Yamaha dtx hackar på höga varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
fullagubben
Elmoped

Yamaha dtx hackar på höga varv

Inlägg av fullagubben »

Tjena! Jo, för några dagar sedan gjorde jag rent det öppna luftfiltret som i nuläget sitter på mopeden, efter detta så gick den på detta vis? Vad kan det bero på? Kollade färgen på tändstiftet och den är nu svart och inte alls lika brunt oboy-färgat som innan rengörelsen av filtret. Mopeden går lika dåligt på höga varv även i högre växlar. Tacksam för hjälp!

http://www.youtube.com/watch?v=0N796oaS ... e=youtu.be
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

kolla alla slangar vid förgasaren :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
fullagubben
Elmoped

Inlägg av fullagubben »

Vilka slangar är i så fall aktuella?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

alla slangar ;) Låter som har får ont om bensin på de högre varven, som att det kommer i pumpningar, så kolla så att slangarna inte är tilltäppta, sitter löst eller nåt annat som kan hindra ett rent flöde :)
Bild
fullagubben
Elmoped

Inlägg av fullagubben »

Så, nu har alla slangar genomgåtts noggrant. Tog även loss och blåste ur alla slangar samt bensinfiltret med kompressor.

Vad tror ni om tändning osv, kan det vara boven i dramat? Lite konstigt iom att jag inte rört något av det. Förgasaren, kan det finnas skit i den tro, skit som tagit sig dit i samma skede som luftfiltret rengjordes?

EDIT: Någon som även kan noteras att den går finfint tills kanske 30 sekunder efter starten, det är då den börjar harkla sig.
Axelito
Svårstartad skrothög

Inlägg av Axelito »

hej, har exakt samma problem med min dt. Men vet inte vad felet är, gissar på tändkabel eller nåt sånt. har bytt cdi men det händer fortfarande..
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
fullagubben
Elmoped

Inlägg av fullagubben »

Mopeden går nu underbart bra efter att ha blåst ur och bensindoppat samtliga delar till förgasaren med förgasaren.
Axelito, testa det och rengör även luftfiltret.
Axelito
Svårstartad skrothög

Inlägg av Axelito »

fullagubben skrev:Mopeden går nu underbart bra efter att ha blåst ur och bensindoppat samtliga delar till förgasaren med förgasaren.
Axelito, testa det och rengör även luftfiltret.
får ta och testa det!
så du har lagt alla slangar och och förgasaren i lite bensin och blåst ur med kompressor eller?
Härligt att höra att det funkar, får hoppas det blir samma visa för mig :)
såhär blir det för mig, likadant som för dig: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VUqJVyr290s[/youtube]
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
fullagubben
Elmoped

Inlägg av fullagubben »

Jag följde Casals guide här på tsr, rekommenderar denna! Vi får hoppas att även din moped går bättre, många fel kan tydligen ligga i förgasaren.

http://www.twostrokerider.se/artiklar/1490
Lovn' Gloory
Elmoped

Inlägg av Lovn' Gloory »

Pricis sådär lät minn också när jag hadde en kabel som hade löskontakt :D
Dt50x

Setup:

Gianelli 2T

sportluft

Ostrypt cdi

13-60

Varvspärr