Tjena! Jo, för några dagar sedan gjorde jag rent det öppna luftfiltret som i nuläget sitter på mopeden, efter detta så gick den på detta vis? Vad kan det bero på? Kollade färgen på tändstiftet och den är nu svart och inte alls lika brunt oboy-färgat som innan rengörelsen av filtret. Mopeden går lika dåligt på höga varv även i högre växlar. Tacksam för hjälp!
alla slangar Låter som har får ont om bensin på de högre varven, som att det kommer i pumpningar, så kolla så att slangarna inte är tilltäppta, sitter löst eller nåt annat som kan hindra ett rent flöde
Så, nu har alla slangar genomgåtts noggrant. Tog även loss och blåste ur alla slangar samt bensinfiltret med kompressor.
Vad tror ni om tändning osv, kan det vara boven i dramat? Lite konstigt iom att jag inte rört något av det. Förgasaren, kan det finnas skit i den tro, skit som tagit sig dit i samma skede som luftfiltret rengjordes?
EDIT: Någon som även kan noteras att den går finfint tills kanske 30 sekunder efter starten, det är då den börjar harkla sig.
Mopeden går nu underbart bra efter att ha blåst ur och bensindoppat samtliga delar till förgasaren med förgasaren.
Axelito, testa det och rengör även luftfiltret.
fullagubben skrev:Mopeden går nu underbart bra efter att ha blåst ur och bensindoppat samtliga delar till förgasaren med förgasaren.
Axelito, testa det och rengör även luftfiltret.
får ta och testa det!
så du har lagt alla slangar och och förgasaren i lite bensin och blåst ur med kompressor eller?
Härligt att höra att det funkar, får hoppas det blir samma visa för mig
såhär blir det för mig, likadant som för dig: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VUqJVyr290s[/youtube]
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga!