Jakt/fiske

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Erik96 skrev:Ni som fiskar, kör ni c&r? Själv brukar jag ta upp en firre någon gång ibland men släpper tillbaks ca 95%.
Yes, om dom inte skadat sig för mycket
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Persson97 skrev:Drar ibland och metar med några polare och har igång lite chill musik, riktigt skönt men händer tyvärr rätt sällan..
Farsan jagar med jag har aldrig riktigt fallit för det, har inte skjutit något häller för den delen.
Ut och panga lite så ska du se att du fastnar ;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Erik96 skrev:Ni som fiskar, kör ni c&r? Själv brukar jag ta upp en firre någon gång ibland men släpper tillbaks ca 95%.
somsagt så jagar jag och fiskar väldigt mycket. 95% av de kött och fisk vi äter hemma är "egenfångad" med undantag för korv då är ganska tidskrävande att göra. därför tar jag rätt på mycket fisk, men samtidigt så använder man skallen givetvis. tar aldrig så mycket att vi inte äter upp det innan det blir dåligt, och säljer inte heller.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Kolla in på allt! GILLAGILLAGILLA (i min signatur)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Emilolsen
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 juni 2013, 22:42

Inlägg av Emilolsen »

jakt för fan :D
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Emilolsen skrev:jakt för fan :D
Köpte kameran i våras när jakten var slut, kommer jakt med GoPro 3 i höst ;) finns inte många sånna filmer!
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Emilolsen
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 juni 2013, 22:42

Inlägg av Emilolsen »

Forsner97 skrev:
Emilolsen skrev:jakt för fan :D
Köpte kameran i våras när jakten var slut, kommer jakt med GoPro 3 i höst ;) finns inte många sånna filmer!
låter bra =)
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Emilolsen skrev:
Forsner97 skrev:
Emilolsen skrev:jakt för fan :D
Köpte kameran i våras när jakten var slut, kommer jakt med GoPro 3 i höst ;) finns inte många sånna filmer!
låter bra =)
Yes, ska bli förjävla kul!
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Pantad skrev:Fiskar i princip varje dag i 4 veckor på sommarn då jag är vid min sommarstuga i tanum, då blir det mest gädda, abborre, braxen och öring. Älskar jerkfiske så sjuk mycket! Här hemma i Göteborg är det så jävla långt till sjöarna o så kasst fiske + jag har ingen att fiska med så det blir inte så mycket fiske här.
Jagat har jag gjort nån gång, fast då är väl det på älgjakten o då är man drevkarl! Får fan gå flera mil på de mest jävligaste ställena haha ! :D ska kanske ta jägarexamen när jag e 16/17 dock :)
Jag har stuga i närheten av tanum :D
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

donkeyO.o skrev:
Pantad skrev:Fiskar i princip varje dag i 4 veckor på sommarn då jag är vid min sommarstuga i tanum, då blir det mest gädda, abborre, braxen och öring. Älskar jerkfiske så sjuk mycket! Här hemma i Göteborg är det så jävla långt till sjöarna o så kasst fiske + jag har ingen att fiska med så det blir inte så mycket fiske här.
Jagat har jag gjort nån gång, fast då är väl det på älgjakten o då är man drevkarl! Får fan gå flera mil på de mest jävligaste ställena haha ! :D ska kanske ta jägarexamen när jag e 16/17 dock :)
Jag har stuga i närheten av tanum :D
Jaså, är du där i sommar kanske? :D
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Tog jägarexamen när ja va 13 o sen dess har jag fällt 1 djur (bäver). Har alltid suttit med på älgjakten osv. Men till hösten blir de grejer när ja får skjuta på älgjakten ;)

Brukar fiska efter gädda,abborre,regnbåge nån gång i veckan då sjön ligger nära, dock inte lagt i båten i år än :roll:
Användarens profilbild
vongyllis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 15 februari 2008, 11:26

Inlägg av vongyllis »

jerk fiske började jag med i våras.. slår allt ! :D.

buster jerk "drutten" "sniper" och "brwon papegoj" har gett bra med fisk =).

dock så är diver frog dahlberg oslagbar mot gädda i vassen.. får gädda på den varje gång =)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Kört mestadels jerkbait men de senaste har jag fastnat lite för grodor och liknande poppers de sista. Blir så jävla grymma hugg, dock missar gäddorna rätt ofta huggen men sjukt kul att bara kasta in i vass och näckrosor och vänta på hugg.

Köpte mig dessutom en egen båt häromveckan som ska utrustas, byggde även en hyfsad flotte i höstas med räcke, två bäddsoffor, bord, grill, tak och annat gött :D får dessutom plats med ett lagom tält på den ytan trots all skit.

Om nån är intresserad av lite billiga jerkbaits, grodpoppers, wobblers, flätlinor(ingen skit) så råkar jag sitta inne på ett litet parti..
Tillhör mille!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Fiskar en del, långt ifrån proffsigt använder mig av en enligt mig jävligt fin rulle cardinal 55 gammal men nyrenoverad och något random kolfiberspö jag fick av morfar (prylbög) är ute i sjöar o åar mestadels så är för det mesta gädda man får men brukar vara i piteå skärgården om somrarna där man kan få lite roligare. Har rekord på 7kg gädda, rätt bra ändå för att vara amatör. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Nån som har fällt nåt rådjur än då? :)

Själv lyckades jag fälla min första bock igår på morgonen :D
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Har funderat på en sak, har en sett många som tar kort på det dom har dödat och så står dom jämte och ler. Jag fattar inte vad som är så roligt med att döda?
Jag kan fatta att man måste jaga för att hålla bestånden. Men att man för skoj skulle dödar? Fattar inte det :?
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Jakzu skrev:Har funderat på en sak, har en sett många som tar kort på det dom har dödat och så står dom jämte och ler. Jag fattar inte vad som är så roligt med att döda?
Jag kan fatta att man måste jaga för att hålla bestånden. Men att man för skoj skulle dödar? Fattar inte det :?
Man dödar för köttets skull samt för att hålla bestånden.
Det är svårt att förstå va som är roligt mä jakt om man inte provat på! :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Forsner97 skrev:
Persson97 skrev:Drar ibland och metar med några polare och har igång lite chill musik, riktigt skönt men händer tyvärr rätt sällan..
Farsan jagar med jag har aldrig riktigt fallit för det, har inte skjutit något häller för den delen.
Ut och panga lite så ska du se att du fastnar ;)
tror knappast det, har vart med farsan ett tjugotal gånger i skogen men inget som fallit mig i smaken direkt, fiske däremot önskar jag att jag hade mer tid för.
hockey, läxor, kompisar och mycket annat tar upp all min tid :|
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Jakzu skrev:Har funderat på en sak, har en sett många som tar kort på det dom har dödat och så står dom jämte och ler. Jag fattar inte vad som är så roligt med att döda?
Jag kan fatta att man måste jaga för att hålla bestånden. Men att man för skoj skulle dödar? Fattar inte det :?
Tänk dig själv att du har stått och repeterat kast-veva in flera timmar, sen "plötsligt händer det" så har du dragit upp en 1 kg abbore eller stor* gädda, Tror du att man vill hålla det för sig själv? ;) man blir väl stolt :D

* vet inte hur mycket en "stor" gädda väger :P
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 oktober 2012, 20:50

Inlägg av Malossi »

Jag å några polare har fiske som ett stort intresse, mest spinn fiske i de mesta vatten men även en del fluga. Men tyvär bor man i göteborg där fisket inte är så bra så blir mestadels fiske efter HÖ i havet.
Har därimot släkt längre upp i landet så brukar fiska där jag får tillfälle för det.

Började få intresse för fiske några år sedan ock sedan dess har man lagt en 10-20st tusenlappar på de :roll:

Ritkgit bra tråd btw! :)
Skriv svar