Hej, finns det något effektrör som bara ger axx och som man bara kan sätta på och köra?
Alltså inte byta munstycke eller ändra med förgasaren och sånt?
Har redan 3.5vikter, gula polinifjädrar & dragen v-ring!
Yamaha Aerox - 04
Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
jack.lofgren skrev:Gianneli Next rekommenderas starkt till aerox
Det röret är ju CE-godkänt också..? Vad menas med det?
Och behöver man byta munstycke och skit för detta?
Senast redigerad av Nixxen den 13 juli 2013, 20:21, redigerad totalt 2 gång.
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Nixxen skrev:Tack för svaren!
Men finns det något rör som man inte måste byta upp sin i munstycke?
För varken jag eller farsan vill hålla på att fixa i förgasaren då båda är helt okunniga...
När jag köpte ett Gianneli till min aerox, så bytte jag varken vikter, munstycke eller kopplingsfjädrar. Den gick i 65-70km/h med ett sjukt acc!
Om du vill ha axx istället så köp ett leovince tt, billigt och ger upp till 1hp mer än gianelli. och varvar nästan lika mycket (bättre vrid/samma varv)
Nixxen skrev:Hej, finns det något effektrör som bara ger axx och som man bara kan sätta på och köra?
Alltså inte byta munstycke eller ändra med förgasaren och sånt?
Har redan 3.5vikter, gula polinifjädrar & dragen v-ring!
Yamaha Aerox - 04
Alla rör kommer öka din toppfart då du kommer få bättre exp kammare och även helt rent från pluggar Dock är jag lite dålig på vilket som är bra eller dålig det får någon annan kommentera
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Spelar ingen roll vilket rör du sätter på, man måste alltid justera förgasaren om man ändrar något i motorn för att få rätt bränsleblandning. Att vissa råkat få sina mopeder att gå utan att byta munstycke är ren tur och dom riskerar värmenyp
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Köp vilket rör du vill sen sätter du på Fartbegränsare(BLACKBOX) som stryper vid ett visst antal varv men du får bättre axx och samma hk bara att det inte blir lika toppfart.