Hej! Jag ska inskaffa crossmoppe om ca 1 månad men jag vet inte vilken! Just nu står det mellan Rieju och beta rr (vill absolut inte ha en Derbi Senda!) men om ni har bättre förslag så välkommnar jag de. Vill inte ha crossdäck utan sm däck då det ser mycket snyggare ut. Dela gärna med er om era åsikter om dessa eller andra crossmoppar som ni tycker att jag borde välja!
Vill dessutom att den ska gå 70+ med dragen plugg!
För att alla mina kompisar har Derbi crossar så jag vill absolut inte ha det, vill vara lite annorlunda än de.
Lite off topic här, om jag tar bort blindtarmen, pluggen i röret och katalysatorn är det sant att jag måste gå upp i högre munstycke och ställa in förgasarn? Är det svårt att göra det?
Rieju är bra grejer. Hade en MRX tidigare och nu kör jag en Beta, och jag gillar mer Beta, även ifall dom börjar bli mer och mer populära så tycker jag att dom fortfarande är lite udda. Snygga som fan, inte skitstor ram. Möjligen att dom är lite trånga och skruva på om det är överliggande rör, annars om det är underliggande är det inga problem!
Beta går väldigt bra urpluggade och rätt inställda, Jag har en beta rr sm -04 med urpluggat avgasrör. Överliggande. Har fortfarande plugg i insuget och membranet.
13/53 drevning men han visar 80 på mätarn om jag trycker ur den på raksträcka på 6:a. Så jag skulle väl gissa på en 70-75km/t. Polarens GPS på mobilen visade 71 km/t när jag gasade ur den på femte växeln i vintras.
Beta är inte så dyra heller att köpa nytt kåpkit till. En kåpa kostar runt 3-400 kronor. Enda stället jag hittat kåpor till en RRX/MRX är cykelkraft, och där kostar en kåpa ett tusen kronor.
Avråder dig från CPI sm. Taiwanmaskiner, motorn är en AM6 kopia.
KÖP BETA! :DDDD
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:Rieju är bra grejer. Hade en MRX tidigare och nu kör jag en Beta, och jag gillar mer Beta, även ifall dom börjar bli mer och mer populära så tycker jag att dom fortfarande är lite udda. Snygga som fan, inte skitstor ram. Möjligen att dom är lite trånga och skruva på om det är överliggande rör, annars om det är underliggande är det inga problem!
Beta går väldigt bra urpluggade och rätt inställda, Jag har en beta rr sm -04 med urpluggat avgasrör. Överliggande. Har fortfarande plugg i insuget och membranet.
13/53 drevning men han visar 80 på mätarn om jag trycker ur den på raksträcka på 6:a. Så jag skulle väl gissa på en 70-75km/t. Polarens GPS på mobilen visade 71 km/t när jag gasade ur den på femte växeln i vintras.
Beta är inte så dyra heller att köpa nytt kåpkit till. En kåpa kostar runt 3-400 kronor. Enda stället jag hittat kåpor till en RRX/MRX är cykelkraft, och där kostar en kåpa ett tusen kronor.
Avråder dig från CPI sm. Taiwanmaskiner, motorn är en AM6 kopia.
KÖP BETA! :DDDD
Det är det som oroar mig lite, hur ser jag så den är rätt inställd? Kan man göra det på en verkstad isf, kostar det mycket? Eller finns det någon privatperson i göteborg som man kan kontakta som pluggar ur den och ställer in den rätt åt dig för en slant?
p4ck skrev:Rieju är bra grejer. Hade en MRX tidigare och nu kör jag en Beta, och jag gillar mer Beta, även ifall dom börjar bli mer och mer populära så tycker jag att dom fortfarande är lite udda. Snygga som fan, inte skitstor ram. Möjligen att dom är lite trånga och skruva på om det är överliggande rör, annars om det är underliggande är det inga problem!
Beta går väldigt bra urpluggade och rätt inställda, Jag har en beta rr sm -04 med urpluggat avgasrör. Överliggande. Har fortfarande plugg i insuget och membranet.
13/53 drevning men han visar 80 på mätarn om jag trycker ur den på raksträcka på 6:a. Så jag skulle väl gissa på en 70-75km/t. Polarens GPS på mobilen visade 71 km/t när jag gasade ur den på femte växeln i vintras.
Beta är inte så dyra heller att köpa nytt kåpkit till. En kåpa kostar runt 3-400 kronor. Enda stället jag hittat kåpor till en RRX/MRX är cykelkraft, och där kostar en kåpa ett tusen kronor.
Avråder dig från CPI sm. Taiwanmaskiner, motorn är en AM6 kopia.
KÖP BETA! :DDDD
Vilken sida är det man kan köpa Beta rr kåpor från!? länka snälla
p4ck skrev:Rieju är bra grejer. Hade en MRX tidigare och nu kör jag en Beta, och jag gillar mer Beta, även ifall dom börjar bli mer och mer populära så tycker jag att dom fortfarande är lite udda. Snygga som fan, inte skitstor ram. Möjligen att dom är lite trånga och skruva på om det är överliggande rör, annars om det är underliggande är det inga problem!
Beta går väldigt bra urpluggade och rätt inställda, Jag har en beta rr sm -04 med urpluggat avgasrör. Överliggande. Har fortfarande plugg i insuget och membranet.
13/53 drevning men han visar 80 på mätarn om jag trycker ur den på raksträcka på 6:a. Så jag skulle väl gissa på en 70-75km/t. Polarens GPS på mobilen visade 71 km/t när jag gasade ur den på femte växeln i vintras.
Beta är inte så dyra heller att köpa nytt kåpkit till. En kåpa kostar runt 3-400 kronor. Enda stället jag hittat kåpor till en RRX/MRX är cykelkraft, och där kostar en kåpa ett tusen kronor.
Avråder dig från CPI sm. Taiwanmaskiner, motorn är en AM6 kopia.
KÖP BETA! :DDDD
Det är det som oroar mig lite, hur ser jag så den är rätt inställd? Kan man göra det på en verkstad isf, kostar det mycket? Eller finns det någon privatperson i göteborg som man kan kontakta som pluggar ur den och ställer in den rätt åt dig för en slant?
finns väldigt många ifrån göteborg här på tsr, david96 har jag för mig bor i göteborg, snacka med han om han har tid att hjälpa dig.
annars så är det väldigt enkelt.
böar den för littet munstycke
blödrar den för stort munstycke.
då du pluggar ur gå up typ 20 storlekar och jobba dig neråt tills du har hittat rätt munstycke
p4ck skrev:Rieju är bra grejer. Hade en MRX tidigare och nu kör jag en Beta, och jag gillar mer Beta, även ifall dom börjar bli mer och mer populära så tycker jag att dom fortfarande är lite udda. Snygga som fan, inte skitstor ram. Möjligen att dom är lite trånga och skruva på om det är överliggande rör, annars om det är underliggande är det inga problem!
Beta går väldigt bra urpluggade och rätt inställda, Jag har en beta rr sm -04 med urpluggat avgasrör. Överliggande. Har fortfarande plugg i insuget och membranet.
13/53 drevning men han visar 80 på mätarn om jag trycker ur den på raksträcka på 6:a. Så jag skulle väl gissa på en 70-75km/t. Polarens GPS på mobilen visade 71 km/t när jag gasade ur den på femte växeln i vintras.
Beta är inte så dyra heller att köpa nytt kåpkit till. En kåpa kostar runt 3-400 kronor. Enda stället jag hittat kåpor till en RRX/MRX är cykelkraft, och där kostar en kåpa ett tusen kronor.
Avråder dig från CPI sm. Taiwanmaskiner, motorn är en AM6 kopia.
KÖP BETA! :DDDD
Det är det som oroar mig lite, hur ser jag så den är rätt inställd? Kan man göra det på en verkstad isf, kostar det mycket? Eller finns det någon privatperson i göteborg som man kan kontakta som pluggar ur den och ställer in den rätt åt dig för en slant?
finns väldigt många ifrån göteborg här på tsr, david96 har jag för mig bor i göteborg, snacka med han om han har tid att hjälpa dig.
annars så är det väldigt enkelt.
böar den för littet munstycke
blödrar den för stort munstycke.
då du pluggar ur gå up typ 20 storlekar och jobba dig neråt tills du har hittat rätt munstycke
Köper man munstyck, isf hur mycket kostar det? Finns det ingen guide på vilket munstyck man ska ha om man har urpluggat rör?
IcecoldBullet skrev:
Köper man munstyck, isf hur mycket kostar det? Finns det ingen guide på vilket munstyck man ska ha om man har urpluggat rör?
En munstyckssats kostar runt 120-140 kronor.
Ett enskilt munstycke kostar kanske 10-20 kronor.
Man vet inte exakt vad just DIN moped behöver för munstycke. Det du bör göra om du vill lära dig lite också, är att köpa en sats munstycken som innehåller munstycken som går ungefärligt ifrån det munstycket du har i, till 20 storlekar högre, eller 15. Minns inte hur många munstycken det är i en sats.
Sedan sätta i det grövsta, testa den och sen byta ner dig.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
IcecoldBullet skrev:
Köper man munstyck, isf hur mycket kostar det? Finns det ingen guide på vilket munstyck man ska ha om man har urpluggat rör?
En munstyckssats kostar runt 120-140 kronor.
Ett enskilt munstycke kostar kanske 10-20 kronor.
Man vet inte exakt vad just DIN moped behöver för munstycke. Det du bör göra om du vill lära dig lite också, är att köpa en sats munstycken som innehåller munstycken som går ungefärligt ifrån det munstycket du har i, till 20 storlekar högre, eller 15. Minns inte hur många munstycken det är i en sats.
Sedan sätta i det grövsta, testa den och sen byta ner dig.
Tackar för svaren, det får väl bli en beta rr om ca 1 månad och att hitta någon kunnig på forumet som kan hjälpa mig för en slant!
IcecoldBullet skrev:
Köper man munstyck, isf hur mycket kostar det? Finns det ingen guide på vilket munstyck man ska ha om man har urpluggat rör?
En munstyckssats kostar runt 120-140 kronor.
Ett enskilt munstycke kostar kanske 10-20 kronor.
Man vet inte exakt vad just DIN moped behöver för munstycke. Det du bör göra om du vill lära dig lite också, är att köpa en sats munstycken som innehåller munstycken som går ungefärligt ifrån det munstycket du har i, till 20 storlekar högre, eller 15. Minns inte hur många munstycken det är i en sats.
Sedan sätta i det grövsta, testa den och sen byta ner dig.
Tackar för svaren, det får väl bli en beta rr om ca 1 månad och att hitta någon kunnig på forumet som kan hjälpa mig för en slant!
Jag bor i göteborg, har själv en Beta rr så du kan ju skicka skicka ett PM till mig om du undrar nått