Derbi drd editon eller Rieju rr, värt att köpa?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Drd evo vicke
Elmoped

Derbi drd editon eller Rieju rr, värt att köpa?

Inlägg av Drd evo vicke »

Hej jag har tittat på två annonser på blocket. min fråga till er är vilken som är mest värd att köpa?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Detb ... m?ca=2&w=1

http://www.blocket.se/vasterbotten/Reij ... m?ca=2&w=1

båda har gått ca 800 mil och riejun har nyss varit inne på service, där byttes det mesta i motorn och det finns kvitto på allt och den är fin i lacken?

båda är eu mopeder. Säg gärna till om jag glömt något!:D
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

derbin. du kommer få ut så mycket mer ur den
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Derbin helt klart! dubbla broms OK och allt!
Live like today was you're last day.
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Riejun helt klart. Allt annat vore moppefucko tänk.

Derbin ser bra mycket skabbigare ut, samt att den går trimmad med sitt underliggande. Vad spelar dubbla ok för roll på en moped som väger 80kg? INGEN.

Så jag personligen tycker helt klart att du ska köra på Riejun utav dom 2, även om jag tycker om Derbi mer.

Så antingen så investerar du mer pengar på en finare Derbi eller köprt Riejun. Du kommer bli toknöjd med Riejun också! :)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

GasresarN skrev:Riejun helt klart. Allt annat vore moppefucko tänk.

Derbin ser bra mycket skabbigare ut, samt att den går trimmad med sitt underliggande. Vad spelar dubbla ok för roll på en moped som väger 80kg? INGEN.

Så jag personligen tycker helt klart att du ska köra på Riejun utav dom 2, även om jag tycker om Derbi mer.

Så antingen så investerar du mer pengar på en finare Derbi eller köprt Riejun. Du kommer bli toknöjd med Riejun också! :)
"Derbin ser bra mycket skabbigare ut, samt att den går trimmad med sitt underliggande. Vaa? Är underliggande originalrör. Dubbla ok spelar roll för man får ju faktiskt mer bromseffekt om man tänker trimma hårdare, och sen är det förbannat stylish också.

Fuck gammal BullMRX

Lite mer Pros med Derbi är=kromad ram, SM däck, DRd, går att få förbannat snygga! SPECIAL SPECIAL!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

en gammal Rieju som?
det där röret är orginal röret ...
han kommer få såååå mycket mer i andrahands värde av derbin med
Quattro lyfe
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Men herregud, har du aldrig sett en edition förut? Det är förfan underliggande original. Men visst, tycker du det är smart att köpa en -02 Rieju, standard, eller en -04:ans drd (alusving, marzzochi gaffel, dubbla ok ja etc) så visst, gör det du :lol:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

My bad på röret, tar på mig den!

Men åsikten kvarstår. Däcken på Derbin lär ju ge samma fäste som mormor på blöt terrass = behöver bytas nu då dom är sopslut. Riejuns däck går utan tvekan 100mil till innan byte. Läste ni grappar om servicen? En STOR fördel om man inte letar sunkrunkhemmamek.

Riejun är OTVIVELAKTIKT den moped utav de 2 som man får mest för pengarna utav. Det finns nog en anledning till varför Drd'n är så billig ;)

Visst så ser en moped med dubbla skivor skitcoolt ut. Men den extra bromsverkan som de ger på en moped väger inte ens upp kostnaden för det extra par beläggen. Sure stylish, men en extra skiva väger inte upp för hela mopeden.

SAMT, att oavsett om det inte är en trimkrök så kan jag garantera att det drar till sig extra uppmärksamhet hos polisen.

Men, det här är MINA åsikter.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Min enda åsikt är att om du är sugen på att jobba så kör på drd'n,
Vill du ut och köra så kör på riejun, du kmr bli nöjd med vilken du änn väljer men riejun både ser fräschare ut och har vart på service nyligen.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar