Fråga rörande indraget kort!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
xNo0ne
Elmoped

Fråga rörande indraget kort!

Inlägg av xNo0ne »

Hej,
Nu är det så att min polare har haft världens otur,
Han körde med sin Ospärrade traktor och torskade,
Men klarade sig väldigt fint, Han fick behålla kortet men fick Om Bes
samt 1500:- Böter,
han orkade inte hämta ut traktorn då den måste hämtas på kärra mm, Och har haft svårt att fixa någon som kunde köra, Så han laga upp sin moped någelunda,
Då en kväll är han på fest hos en polare och ska ta sig hem , Ca: 1000m hem,
han har tage sig några öl och åker lungt hem brevid en polare, Men blir stoppad för han glömt lyset, Så dom blåser han mm,
Dom tog kortet dirr, För han hade ju 0.63 Utandning, Ca x2 i blodet sägs det,

Frågan Lyder då om han nu blir av med kortet helt, Kan man så ta om kortet eller blir det 1-2 år på det, mm, O kan han ta ex bara 30 kortet ?
Utan att det blir problem?

För han är lite bonde så är jobbigt för han att bli helt sittandes, Dok får han skylla sig själv ;)
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

Fan va otur, synd. Men han kanske samtidigt lärde sig en läxa. Vet ej om det blir indraget permanent med det tvivlar jag på. Sa dom inte om hur länge det skulle vara indraget? Vet inte heller om han får ta 30 kortet heller, en polares brorsa torskade med trimmat osv och fick inte ta bilkörkort försän han ar 20 år, borde va samma slags regel.
xNo0ne
Elmoped

Inlägg av xNo0ne »

Slidercalle123 skrev:Fan va otur, synd. Men han kanske samtidigt lärde sig en läxa. Vet ej om det blir indraget permanent med det tvivlar jag på. Sa dom inte om hur länge det skulle vara indraget? Vet inte heller om han får ta 30 kortet heller, en polares brorsa torskade med trimmat osv och fick inte ta bilkörkort försän han ar 20 år, borde va samma slags regel.
Mjo man får hoppas han lärt sig en läxa nu, Då fyllekörning är endå en av dom värsta sakerna man kan göra i trafiken ,
Surt att bli av med kortet helt mm, Dom har inte sagt något utan det skulle bli rättegång lr något antar jag, Verkar ta sin lilla tid,
Det värsta nog med detta är att han går sån skola som kräver lämpa mm, För dom kör lastare mm, Så han kan riskera att bli utslängd från skolan med,

Försökt att googla runt om det går att ta ex 30 kort då, men har inte hitta något.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

xNo0ne skrev:
Slidercalle123 skrev:Fan va otur, synd. Men han kanske samtidigt lärde sig en läxa. Vet ej om det blir indraget permanent med det tvivlar jag på. Sa dom inte om hur länge det skulle vara indraget? Vet inte heller om han får ta 30 kortet heller, en polares brorsa torskade med trimmat osv och fick inte ta bilkörkort försän han ar 20 år, borde va samma slags regel.
Mjo man får hoppas han lärt sig en läxa nu, Då fyllekörning är endå en av dom värsta sakerna man kan göra i trafiken ,
Surt att bli av med kortet helt mm, Dom har inte sagt något utan det skulle bli rättegång lr något antar jag, Verkar ta sin lilla tid,
Det värsta nog med detta är att han går sån skola som kräver lämpa mm, För dom kör lastare mm, Så han kan riskera att bli utslängd från skolan med,

Försökt att googla runt om det går att ta ex 30 kort då, men har inte hitta något.
Okej, ja ni får väll se hur rättegången blir då. Går nog inte att överklaga nån sån sak. Glömde fråga om det blev grovt rattfylleri eller rattfylleri bara? Har nog ganska stor skillnad.
xNo0ne
Elmoped

Inlägg av xNo0ne »

Slidercalle123 skrev:
xNo0ne skrev:

Okej, ja ni får väll se hur rättegången blir då. Går nog inte att överklaga nån sån sak. Glömde fråga om det blev grovt rattfylleri eller rattfylleri bara? Har nog ganska stor skillnad.
Faktist ingen aning just nu vad det blev, men tror Grov ligger runt 1 Promille, O dom tog inge blod prov bara Andning, Så Det ligger nog som Vanligt, Farsgubben min blev av med sitt körkort men han hade 1.8 i Blodet, 1 år blev han av med det o sen fick han ta om det
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Har för mig grov är sänkt till 0,8 men jag ska inte säga något då jag själv inte ens har körkort. Sen kan man ju tycka att folk borde orka gå 1km hem men jaja, körde han moppe kan han ju nästan bara skada sig själv...

Är dock Felpost, ska ligga i lag och rätt.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
xNo0ne
Elmoped

Inlägg av xNo0ne »

k-skåpet skrev:Har för mig grov är sänkt till 0,8 men jag ska inte säga något då jag själv inte ens har körkort. Sen kan man ju tycka att folk borde orka gå 1km hem men jaja, körde han moppe kan han ju nästan bara skada sig själv...

Är dock Felpost, ska ligga i lag och rätt.
Mjo han fick sova där mm, låna Cykel , Men nopp han skulle köra,
Okeey, Mja Själva frågan är ju igentligen om Man får ta om kort, Alt Ta 30 Kortet om man har förlorat sitt kort,
Så viste inte riktigt vart man skulle lägga det :P
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Det är väll 1,0-> som blir grovt!
Men polisens alkotestare säger väll bara posetivt eller negativt sen måste man väll till station där det är exakt? För dom får inte lita på sin bärbara testare!
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
xNo0ne
Elmoped

Inlägg av xNo0ne »

Betamekk skrev:Det är väll 1,0-> som blir grovt!
Men polisens alkotestare säger väll bara posetivt eller negativt sen måste man väll till station där det är exakt? För dom får inte lita på sin bärbara testare!
Aa, han fick åka med dom in till sjukan först, Men då var det ingen där, Tillbax till station, O vänta sen till Sjukan igen, Han åkte hem vid typ halv 1 från Polaren, Kom hem från Polisen vid typ halv 5 för att det var sånt krångel,
Skriv svar