Lackera chorme fälgar

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Lackera chorme fälgar

Inlägg av Seenz »

Tjenare, det är såhär att jag hade tänkt lackera mina cromade fälgar hälften svart och hälften röd, då tänkte jag bara undra, hur ska jag göra?
Ska jag börja med att tejpa ekrana däcket osv, sen slipa upp med våtslippapper och tvätta och sedan kan jag bara lackera med biltemas färg?

[/code]
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
TheRa
Elmoped

Inlägg av TheRa »

Jag skulle inte rekomendera Biltemas färg när det gäller att lacka fälgar då det slits ganska lätt :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Är dom chromade eller polerade för det är en stor skillnad? ÄR de chromade måste du nästan skicka in de på blästring då chrom är ett helvete att få färg till att fästa på.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

k-skåpet skrev:Är dom chromade eller polerade för det är en stor skillnad? ÄR de chromade måste du nästan skicka in de på blästring då chrom är ett helvete att få färg till att fästa på.
Ingen aning, men jag har tillgång till blästring på min farsars företag. men skulle nån kunna skriva en guide hur jag ska göra för isf lackera däcket för dem skulle bli bra (inkl. blästring före och efter.)
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Seenz skrev:
k-skåpet skrev:Är dom chromade eller polerade för det är en stor skillnad? ÄR de chromade måste du nästan skicka in de på blästring då chrom är ett helvete att få färg till att fästa på.
Ingen aning, men jag har tillgång till blästring på min farsars företag. men skulle nån kunna skriva en guide hur jag ska göra för isf lackera däcket för dem skulle bli bra (inkl. blästring före och efter.)
lackera däcket?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Behövs väll ingen guide? Du har ju själv beskrivit, slipa blästra, lack.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Dillpojken skrev:
Seenz skrev:
lackera däcket?
fälgen*
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög

Inlägg av ConnyH »

lacka förfan inte chrome fälgar....
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Jag vara er svenskläraret. Vad är det som kruper? Ormet kruper!

Det heter krom på svenska!

Hur mycket jobb och pengar är du beredd att lägga på detta projektet? Det du skulle behöva göra är att skruva loss fälgarna (och antagligen knäcka några ekrar i processen), få bort kromet, lämna iväg på pulverlackering, och ekra upp igen med (sannolikt helst) nya ekrar. Varken simpelt eller billigt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar