Tjenare , mitt första inlägg.
Har en ny trimmad Rieju drac 04.
Det sitter ett yasuni cross (hand made) , tune 'r luftfilter , nytt munstycke strl 78 , nya drev 11 fram 46 kugg bak.
Men mopeden gör bara 70 .
( ja , röret är urpluggat)
Har funderat om det är cdi.
Men dom ska ju vara ostrypta på Rieju ?
Något måste det va fö min polares Rieju gör ca 90.
Han har Hebo ljuddämpare men samma rör som mig.
+ att jag känner att den har mer att ge.
Byta drev funkar inte så mycket, 48 är ändå tungt bak de är ju inte direkt som en Derbi som har 70 pizza drev original... tänk lite moppen skulle ju aldrig orka 14-48 då hade du fått ha värre setup.
edit: Visst den lär ju få hög topp men axxet lär ju bli jätte slött och kan inte förstå detta då min kompis har en beta rr med bara effektrör och hans moppe toppar typ 90 ärliga, o han har väll typ 12/48 eller något. Dracs verkar vara slöa moppar känner jag med min egen^^...
Luke the nuke skrev:Tjenare , mitt första inlägg.
Har en ny trimmad Rieju drac 04.
Det sitter ett yasuni cross (hand made) , tune 'r luftfilter , nytt munstycke strl 78 , nya drev 11 fram 46 kugg bak.
Men mopeden gör bara 70 .
( ja , röret är urpluggat)
78 i munstycke låter extremt litet då min urpluggade hade 86 och kompisar som hade 95 för att få den att gå bra urpluggat skulle testa nytt munstycke
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Munstycke str 78 låter lite litet Sedan om det är strypt cdi så går det inte alls fort så titta först om du har strypt cdi eller inte har du det så byt till en ostrypt kostar typ 200-300kr sedan tittar du så den är bra inställd med munstycke!
TheGrimReaper skrev:Munstycke str 78 låter lite litet Sedan om det är strypt cdi så går det inte alls fort så titta först om du har strypt cdi eller inte har du det så byt till en ostrypt kostar typ 200-300kr sedan tittar du så den är bra inställd med munstycke!