Hej satt och kollade led-slingor till moppen nyss och såg att det ingår fyra stycken så kallade stripes och två strömtjuvar. för det första vad är det för "stripes" som ingår? För det andra så vore asgött om någon kunnig kan skriva hur man kopplar två led-slingor till en switch. Jag har nog en teori men är osäker
Här är slingan http://www.twostroke.se/product.asp?product=12374
har två såna på min moppe och inkopplat till switch. stripesen är kattstrypare.
lyser iaf skitbra, kolla mitt galleri så får du se, fastän det är fotat med mobilkamera lyser ännu bättre på riktigt!
om du bara ska ha en slinga så är det skitlätt att koppla in switch, bara att sätta en switch på pluskabeln.
okej, jag tänkte att jag kopplade dom separat till batterit med en switch emellan (2 led-slingor). funkar det. alltså båda + till en strömtjuv och sedan till batterit, båda jord till en strömtjuv och sedan switch. funkar det?
okej, jag tror inte jag förstår mig på strömtjuvar trodde typ att man kunde använda dom som skarv kan jag inte bara jorda i ramen?. då jag funderar på att ha dom bakom kylarvingarna så blir det en liten bit till batteriet
okej, jag tror inte jag förstår mig på strömtjuvar trodde typ att man kunde använda dom som skarv kan jag inte bara jorda i ramen?. då jag funderar på att ha dom bakom kylarvingarna så blir det en liten bit till batteriet.
ja det går! kablarna är faktiskt hyffsat långa så det går ändå att koppla till batteriet om du vill, jag har en under tanken och en i undertailen, sen satte jag switchen under höger bakre sidokåpa i kåpfästet där. så den är gömd från alla håll i princip men ändå väldigt lätt att komma åt
nej alltså du behöver inte skarva ihop kablarna överhuvudtaget, du kan koppla dom för sig om du vill! men jag tycker det är lättare att koppla när man har 1 kabel ist för 2 osv
jaadå, vilken switch som helst fungerar i princip fast jag tog en switch med en "spak" som jag bara köpte på biltema eller något sånt, finns ju överallt sånt där plastskräp