Hejsan!
Har en tgb r50x som inte vill gå riktigt bra..
Allting var orginal när jag köpte den förrutom att v-ringen var borta.
Ett par veckor senare så skär kolven och beställer då en ny.
Den skär också så jag beslutar att beställa ett airsal 70cc som passar morinimotorn. Får hem den och kör några timmar och den skär också.
Plockar isär motorn igen och ser att G-Ringen till kolvbulten har gått av och tagit sönder kolven.
Får reklamationen genomförd och får hem ett nytt 70cc Motoforce istället.
Nu till problemet.
Den tänder och dör direkt igen så jag är tvungen att göra så tills motorn blir lite varm sen startar den.
När jag ska köra iväg så går den sakta i början sen är det en kickeffekt att den drar som fan och gör så hela tiden när man stannar.
Den toppar 68km/h vilket jag kan tycka är väldigt lite med tanke på setup;en. Har en kompis som har en Aprilia SR50 factory med endast dragen v-ring som drar min på topphastighet, dvs 72 km/h.
Har ni en aning om vad jag kan göra för att få den att gå så bra som möjligt och kunna få ut det som är kvar i motorn? Vet att jag inte når max med den.
byYn skrev:Större munstycke i förgasaren så löser det sig.
Är du säker? Kommer det bli mycket skillnad på hastighet och axx?
Samt att det sitter en polini 19mm sitter på med huvudmunstycke 90 och lågfart storlek 40 monterat.
byYn skrev:Större munstycke i förgasaren så löser det sig.
Är du säker? Kommer det bli mycket skillnad på hastighet och axx?
Samt att det sitter en polini 19mm sitter på med huvudmunstycke 90 och lågfart storlek 40 monterat.
Cylindern måste få rätt blandning bensin, antingen måste du skaffa större eller mindre munstycke.