Nu är det så att jag ramlade med moppen igår ganska rejält på bakhjulet och framgaffeln vart ganska sne och jag vet inte hur jag ska göra :/ Kan man bända tillbaka den eller måste jag köpa en ny styrkrona? skulle va schysst med lite svar!
Gjorde samma sak i vintras med min dt
De fixade jag en vecka senare genom att ramla åt andra hållet, blev spikrak xD
Edit:Borde väl gå att böja den på nåt sätt, har kollat priset på en ny o den kosta runt 3000 om ja inte minns fel.
xDT50Rx skrev:Gjorde samma sak i vintras med min dt
De fixade jag en vecka senare genom att ramla åt andra hållet, blev spikrak xD
Edit:Borde väl gå att böja den på nåt sätt, har kollat priset på en ny o den kosta runt 3000 om ja inte minns fel.
det kostar 3490 kr för en ny krona :/ får väll höra med nån om dom kan rikta den
De går inte att skruva på skruvarna till kronan och leka lite upp och ner?
Iaf, när jag bytte styrlager så monterade jag gafflarna lite olika höjd, kanske 1mm eller något och allt blev Skitsnett helt plötsligt, bara en tanke
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gaffeln på min tramp moppe var krökt 90 grader, men då har vi nån grejj på verkstaden vi la in den i o sen styrs allt med dator, den blev spikrak utan skador. prova leta upp nåt sånt, vet varken va de heter eller kostar ^^
de e typ en dator styrd press (möjligtvis)
PSNbuusa skrev:gaffeln på min tramp moppe var krökt 90 grader, men då har vi nån grejj på verkstaden vi la in den i o sen styrs allt med dator, den blev spikrak utan skador. prova leta upp nåt sånt, vet varken va de heter eller kostar ^^
de e typ en dator styrd press (möjligtvis)
okej tack ska försöka hitta nått !
Persson97 skrev:De går inte att skruva på skruvarna till kronan och leka lite upp och ner?
Iaf, när jag bytte styrlager så monterade jag gafflarna lite olika höjd, kanske 1mm eller något och allt blev Skitsnett helt plötsligt, bara en tanke
Ta reda på exakt vad som är snett, och om något alls faktiskt är snett. Många gånger när hjulet pekar snett efter en vurpa är det bara att alla grejer blivit rubbade där dom sitter ihop så det sitter snett, utan att faktiskt ha blivit skadat. Lösningen: sätt in hjulet mellan nått hyfsat stadigt och vrid styret så det blir rakt igen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Ta reda på exakt vad som är snett, och om något alls faktiskt är snett. Många gånger när hjulet pekar snett efter en vurpa är det bara att alla grejer blivit rubbade där dom sitter ihop så det sitter snett, utan att faktiskt ha blivit skadat. Lösningen: sätt in hjulet mellan nått hyfsat stadigt och vrid styret så det blir rakt igen.