Sned framgaffel?...

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Skyy0
Elmoped
Kontakt:

Sned framgaffel?...

Inlägg av Skyy0 »

Tjena, bara undrar en sak. Jag vurpa med min Rieju RRX för drygt 2 veckor sedan. Inte mer med det, jag körde hem den fast på hemvägen märkte jag att moppen drog lite till höger. Det var inte min högsta prioritet just då så jag började mecka med den idag.

Jag såg direkt att styret var böjt. Så jag trodde direkt att jag behövde köpa ett nytt styre, vilket jag gjorde. Men idag när jag hade satt på styret så var det minst lika illa. Jag undrar bara om jag behöver köpa ny framgaffel eller finns det sätt att böja tillbaka den? Eller om det är hjulet? Finns det nåt sätt att se om det är hjulet eller själva framgaffeln? Har hört folk som ramlat och fått samma problem men osäker på om det är hjulet eller inte? Tacksam för svar!
Time to 40ozbounce these bitches, SCOOBYDOOBYDOOO

-Scooby aka Lee Bang
Lindbergarn
Elmoped

Inlägg av Lindbergarn »

Ramla åt andra hållet?;) nej då skoja bara. Testa att vrida var av gaffel benen 45grader och tvinga den rak när du skruvar åt funkade för mig:)
Felicia<3
yamaha dt<3
Skyy0
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Skyy0 »

Hahaha! Jag testar det imorgon!
Time to 40ozbounce these bitches, SCOOBYDOOBYDOOO

-Scooby aka Lee Bang
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Tror bara det är så att gaffelbenen sitter snett i kronan, lossa styrkronan ifrån gaffeln och vrid tills det är rätt. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Börja med och kolla vad som är snett. Sedan kan vi hjälpa dig, köp inget nytt innan du vet vad som är snett! Brukar va rätt dyrt med framgafflar o skit ;)

Fö. Så är de en felpost. Ska ligga i Övriga Diskussioner - Cross/Sm-
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped

Inlägg av Holmen »

Kolla så att styret sitter jämt gaffeln så inte den bara ha vridits isf är det bara och skruva upp den och vrida lite. :)
Skriv svar