Hej!Persson97 skrev:Ska du ha orginal cylinderkitt?
Ja, täckplatta behövs, finns även att köpa färdig till många motorer, annars så går det ju alltid att göra en egen![]()
Ramnummer finns på endel 30 mopeder men inte alla!
Dessvärre så är det många som snor eu mopeder och sedan tar bort skylten samt slipar bort ramnummeret sedan sprayar över, hoppas givetvis att detta inte är fallet.
Tack!Asddfgf4 skrev:Cylinderkit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13653
Puckelsendor är 30 moppar, finns inga pucklar som är gjorda som EU, så du kan vara lugn. Däremot måste du hitta ramnumret nånstant, om du ska försäkra den. På min puckelsenda så står ramnumret på två platser, ett är framme vid styret, inpregnerat i ramen. Annars kan du ta loss bensin/olje/kylvatten tanken och kolla på ramen där, där står det iaf instämplat på min.
Tack för erbjudandet!Erik_ skrev:Om du inte vill lägga så mycket pengar kanske det kan vara lämpligt att köpa en begagnad originalcylinder istället? Om jag minns rätt har jag flera stycken i reserv, och i så fall kan en vara till salu. Bra skick men utan kolv (men det är ju ändå lämpligt att stoppa i en ny kolv när man är där och rotar, så slipper man förhoppningsvis skruva igen på länge).
Förresten kan du lika gärna behålla separatsmörjningen om du ska köra med originalcylinder, kolla bara att grejerna funkar, slangarna är fräscha och vajerspänningen är rätt inställd.
Okej, tackar så hemskt mycket för din hjälp. Nu till det sista problemet. Vilket av cylinderkiten ska jag välja?:/Erik_ skrev:Finns markeringar på pumpen som ska vara mitt för varann på tomgång om jag minns rätt, justeras med vajerspänningen.
Du får kolla på vajern var du har spännskruvar. Minns inte exakt var dom sitter på mina puckelsendor, och det kvittar ändå eftersom många delar har hunnit bytas på mopeder efter så många år.
om det du skriver är sant hur kan då min puckelsenda vara eu?Asddfgf4 skrev:Cylinderkit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13653
Puckelsendor är 30 moppar, finns inga pucklar som är gjorda som EU, så du kan vara lugn. Däremot måste du hitta ramnumret nånstant, om du ska försäkra den. På min puckelsenda så står ramnumret på två platser, ett är framme vid styret, inpregnerat i ramen. Annars kan du ta loss bensin/olje/kylvatten tanken och kolla på ramen där, där står det iaf instämplat på min.
Fungerar inte. Det finns ingen väg ut ur vevhuset som bensin & skrot kan ta vägen om man gör som du skriver, och hur som helst måste man riva motorn för att vara säker på att få bort allt. Tänk på att det räcker med en enda liten metallbit som hamnar på fel plats för att orsaka ett nytt ras nästa gång motorn startas, och det raset kan förstöra ännu mer grejer...Om du fyller vevhuset med oljeblandad bensin, och kickar så kan mycket av metallskräpet försvinna genom nån slang grejimoj, kommer inte ihåg 100 % hur det gick till, men gjorde så med crossen när det var massa metall i vevhuset