nån som vet felet ?? (video)

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
lucasferyn
Elmoped

nån som vet felet ?? (video)

Inlägg av lucasferyn »

http://www.youtube.com/watch?v=IiztQ1UB ... e=youtu.be

nån som vet felet ?? 70cc airsal, dellerto 21mm förgasare, ostrypt insug, malossi racing membran, sportluftfilter och ett Hebo bufanda rör och 110 i munstycke. borde jag gå upp eller ner i munstycke ? eller det kanske är nåt annat ? tacksam för seriösa svar.[/youtube]
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Jag körde med 88 på liknande setup (Derbi -04). Kolla hur stiftet ser ut.
Svart = för mkt soppa
Vitt = för lite soppa
Brunt/oboyfärgat = perfekt
lucasferyn
Elmoped

Inlägg av lucasferyn »

Okej stiftet är typ svart fast det är liksom kladdigt i och med att man ska ju köra med 3 % olja när man har ny cylinder. men jag får väl testa mig fram. tack för ditt svar.
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Låter som för mycket bensin på filmen, Samtidigt som du säger att tändstiftet blir svart tyder på för mycket. :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
lucasferyn
Elmoped

Inlägg av lucasferyn »

Okej, tack men känns det inte för litet om jag ska ha ännu mindre till den setupen eller ?
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

lucasferyn skrev:Okej, tack men känns det inte för litet om jag ska ha ännu mindre till den setupen eller ?
Som jag sa, jag körde 88 på en identisk setup. Och hade nog kunnat få ner ytterligare en storlek. Och om du säger att stiftet är svart får den helt klart för mycket.
lucasferyn
Elmoped

Inlägg av lucasferyn »

Okej, tack men tror också att stiftet är svart för att jag kör med 3 % olja då blir det svart/kladdigt men får testa att gå ner i munstycke imorgon tack för hjälpen :)
Skriv svar