Frågor om trimning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Frågor om trimning

Inlägg av IcecoldBullet »

Nu är det så att jag vill trimma min Gilera DNA lite men har ett par frågor.

Jag kommer sätta på ett Yasuni Z och dra av v-ringen, ungefär hur mycket kommer den toppa då? Vilka tryckfjädrar borde jag ha och vilka vikter?

Är det nån annan strypning jag borde ta bort? Helst inget som kostar för mycket och inga nya cylindrar eller liknande.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

du måste byta munstycke med, ca 75 ärliga, du kommer nog inte behöva byta tryckfjäder, det känner du isåfall
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Du borde gå och lägga dig. Det är första steget. Så återkommer vi till detta imorgon :)
Bild
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

david96 skrev:du måste byta munstycke med, ca 75 ärliga, du kommer nog inte behöva byta tryckfjäder, det känner du isåfall
Jadå, om jag byter munstycke också.

Men finns det något mer jag kan göra? Jag vill att den ska gå i 80 med ett skönt axx. Vill inte stycka om förgasaren eller skruva om luftskruven eller något liknande i förgasaren. Vill endast byta huvudmunstycke!

Asddfgf4 skrev:Du borde gå och lägga dig. Det är första steget. Så återkommer vi till detta imorgon
Nja, inte riktigt än, skulle uppskatta din hjälp vid detta område dock :D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

den kommer gå 90 på mätaren :3 nöj dig :P

byt cylinder om du vill ha mer krut allt annat är ovärt om du inte kan porta själv

huvudmunstycke ska vara ca 10 större än vad du har nu

om du har strypt cdi så måste du byta den om du vill få effekten av röret

+ dra v-ringen om du har kvar den
Senast redigerad av david96 den 17 juli 2013, 02:38, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

david96 skrev:den kommer gå 90 på mätaren :3 nöj dig :P

byt cylinder om du vill ha mer krut allt annat är ovärt om du inte kan porta själv

huvudmunstycke ska vara ca 10 större än vad du har nu

om du har strypt cdi så måste du byta den om du vill få effekten av röret

+ dra v-ringen om du har kvar den
Aha okej, det var det jag letade efter, jag har fortfarande strypt cdi.

Ska jag gå upp 10 munstycken med allt det? Just nu är den helt orginal förutom blindtarmen och har 56 munstycke, betyder det att jag ska ha ca 66 nu?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

ja ca +- då bara röret gör så den vill ha mer bensin, sen kommmer du få fin inställa gå upp och ner något
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

david96 skrev:ja ca +- då bara röret gör så den vill ha mer bensin, sen kommmer du få fin inställa gå upp och ner något
Tackar, tackar! Vet du kanske vart man kan köpa en billig ostrypt cdi som funkar till Gilera?


Är denna bra?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=32727

Jag skulle helst vilja ha en billigare dock...

Någon som vet om Gilera DNA -02 är cdi strypta?
Skriv svar