Derbi DRD motorbromsar vid mycket gas

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
sokaar
Elmoped

Derbi DRD motorbromsar vid mycket gas

Inlägg av sokaar »

Hej!

Köpte idag en Derbi DRD pro och allt verkade fungera som det skulle, åkte till en polare som bor ca en mil bort och allt gick bra på vägen dit. Sedan när jag började åka hemåt så efter ca 2 km så ligger jag runt 75km/h när mopeden helt plötsligt börjar motorbromsa ner till ca 45/50 km/h.

Testar då ge den lite gas men den bara motorbromsar ännu mer då, så jag stannar och tittar lite snabbt, men allt ser bra ut. Så jag börjar då köra igen, den har samma acceleration som vanligt upp till 50km/h och då börjar den motorbromsa igen.. Tänkte då direkt att den antingen får för mycket bensin eller för lite luft, men sedan när man kör i uppförsbacke går den något så FRUKTANSVÄRT segt! orkar knappt upp?! Klen som ett helvete.

Något som vet vad felet kan vara? Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

Motorbromsar den elr "dör" den typ? om den dör så äre för litet munstycke :)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

setup på moppen?
Live like today was you're last day.
sokaar
Elmoped

Inlägg av sokaar »

Motorbromsar gör den, men så fort jag märker att den börjar motorbromsa gasar jag lite till men sen släpper jag gasen, hade jag fortsatt o gasa _TROR_ jag den hade dött!

Setup:

Metrakit underliggande
50cc barkit
13/53 drevning
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

sokaar skrev:Motorbromsar gör den, men så fort jag märker att den börjar motorbromsa gasar jag lite till men sen släpper jag gasen, hade jag fortsatt o gasa _TROR_ jag den hade dött!

Setup:

Metrakit underliggande
50cc barkit
13/53 drevning
kan ju ha nypit. det gjorde min och då vart den skitseg och slö för att jag hade för litet munstycke
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Skriv svar