startar bara med choke

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
zakarooe
Elmoped

startar bara med choke

Inlägg av zakarooe »

Tjenare jag fick en dunk bensin till moppen av pappa så jag fyller på och åker ivag men när jag har kommit 100m så orkar den inte den vill bara gå på tomgång när man gasade så la den av så jag börjar kolla igenom kollar gnistan den är bra så kickar jag några gånger till så ville den inte alls starta men när jag drog i choken så startade den dirr. Då tänker jag att den får för lite bensin? Men man har ju en bensin filter vid vakum kranen då borde det inte komma in skit i systemet eller ?? Tacksam för svar
Senast redigerad av zakarooe den 11 juli 2013, 15:46, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Det kan ha kommit in skit i bensinfiltret/förgasaren :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Fixa till rubriken så den förklarar problemet bättre!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

Kolla slangar, rengör förgasaren, skruva även ur kranen i tanken, det sitter ofta ett liten genomskinligt, ihåligt rör på kranen som går upp i tanken, som fungerar som ett filter från grus och liknande, kolla om det har blivit tätt.

Kör du med separat oljeblandning eller blandar du direkt i tanken? :)
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Re: efter att ha tankat

Inlägg av G-son »

zakarooe skrev:Men man har ju en bensin filter vid vakum kranen då borde det inte komma in skit i systemet eller
Ett filter stoppar bara skräp som är större än hålen genom filtret, det finns inga filter som stoppar allt.
Det du kallar filter vid kranen är egentligen bara en sil av finmaskigt nät eller motsvarande (förr användes metallnät, nu används oftast plastdelar) som ska stoppa relativt stort skräp, den tar hand om det mesta som kan orsaka problem men då och då kommer olämpliga grejer förbi.

Vatten ställer också till med bekymmer och kan alltid ta sig till förgasare.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
zakarooe
Elmoped

Inlägg av zakarooe »

Asddfgf4 skrev:Kolla slangar, rengör förgasaren, skruva även ur kranen i tanken, det sitter ofta ett liten genomskinligt, ihåligt rör på kranen som går upp i tanken, som fungerar som ett filter från grus och liknande, kolla om det har blivit tätt.

Kör du med separat oljeblandning eller blandar du direkt i tanken? :)
kör med separat oljeblandning
Skriv svar