Variatorproblem på Speedfight

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög

Variatorproblem på Speedfight

Inlägg av slajk »

Hej!

Min polare ville plocka v-brickan på sin speedfight 2 01:a EU-moppe. Efter det så kom moppen bara upp i ca 35 så vi bestämde oss för att sätta tillbaka den igen och då gick den ännu saktare. Hassse666 skrev i sin guide att när vevaxel sticker ut lite ur muttern vid remskivan så sitter den som den skall. Men det gör den inte. Om inget annat förutom remskivan sitter där går den dock in som den skall. Men självklart kan man ju inte köra då. Vi kommer dock inte ihåg hur det såg ut innan.

Någon som har nått förslag på hur vi skall fixa detta så att moppen går så fort som den skall? :)
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög

Inlägg av slajk »

Skulle någon kunna ta kort på hur det sitter i eran variator?
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

har ni alla brickor och distanser rätt?
Helt Räser
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög

Inlägg av slajk »

AndreWidestedt skrev:har ni alla brickor och distanser rätt?
Vi tror det. Vi har kollat runt på nätet men det finns ingen klok bild på hur det ser ut, så en klok bild hade underlättat. :)
Bild
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög

Inlägg av slajk »

Kan det vara så att remmen är sliten? Vi tycker inte att den borde vara det eftersom vi bytte den för ca 6 månader sedan, dock är det den billligaste remmen som finns på Twostroke. Motoforce ECO http://twostroke.se/product.asp?product=19942
Bild
ivarssonP
Elmoped

Inlägg av ivarssonP »

Tog ni inte kort när ni öppnade upp kåpan? Det är bara att sätta på det och starta. Om det skramlar som fan sitter det fel. Tog mig 7 timmar första gången jag tog av en vring då jag inte visste ordningen på brickor osv där inne.. :)
Yamaha Slider 2011

Peugeot Speedfight 2001
avm
Elmoped

Inlägg av avm »

Lånar tråd lite:
Jag tog bort v-brickan på min speedfight. Då funkade det i en vecka, sen efter en vecka så började den bromsa in vid typ 55-60, typ varva, börja låta annorlunda. Går dåligt på höga varv. Stoppa sedan tillbaks v-brickan och det är fortfarande samma sak, och det small också idag ur motorn. Den funkar som den ska vid låga varv ända upp te ca 40 där vill den inte öka hastighet. Någon som vet vad felet är??
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög

Inlägg av slajk »

Han har nu bytt variatoremmen men moppen går fortfarande lika sakta. Dessutom så började vattnet koka när vi var ute och körde igår.
Bild
Skriv svar