2 Mätare Trasiga?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
PSNbuusa
Elmoped

2 Mätare Trasiga?

Inlägg av PSNbuusa »

Har två Derbi mätare (original, en med varv räknare och en utan) på båda fungerar bensin mätare, lamper, varvtals räknaren osv allt fungerar på båda två utan just hastighets mätaren. jag har kollat både hastighets mätarvajern och den var hel och jag har kollat givaren. Sedan så kopplar jag in den i mätaren och snurrar på framhjulet men då snurrar visaren i samma hastighet som hjulet... svårt att förklara men den går inte sakta upp som att den skulle visa hastighet utan den snurrar 360 grader runt hela tiden. vilket betyder att om jag hade kört med vajern i så hade visaren knäckts emot underkanten, någon som vet vad felet kan vara? har svårt att tro att 2 st skulle vara trasiga. annars någon som har ett tips på en digital mätare som har hastighet och varvtal...?

Sånna mätare är det fast som sagt så har den ena ingen varvtals mätare: http://www.twostroke.se/product.asp?product=28244
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Har sett nått sånt när innervajern varit för lång, änden trycker upp en del av mätaren så nålen följer med vajern helt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
PSNbuusa
Elmoped

Inlägg av PSNbuusa »

ok tack så mycket, ska kolla det!
Skriv svar