Om jag ska byta vev, vilken vev ska jag då ha, vilken rekommenderar ni till den cylindern? Tack!Anbow skrev:Håller med föregående talare. Stage6 cylindern kan nästan mäta sig med vissa midrace-cylindrar effektmässigt så jag skulle kört på en enklare 70cc om jag var du, speciellt om du tänkt använda orginal-veven.
Dessa bör funka finfint:
Malossi Sport 70cc
Polini Sport 70cc
Polini Corsa 70cc
Malossi MHR Replica 70cc
Motoforce Evolution är en prisvärd vev som utan problem ska klara upp till midrace-cylindrar (ska klara 15000rpm, State6 sport pro värvar upp till 12-13500 som mest beroende på rör) plus att den är rätt billig. Det är min rekommendation i.a.fKrooxTheStyler skrev:Om jag ska byta vev, vilken vev ska jag då ha, vilken rekommenderar ni till den cylindern? Tack!Anbow skrev:Håller med föregående talare. Stage6 cylindern kan nästan mäta sig med vissa midrace-cylindrar effektmässigt så jag skulle kört på en enklare 70cc om jag var du, speciellt om du tänkt använda orginal-veven.
Dessa bör funka finfint:
Malossi Sport 70cc
Polini Sport 70cc
Polini Corsa 70cc
Malossi MHR Replica 70cc
Skicka den filmen är du snäll! <3Anbow skrev:Motoforce Evolution är en prisvärd vev som utan problem ska klara upp till midrace-cylindrar (ska klara 15000rpm, State6 sport pro värvar upp till 12-13500 som mest beroende på rör) plus att den är rätt billig. Det är min rekommendation i.a.fKrooxTheStyler skrev:Om jag ska byta vev, vilken vev ska jag då ha, vilken rekommenderar ni till den cylindern? Tack!Anbow skrev:Håller med föregående talare. Stage6 cylindern kan nästan mäta sig med vissa midrace-cylindrar effektmässigt så jag skulle kört på en enklare 70cc om jag var du, speciellt om du tänkt använda orginal-veven.
Dessa bör funka finfint:
Malossi Sport 70cc
Polini Sport 70cc
Polini Corsa 70cc
Malossi MHR Replica 70cc
EDIT: State6 cylindern och stage6 pro röret passar klockrent ihop, går riktigt bra. Här film när jag kör lite med min ställer i min projekttråd så du kan få en uppfattning
Vad händer om man inte byter vev? Kan man inte bara köra sönder original veven först?:)Anbow skrev:Såg nu att jag stavat som en 5 åring i mitt andra inlägg, skyller på telefonen
Här är filmen http://www.youtube.com/watch?v=CR3EMGkAUKE
Kör du sönder orginalveven så är det mer saker som tar skada som t.ex. lager i motorn och cylindern. Så byt vev så slipper du dom dyra reparationernaKrooxTheStyler skrev:Vad händer om man inte byter vev? Kan man inte bara köra sönder original veven först?:)Anbow skrev:Såg nu att jag stavat som en 5 åring i mitt andra inlägg, skyller på telefonen
TackDawidd skrev:Kör du sönder orginalveven så är det mer saker som tar skada som t.ex. lager i motorn och cylindern. Så byt vev så slipper du dom dyra reparationernaKrooxTheStyler skrev:Vad händer om man inte byter vev? Kan man inte bara köra sönder original veven först?:)Anbow skrev:Såg nu att jag stavat som en 5 åring i mitt andra inlägg, skyller på telefonen
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?