trimma luftburken?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
räksmugglarn
Elmoped

trimma luftburken?

Inlägg av räksmugglarn »

Halloj
läste detta precis och undrar om det är någon som har gjort det? är det något att lita på har en Derbi 06 med mk thrower och större munstycke på tror ni den skulle gå bättre om jag gjorde detta tro?

"Det du kan börja med är att kolla om du har någon luftstrypning, de ska sitta där luftintaget på luftburken är. Om du har det så kan du börja med att ta loss den för då får motorn ökat luftflöde. På en del mopeder så är det bara att rycka loss den men det finns även mopeder som det inte är lika lätt att ta bort den strypningen på".

detta menar han
http://www.twostrokerider.se/upload/trimtips1_285.jpg
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Nej.
Den får mer luft om du tar bort den -> du behöver större munstycke -> drar mer bensin.
Lawast
Elmoped

Inlägg av Lawast »

Jag har en Dt. kör urpluggat org rör med 110 munstycke. Drog bort burken, Jäävligt fräänt ljud låter "trimmat" när den får mer luft. Men till min besvikelse går den saktare. Så nej!
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Teoretiskt borde den gå minst lika bra eller bättre. Om den helt plötsligt går sämmre har ni antagligen för litet munstycke? För tarm man bort strypningen kommer den ju få den luft den behöver förgasaren suger ju inte in mer luft för det utan får det den behöver istället för att få för lite. Och man måste ändra munstycket efter det också.
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

Jag borrade min luftburk. Tog ett 8 mm borr, och gjorde 4 hål i luftburken. Det hjälpte definitivt, den kom upp i högre varv direkt, och jag kunde fortfarande ha kvar samma munstycke. Så jag anser att det kan vara en bra idé ^^
Bild
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

det kan hjälpa, olika på olika mopeder, det hjälpte när jag tog bort den, kunde varva mer, men gick upp i munstycke. det enklaste är att testa. ta bort den, om du inte känner någon skillnad, sätter du bara tillbaka den. peice a cake
Skriv svar