 50cc hypern? Eller med det där projektet med 70cc som vi såg en start men inget slut på? ;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

ta tag i 1209 racern med :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

DEA!! skrev:ta tag i 1209 racern med :wink:
Sist i kön! Som det ser ut nu blir det såhär;

E-type
Saxoped med 50cc AM6
Stockholmaren ska renoveras
och sen 1209.

Någonstans där i mellan ska R/T motorn klämmas in för att skrämma upp den lite mer!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Nytt rekord! 133km/h! Med lite extrakrydda, läs här. Kopierar direkt från min facebooksida.

Okej då! Dagens händelser.
Jag ville bräcka mitt gamla rekord på 131km/h. Så det var bara ta hojen och ladda upp på en raksträcka. Denna gång tänkte jag ta en större väg lite längre bort. Då den var längre, och jag kunde sträcka ut hojen ordentligt! Första repan, 131km/h.. fan! Samma sträcka, åt andra hållet. 131km/h... fan igen! Vi provar igen! Denna gång hade jag koll på varvräknaren. Jag vet att hojen ligger i c:a 13700rpm i 131km/h. Nu såg jag 14100rpm! Vilket resulterade i 133km/h. Inte helt nöjd, men bräckte mitt rekord. Får försöka mer någon annan gång.

Åkte tillbaka till verkstan i c:a 70km/h. (Det är en 70 väg)
Det bor inte så långt ifrån min verkstan en polisman. Han har inte brytt sig ett dugg om mig under dessa år jag kört där. Men nu när jag närmade mig hans boende, så ser jag hans kärring ståendes mitt i vägen för mig med händerna upp i luften! *Vad vill hon då?* tänkte jag. Några sekunder senare, ser jag hennes man (Polisen) springandes ut i vägen och tar upp händerna i luften! Nu blev det allvar! Det var bara att pallnita och försöka vända hojen så fort som möjligt! När han förstod vad jag tänkte göra, började han springa mot mig! Nu gick adrenalinet upp i taket och allt jag tänkte på " är 1:ans växel i nu?" Lyckades göra en snabb och schysst vändning och drog på full gas därifrån! Som tur är, accelererar hojen rätt så duktigt, så på fot hade han ingen chans att springa ifatt mig. Sen körde jag upp hojen i skogen en bit bort och gömde den under en gran. Sen ringde jag efter skjuts.
Blir att ligga lite lågt i några veckor framöver att toppfartstesta hojar där..

Sen satte jag mig och räknade lite teoretisk nyss. Jag vet att hojen varvar 13700rpm i 131km/h. (Jag har ju varvräknare)
Nu när jag nådde 133km/h visade varvräknaren 14100rpm. Men när jag räknar med dom siffrorna ska den bara varva 13900rpm i den hastigheten. Vilket tyder på att jag egentligen körde 135km/h på 14100rpm! :shock: Det kan stämma också, då uppdateringsfrekvensen på denna GPS är rätt så långsam.
Får hitta ännu längre sträcka så GPS's hinner uppdatera sig!
Senast redigerad av Rexxy den 22 juni 2013, 22:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Helt sjukt! Även helt sjukt att jag inte kollat in denna tråd innan, letat efter saftiga projekttrådar att läsa och se på fan! Fränare grej får man ju leta efter!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

p4ck skrev:Helt sjukt! Även helt sjukt att jag inte kollat in denna tråd innan, letat efter saftiga projekttrådar att läsa och se på fan! Fränare grej får man ju leta efter!
Ja, du har verkligen missat något! :wink:
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Ny update nu! :D

Efter "polisproblemet" stod ju R/T hojen ute i skogen. Så jag fick börja greja med E-Typen istället. :)
Det jag fick gjort var att få nya tankfästen ditsvetsade, för den äldre tanken. Tog ett tag att försöka få det rätt enligt bilderna jag tagit på Ttures Sm50. Men det ser helt okej ut nu på bilden!
Bromsstoppet som saknades på svingen fick jag ditsvetsat också. Stoppet har jag hittat i Conrads sopptunna!

Annars ser det inte ut att vara så mycket för världen än. Ny sadelklädnad ska jag fixa! Denna slängdes bara på lite snabbt för att se om jag fick bra glipa mellan tank och sadel! Ser helt okej ut för mig. :) Framskärmen tror jag är ifrån en Puch Monza? Duger för mig iallafall! (Fy på mig!) Bak är något nyproducerat.

Bild

Blir rena lowridern! ;) Nejdå, lågt ska det vara. Men inte såhär. Dämparna som ligger där på bordet är för långa..

Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Kom hem med den här igår;

Bild

Vilket jag INTE hade räknat med! :shock:

R/T hojen kördes på Aros Open igår i Västerås, och jag fick en bästa tid på 10.58. Vilket jag är rätt så nöjd med, men vill under 10!
Till Malmby ska jag försöka fixa wheeliebar. Den är jäkligt svårt att hantera starter med. :) Får se hur många hundradelar jag vinner då!

Sen filmade jag också lite med min Gopro. Sådan jävla otur att jag bara lyckades filma mina förluster... I början kör jag mot Hilmersson, han drar ifrån mig som en raket!
Sista racet på filmen lyckades jag på något sätt att starta på 2:an, vilket resulterade i en värdelös start...

http://www.youtube.com/watch?v=JiIAlbB_lJc
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Rexxy skrev:Kom hem med den här igår;

Bild

Vilket jag INTE hade räknat med! :shock:

R/T hojen kördes på Aros Open igår i Västerås, och jag fick en bästa tid på 10.58. Vilket jag är rätt så nöjd med, men vill under 10!
Till Malmby ska jag försöka fixa wheeliebar. Den är jäkligt svårt att hantera starter med. :) Får se hur många hundradelar jag vinner då!

Sen filmade jag också lite med min Gopro. Sådan jävla otur att jag bara lyckades filma mina förluster... I början kör jag mot Hilmersson, han drar ifrån mig som en raket!
Sista racet på filmen lyckades jag på något sätt att starta på 2:an, vilket resulterade i en värdelös start...

http://www.youtube.com/watch?v=JiIAlbB_lJc
Tror du måste ha lite port om du ska under 10 räcker nog inte med wheeliebar :P Fast grymt med 3 plats! :) grattis!
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

euroman skrev:
Tror du måste ha lite port om du ska under 10 räcker nog inte med wheeliebar :P Fast grymt med 3 plats! :) grattis!
V-force reedventil beställd, så någon häst till får jag. ;) Portning för att nå under 10sek behövs absolut inte! Jag känner en som kör 9.8~ med R/T AM6 på en Rieju Spike!

Min 60fot tid är lite hög. Ligger runt 2.4. Med wheeliebar hoppas jag komma på runt 2.0-2.1. :)
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

har du bänkat den än?
hade varit lite kul att se hur mycket krut det finns i din fina moppe
Bild
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Du har skapat ett monster.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Thoz3 skrev:har du bänkat den än?
hade varit lite kul att se hur mycket krut det finns i din fina moppe
Nix, det har jag inte. Men jag uppskattar den till c:a 19-20hk.
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Rexxy skrev:
euroman skrev:
V-force reedventil beställd, så någon häst till får jag. ;) Portning för att nå under 10sek behövs absolut inte! Jag känner en som kör 9.8~ med R/T AM6 på en Rieju Spike!

Min 60fot tid är lite hög. Ligger runt 2.4. Med wheeliebar hoppas jag komma på runt 2.0-2.1. :)
Aha okej då är jag med :) ni kanske kör olika förgasare och drevning? något måste ju vara olika! :) Bara hitta det och köra snabbare ;)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Erkovich
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erkovich »

Börjar du ha någon update på g rexxy?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Erkovich skrev:Börjar du ha någon update på g rexxy?
Tyvärr, sitter i Norge nu. Och ska inte hem förrän om 1 vecka! :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Update, at last! ;)

Wheeliebaren på, så nu är det bara att gasa! Då wheeliebaren redan var byggd när jag fick den, fick jag bygga om moppen efter det. Så det blev lite special, men funktionellt!
Bild

Stelopererat, enbart för dragrace. Ena fästet ser ni där uppe.

Bild
Bild

Och den andra här nere, ni ser bättre på nästa bild. Avgasröret var jag tvungen att dra ut lite, blev trångt. :)

Bild

Blev såhär, för annars skulle wheeliebaren kommit för högt. Detta är provkört och funkar finemang!

Bild

Ser rakt ut? - ja, det tycker jag!

Bild

Sen börjar vi trimma motorn lite! Slänger ut mitt malossimembran (ska sitta i min 70cc Sachs sen) och slänger dit ett v-force!
När jag provkörde sen, kändes det som att jag hittade en eller två hästar till! För piggare upplevde jag den! Men är mest rädd det var placebo-effekt.. Det får vi svar på malmby sen. ;)

Bild
Bild
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Hur mycket mer går det egentligen att få ut ;)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

SNODDAS15 skrev:Hur mycket mer går det egentligen att få ut ;)
mycket mer han har ju inte portat skiten :D
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Som Thoz3 säger, den är ju inte portad! ;)
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Rexxy skrev:
när händer det då? :twisted:
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

euroman skrev:
Rexxy skrev:
När jag vill öka till 145km/h+ och få bättre tider på strippen. :)
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Rexxy skrev:
euroman skrev:
Rexxy skrev: Som Thoz3 säger, den är ju inte portad! ;)
Ser ingen anledning att vänta ;)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

SNODDAS15 skrev:
Rexxy skrev:
euroman skrev: när händer det då? :twisted:
Ser ingen anledning att vänta ;)
Helt enig du vill ju sätta rekord då måste du satsa häftigt :D (Den är redan häftig som den är)
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

ett sjukt imponerande bygge måste jag säga :D

har aldrig förstått hur mycket man kan hämta från dessa minerali motorer

hur kommer de sig att du valde AM6 motorn i stället för derbis? :D

skulle en spacer hjälpa dig nåt va jag vet så ska väl den ge lite mer varv effekt hade själv på min snö skoter gav ju lite boost vete om små motorer ger men undrar bara?
kolla gjärna mina projekt :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49228
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

skogen_swe skrev:ett sjukt imponerande bygge måste jag säga :D

skulle en spacer hjälpa dig nåt va jag vet så ska väl den ge lite mer varv effekt hade själv på min snö skoter gav ju lite boost vete om små motorer ger men undrar bara?
Med rätt cylinder är ju 32-33hk inga problem att hämta ur dom. Om inte mer!

jag valde AM6 just för att jag hade en sådan i hyllorna. Köpte den billigt för länge sen. Hade det varit en Derbi så hade det kvittat för mig.

Skulle jag fixa spacer förstör jag klämspalten. Och jag har inge vidare lust att svarva om förbräningsrummet just nu. :)
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

Rexxy skrev:

jag valde AM6 just för att jag hade en sådan i hyllorna. Köpte den billigt för länge sen. Hade det varit en Derbi så hade det kvittat för mig.

Skulle jag fixa spacer förstör jag klämspalten. Och jag har inge vidare lust att svarva om förbräningsrummet just nu. :)
aha

brukar inte växellådan säga go natt efter 25+hk ?? dom som kört på simonini 90cc och parmakit 110cc har känt på smällen va jag sett eller så har dom bara otur men vet inte men risken finns ju :shock:

du vet inte nån som har kommit nära 30hk på en AM6 motor? :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

skogen_swe skrev: aha

brukar inte växellådan säga go natt efter 25+hk ?? dom som kört på simonini 90cc och parmakit 110cc har känt på smällen va jag sett eller så har dom bara otur men vet inte men risken finns ju :shock:

Jag har inga personliga erfarenheter om smällda lådor, så där kan jag inte säga. Men jag tror nog dom håller för mer än 25hk!

Med MXS GP90cc cylindern bänkade dom runt 32hk har jag för mig. Förvisso Derbi, men det är likvärdigt med en AM6.

MXS claims to have performed over 3,000 dyno runs developing this top end, and with the proper equipment that 32 HP can be produced with on a Derbi EBE050 engine--that would really test the little transmission. There's a lot of innovation brought market with this top end. It will be available in February 2013 and versions made for the EBE, D50B0, AM6, and probably a couple of other 50cc engines. You do need to get their crank for it (some of the engines sport a 45mm stroked crank), and you'll need a big pipe and a huge carb.
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

Rexxy skrev:
skogen_swe skrev: aha

Jag har inga personliga erfarenheter om smällda lådor, så där kan jag inte säga. Men jag tror nog dom håller för mer än 25hk!

Med MXS GP90cc cylindern bänkade dom runt 32hk har jag för mig. Förvisso Derbi, men det är likvärdigt med en AM6.

MXS claims to have performed over 3,000 dyno runs developing this top end, and with the proper equipment that 32 HP can be produced with on a Derbi EBE050 engine--that would really test the little transmission. There's a lot of innovation brought market with this top end. It will be available in February 2013 and versions made for the EBE, D50B0, AM6, and probably a couple of other 50cc engines. You do need to get their crank for it (some of the engines sport a 45mm stroked crank), and you'll need a big pipe and a huge carb.
ja vist är AM6 motorn alltid likvärdig

haha killarna måste ha legat och filat/putsat i timmar för att få så helvetes bra duration block blabla och hänga med men bra gjort är de ju, fick bara en bak tanke hur de hade sett ut om polisen skulle prova den och flyga åt helvete xD

har du funderat på bänka ditt monster förresten! :D

suzuki pv 50

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

skogen_swe skrev:ja vist är AM6 motorn alltid likvärdig

haha killarna måste ha legat och filat/putsat i timmar för att få så helvetes bra duration block blabla och hänga med men bra gjort är de ju, fick bara en bak tanke hur de hade sett ut om polisen skulle prova den och flyga åt helvete xD

har du funderat på bänka ditt monster förresten! :D
Om jag ramlar på en bänk ska jag göra det. :)
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

skogen_swe skrev:
Rexxy skrev:

aha

Vet att tivedens motor bänkande en som gav 32hk kommer dock inte ihåg om det var AM6 eller Derbi eller vilken cc det var.

Sen bänkade dom någon AM6 igår med portad Hebo 70cc och keihin 28mm som gav 23.87hk på bakhjulet. hans bästa 201m låg på lite under 9sec Stefan heter ägaren.
Skriv svar