Förgas inställningar till min cpi, snälla hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
realisten
Elmoped

Förgas inställningar till min cpi, snälla hjälp!

Inlägg av realisten »

Har satt på en 17,5mm förgasare till ett vanligt 49cc och ett stage6 avgas-trimm och gick smidigt o köra ett tag förra året, sen efter ett "fixande" av en som inte visade sig vara mekaniker så lyckats få den rulla men dock inte som det borde.

Vid full gas så är det som man gasar en tredjedel, helt kasst axx och har nu satt på annat munstycke från 86 till 106 men nu startar den inte alls, är det unstycket eller vad kan göras? Blir lätt galen och skulle någon kunna sig vilja hjälpa mig med inställningar så maila gärna (bor i H-Backa i Göteborg), klart såfall jag donerar en gåva som tack! :wink:
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Hade samma problem med min speedfight.... halvgas sen fullgas det gick inte för då dog den. Efter några dagar så starta den inte alls. Jag hade korrekt munstycke och luft/bensin blandning men forfarande så gjorde den så. Försökte hitta problemet men lyckades aldrig.
CPI SM
realisten
Elmoped

Inlägg av realisten »

Var ingen glädjande läsning, minst sagt trött på eländet!

:(
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Det låter som huvudmunstycket, men om den inte startar nu så kan du ha gått upp för mycket. prova dig nerått i munstycke och se om det går bättre ;)

Edit: Man ska gå upp 5-10 storlekar och pröva sig fram, du gick upp 20 så inte så konstigt om den inte startar :lol: Prova 96 och sedan nerått
realisten
Elmoped

Inlägg av realisten »

Tackar, ska testas!

Undrar även ang om det är någon typ av plugg vid insuget, 3 skruvar se vanliga ut och en är av okänd typ? kanske inte spelar roll me annat ändå? önskar givet ha 70cc men alltid för dåligt med pengar o mekaniker ööhh - epic fail!
Skriv svar