Yamaha Slider 08 huvudmunstycke

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
wwiillee
Elmoped

Yamaha Slider 08 huvudmunstycke

Inlägg av wwiillee »

Tja!

Är det någon som vet storleken på originalmunstycket i Yamaha Slider 08a?
Läste någonstans att det är 84 eller 86? Men sen undar jag också om det är 5mm eller 6mm?

Skulle vara bra om jag fick svar idag då jag hade tänkt att beställa en sats munstycken senare :)
Tack på förhand // wwiillee
(Jag hittade inte svar på mina frågor i någon tråd och därför gör jag en egen)
Användarens profilbild
antonoloofsson
Elmoped

Inlägg av antonoloofsson »

På min slider 07 så var det 6mm storlek 84 orginal, antar att alla har samma då min kompis 2012a hade det också. ;)
"Vågar du gasa fullt ut så har du trimmat för lite"
-Okänd, sett det någon gång, cred till dig ;)!
Användarens profilbild
wwiillee
Elmoped

Inlägg av wwiillee »

antonoloofsson skrev:På min slider 07 så var det 6mm storlek 84 orginal, antar att alla har samma då min kompis 2012a hade det också. ;)
Tack! :)
Användarens profilbild
antonoloofsson
Elmoped

Är du osäker på storlek så skruva loss förgasaren och kolla, inte speciellt jobbigt då den sitter otroligt lätt tillgängligt på slider. :)
Användarens profilbild
wwiillee
Elmoped

Inlägg av wwiillee »

antonoloofsson skrev:Är du osäker på storlek så skruva loss förgasaren och kolla, inte speciellt jobbigt då den sitter otroligt lätt tillgängligt på slider. :)
Får ta och göra det. Vad exakt är det man ska skruva loss? Behöver jag ta av slangar och sånt? :)
Bulten123
Elmoped

Inlägg av Bulten123 »

Du lär ju ta bort luftburken för vettu krabben. Sen går du vidare till förgasaren. Ta loss förgasaren och sen demontera förtörslocket. Den största skruven som sitter i mitten av förgasaren är huvudmunstycket. Mät de.
Det är inte lätt när det är svårt.
Användarens profilbild
wwiillee
Elmoped

Inlägg av wwiillee »

Bulten123 skrev:Du lär ju ta bort luftburken för vettu krabben. Sen går du vidare till förgasaren. Ta loss förgasaren och sen demontera förtörslocket. Den största skruven som sitter i mitten av förgasaren är huvudmunstycket. Mät de.
Förlåt för sent svar men tack! :) Kommer hjälpa enormt mycket när jag byter munstycke :D
Användarens profilbild
antonoloofsson
Elmoped

wwiillee skrev:
Bulten123 skrev:Du lär ju ta bort luftburken för vettu krabben. Sen går du vidare till förgasaren. Ta loss förgasaren och sen demontera förtörslocket. Den största skruven som sitter i mitten av förgasaren är huvudmunstycket. Mät de.
Förlåt för sent svar men tack! :) Kommer hjälpa enormt mycket när jag byter munstycke :D
Kom bara ihåg hur slangarna satt. :)
Skriv svar