Hände vintern 2011
Låg i 55 km/h när det var is + snö på vägen ( inte det smartaste )
Men men, kom och körde, och cirka 50 m före mig körde en
caddy/ firma bil ut från en rörmokar firma, som var full med rör i olika storlekar som ligger ut genom bakdörren + rör på taket.
Inga problem där heller, förutom att 20 m efter han har kört ut är det kö till en brant backe ( svinhalt då jag själv dagen innan fick leda upp mopeden ).
Han bromsar in och jag som ligger 40 - 30m bakom börja också bromsa, bromsa först snällt utan att låsa hjulen, men när det var cirka 15 m kvar till bilen, och jag låg i cirka 30 -35 km/h ser jag att jag kommer inte hinna stanna i tid, så i ren panik låser jag bakhjulet och glider resterande 15m.
Och
glider rakt in firma bilens vänstra bakre kofångare, dock klarade jag mig från rören i bilen men slog hjälmen i rören på taket= spräckte visiret i 1000 bitar ( tur att man körde med det nere då det snöade )
Studsade ut på motsatt körbana, och fick samtidigt vänstra handtaget i magen= knäckt revben.
Blev narturligtvis liggandes då jag tappade luften. Chuffören av firmabilen kom ut och frågade ur det gick. Och jag var tvungen att hämta ny luft innan jag kunde snacka, samtidigt ser jag 2 andra persone som har gått ur sina bilar för att kolla på incidenten.
Sa följande till chuffören
"" ska vi kontakta försäkringsbolaget, då det var mitt fel? ""
chuffören sa"" nej , vi bryr oss inte om det, vi har redan bucklor/ repor sen innan så, det spelar ingen roll, så det släpper vi "". blev bara ett litet skrap märke på firmabilen
Och det gjorde vi.
Så det totala resultat blev
Krossat visir glas/ plast
repig hjälm
Brutet revben ( kollade aldrig upp det med det gjorde ont i cirka 2.5 veckor )
Sprucken framkåpa på scootern ( styret blev lite skevt + att en blnkers gick sönder.
+ Fick behålla mina pengar då inget blev rapporterat till försäkrings bolaget
Men resten av vintern körde jag jävligt försiktigt.[/u]