Hej, lämnade in min DT50x -08 till en verkstad för den hackade och typ misstände vid 7000rpm. Så fick jag höra från dom att min cdi box var bränd inuti... Vettefan hur det kan hända. Det är en Moric, så förra ägaren hade borrat bort strypningen, kan det ha hänt att han inte var så jätte noga kanske?
Iallafall, Jag kan inte hitta en ny cdi som passar till Dellorto tändsystemet som är på alla AM6 motorer efter 07 (rätta mig om jag har fel). Jag förstår inte varför jag inte kan hitta en då det finns flera stycken till ducati tändsystemet..
Det är ingen som vet om jag kan beställa någon annan cdi som passar? eller om någon har någon cdi som de skulle kunna tänka sig sälja en till mig?
hörde med en yamaha återförsäljare i närheten, dom kunde fixa en men då kostade skiten över 2800 spänn..
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga!
men tycker du jag ska köpa del för del och sitta och pilla ihop en cdi? det är nog inte så lätt
edit: trodde sprängskissen bara var en cdi, var tydligen hela el/tänd systemet, sorry! Men tycker fortfarande att det är ruskigt dyrt.. letar hellre efter en begagnad och får den billigare än den där
-Ludix one
Har en sån cdi på min dtr - 07 och den passar!
Har inte haft nåt fel med den än så länge, det är lätt att programmera in den oxå
Men köp inte från racing-planet för den är billigare på twostroke + att twostroke har bättre leverans tider
xDT50Rx skrev:Har en sån cdi på min dtr - 07 och den passar!
Har inte haft nåt fel med den än så länge, det är lätt att programmera in den oxå
Men köp inte från racing-planet för den är billigare på twostroke + att twostroke har bättre leverans tider
Såg den inte på twostroke..
-Ludix one
Var lite blind, såg den och beställde den imorse
Vad är det man gör när man "programmerar" om den? Ska den i datorn eller nå? Eller drar man om massa sladdar eller nåt sånt?
-Ludix one
Vad är det man gör när man "programmerar" om den? Ska den i datorn eller nå? Eller drar man om massa sladdar eller nåt sånt?
Man ska typ bara vrida på tändningen o trycka på ''stoppknappen'' på styret några gånger.
Följer med en instruktionsbok som det står i
Man ska typ bara vrida på tändningen o trycka på ''stoppknappen'' på styret några gånger.
Följer med en instruktionsbok som det står i
Okej, grymt!
-Ludix one
Hej, bytte cdi igår och moppen går riktigt bra men jag har ett problem...
Det var tydligen så att kylarvattnet var slut igår eller nåt, fast lampan som visar att vattnet är för varmt lyser inte, den jäkeln blinkar :S så kollar jag på mätaren vilken "värmegrad" vattnet är på, men det är inte ett enda streck på mätaren :O motorn känns inte varm heller
Vattnet var ganska varmt nu när jag kände på det, kan det vara så att det inte har pumpats runt riktigt än? För jag hinner köra 100m sen blinkar lampan..
Här är en film
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cJFVO6_2F2k[/youtube]
-Ludix one