Ja.Albin414 skrev:Lite frågor om MC-korten.
Hur är det med om man ska byta upp sig från A1 till A2, krävs det bara en uppkörning?
Ja.Hur är det med A2 till A, krävs det bara en uppkörning där med eller hur är det?
Finns ingen statistisk på det, mellan 8.000 till 20.000 skulle jag säga, mycket beroende på hur mycket du kört tidigare(du har fördel av tidigare erfarenhet på landsvägar och stadstrafik, men samtidigt kommer du göra fel.), samt om du har en egen hoj och möjlighet till att mängd träna lågfartsbanan som är en svåraste imo.Vad kostar ett A1 körkort i snitt?
Nej, du lär nog hinna få körkortet i september/oktober eftersom det brukar vara rätt fullbokat överallt, visst hojåka är skitroligt om man gillar det, men det är korkat och blir bara dyrt.Fortfarande värt att ta A1 ifall man fyllde 17 i April?
För du KOMMER bli tvungen att övningsköra med skolan för att ta A2-kort, du kommer vara tvungen att träna på lågfartsbanan, jag kör runt med en äcklig jävla fitt Suzuki Bandit på 220-230 kilo, stor skillnad jämfört med en 125a eller min motard som väger 130(?) kilo och har hög tyngd punkt.