jag har en Qingqi 05:a den går bara till 65 jag har vat uppe i 70 med den men dom moste det var en brant back jag har byt variator vickter till 5g dom inan vägde 8,3g sen har jag låg farts munstyke 33 o hög 90 men den gor fortfarande bara i 65 jag vet att mebranet är ett litet hål i men jag tror inte det har med det att göra det käns som det skulle vara en el strypning på den det sieter en blå ögla på cdi:n sen har jag ett affekt avgsssystem på så det borde gå fortare en 65 o det käns som den bromsar i ner förs backe men den går ju inte rent när bebranet är trasigt så har inte kunat ställa in förgasaren ordentligt tacksam för alla svar
Som skrivits,den blåa kabeln från Cdiboxen.
Quingi har INGEN variatorring,däremot en strypbricka som sitter skruvad med tre skruvar,denna bricka är nästan lika stor som själva variatorn.
I förgasaren sitter INGEN mässingskruv Förekommer nog bara på Botian.Dessa fyrtaktare är väldigt svåra att få någon riktig fart på,tro mej.Jag har ägt en 05:a.Totalt slut i motorn efter 533mil!!
CDI Boxen (klipp den blå ögglan och isolera)
Variatorringen
Mässingskruven
Luftpluggen
jag testade att klippa av den blå ögglan men jag tyckte inte det var non skilnad o var det det så gick den semre med den av klipt men vad menar du med att isolera den?? fins ingen variator ring o ingen mäsing skruv. tar jag dän luft burks strypningen så när jag gasar så går den en bit sen dör den om jag försteter att håla fullgas jag få lixom pullsera gasen då.
lennart wiklund skrev:Som skrivits,den blåa kabeln från Cdiboxen.
Quingi har INGEN variatorring,däremot en strypbricka som sitter skruvad med tre skruvar,denna bricka är nästan lika stor som själva variatorn.
I förgasaren sitter INGEN mässingskruv Förekommer nog bara på Botian.Dessa fyrtaktare är väldigt svåra att få någon riktig fart på,tro mej.Jag har ägt en 05:a.Totalt slut i motorn efter 533mil!!
Gå in ock LÄS trådarna jag hänvisar till! ANSLAGSBRICKAN till Variatorn!!
Luftburksstrypningen SKALL du inte ta bort!! Då Skär denna fyrtaktare ihop om du har otur,skall du endå ta bort denna luftburksstrypning så MÅSTE du Byta munstycke i förgasaren,och då till ett STÖRRE!
lennart wiklund skrev:Gå in ock LÄS trådarna jag hänvisar till! ANSLAGSBRICKAN till Variatorn!!
Luftburksstrypningen SKALL du inte ta bort!! Då Skär denna fyrtaktare ihop om du har otur,skall du endå ta bort denna luftburksstrypning så MÅSTE du Byta munstycke i förgasaren,och då till ett STÖRRE!
LENNART
mm jag har läst dom. men jag får väl vänta till jag börgar jobba igen så jag kan ta ett nyt mebran o se om han går snabbare då ska jobba 3 veckor sen ska det dit 80 cc o lite sont du kan ju kolla moppen på mina bilder
Det enda vettiga man kan göra med dessa 4taktsmotorer är att byta cylinder+topp samt ev en lite vassare kamaxel.Effektrör samt bondtrimmningar ger ingen som helst effekt på en fyrtaktad motor.Skall du ha drag är det tvåtakt som gäller,men det vet du ju...
Dessa kinamotorer håller en fruktansvart dålig kvalitet,jag har skruvat isär ca 6-7st av dessa botian kontra quingi motorer.Rena grovsmidet.Det som är absolut viktigast när de är nya är inkörningen samt oljebytet i motorn.MAN måste köra dessa motorer bara på lågfart första 30-50milen samt göra första oljebytet efter 3-5mil.Varvar du ut desssa motorer på en gång samt kör som en vilde första 30milen då rasar dom Garanterat efter ca 450-600mil,Tvärslut!! Likaså förgasarna nålhöjning ger ingen effekt! en ökning med 5-10km kan ev uppnås med att ta bort luftstrypningen i luftrenaren,MEN då MÅSTE huvudmunstycket bytas några storlekar större.När dessa fyrtaktare är nya så skall de absolut köras in med en mineralolja första 50-100milen.Sedan går man över till en helsyntetisk olja av hög kvalitet.Varför mineral i början???jo därför att denna har en inslipande effekt som helsyntetisk olja saknar.
lennart wiklund skrev:Det enda vettiga man kan göra med dessa 4taktsmotorer är att byta cylinder+topp samt ev en lite vassare kamaxel.Effektrör samt bondtrimmningar ger ingen som helst effekt på en fyrtaktad motor.Skall du ha drag är det tvåtakt som gäller,men det vet du ju...
Dessa kinamotorer håller en fruktansvart dålig kvalitet,jag har skruvat isär ca 6-7st av dessa botian kontra quingi motorer.Rena grovsmidet.Det som är absolut viktigast när de är nya är inkörningen samt oljebytet i motorn.MAN måste köra dessa motorer bara på lågfart första 30-50milen samt göra första oljebytet efter 3-5mil.Varvar du ut desssa motorer på en gång samt kör som en vilde första 30milen då rasar dom Garanterat efter ca 450-600mil,Tvärslut!! Likaså förgasarna nålhöjning ger ingen effekt! en ökning med 5-10km kan ev uppnås med att ta bort luftstrypningen i luftrenaren,MEN då MÅSTE huvudmunstycket bytas några storlekar större.När dessa fyrtaktare är nya så skall de absolut köras in med en mineralolja första 50-100milen.Sedan går man över till en helsyntetisk olja av hög kvalitet.Varför mineral i början???jo därför att denna har en inslipande effekt som helsyntetisk olja saknar.
lennart
tack så mycket. jag sak setta på 80cc eller 90 cc men på 80cct får jag med variatorvickter koplings tryckfjäder öppet luftfilter trim kam 100 munstycke topp o allt det o det kostar bara 1995 o 90cc kostar 2500 o det är bara topp o sylinder o det du behöver för att kuna montera se det blir nog 80cc. 2tackt vet jag att dom gå jag har ju en cpi hussar med 70cc effekt avgasystem tror inte det är not mer o den gör 100 i nerförbacke men den håller den farten om det är rackt efter backen men gör mara 65 på plat mark men ska köpa 21 mm föge sen kanske den går fort på plant med
lillens skrev:Många 04-05 qingqi har 63cc orginal pga "ful-import".När jag ströp av min,så gjorde den 94 på plan mark med vind i ryggen.
Inte gör den då några 94 knyck med gps,möjligtvis med orginalmätaren samt som du säger medvind(orkan) samt att kinapuffen måste vara jävligt pissnödig samt ha enorm hemlängtan
lillens skrev:Många 04-05 qingqi har 63cc orginal pga "ful-import".När jag ströp av min,så gjorde den 94 på plan mark med vind i ryggen.
Inte gör den då några 94 knyck med gps,möjligtvis med orginalmätaren samt som du säger medvind(orkan) samt att kinapuffen måste vara jävligt pissnödig samt ha enorm hemlängtan