Hjälp - gashandtag

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ahkalix
Elmoped

Hjälp - gashandtag

Inlägg av Ahkalix »

Hej alla! Har nyss köpt en aerox 07 och det har inte varit några problem med den över huvudtaget. Men nu har det första uppstått och jag tänkte om någon av er kunde hjälpa mig eftersom att jag inte kan så mycket ännu. Jag bestämde mig för att beställa ett nytt styre. Det var original som satt på. Allt gick som det skulle fram tills jag skulle ta bort original gashandtaget. Jag började lirka lite och skulle dra av det. Men när jag skulle dra då knakade något till jag kände så att inget gick sönder och gasen var lika lätt fortfarande. Jag skar bort handtaget med en kniv och så gjorde jag allt det andra. Jag satte på det nya styret osv. Men när jag satte på det nya gashandtaget så kom problemet. Det går inte att gasa lika mycket, om ni fattar vad jag menar, det tar nästan stopp direkt. Kommer detta att påverka topp hastigheten? Hur kan jag fixa det och vad kan ha gått sönder? Tacksam för svar! :)
Yamaha aerox 07!
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Jag vet inte om det hjälper men, testa snurra på gasvajern vid gashandtaget, det ska finnas något du kan snurra på!

Om du har köpt ett längre styre så kanske inte gasvajern är tillräckligt lång så den ger gas i alla fall? Då får du köpa en längre gasvajer.

Som sagt, jag är inte 100% säker på vad jag sagt!
CPI SM
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Är du säker på att du inte köpte ett snabbgas handtag? ;)

annars kolla om gasvajerhöljet har följt med in i handtaget ordentligt
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Det allra enklaste du kan göra är att starta moppen, gasar den av sig själv så är det för spänd wire, är allt som det ska så är det ju inga problem :)
Men köpte du ett nytt gashandtag?
För du kan ju ha köpt ett snabbgashandtag isåfall :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Ahkalix
Elmoped

Inlägg av Ahkalix »

Persson97 skrev:Det allra enklaste du kan göra är att starta moppen, gasar den av sig själv så är det för spänd wire, är allt som det ska så är det ju inga problem :)
Men köpte du ett nytt gashandtag?
För du kan ju ha köpt ett snabbgashandtag isåfall :wink:
Nej jag köpte inte ett gashandtag! Men när jag gasar känns det inte som att jag inte kommer upp i full gas!
Yamaha aerox 07!
Skriv svar