ska ta de kort, jag tänkte för mig själv när jag skruvade i brorsans Rieju (min gamla) att va kul de skulle ändå va och se hur fort man själv kan få en sån att gå o så va de från ingenstans en kompis som frågade om jag ville köpa hanns Rieju drac -02 med nå enkla fel sa han så jag slog till

kom hem provade den gick som skit, inga bromsar funkade, och utväxlingen var tok för hög märkte man också
setup:
max portad original cylinder hos PF Racing http://www.pfracing.se/index.html
17.5 dellorto - 24mm har hemma ska prova
turbokit rör
insug21mm - har 24mm också
munstycke 125
tändstift: denso 24x enda som funkade(br8es,9es,10es funkade inte)
reeds:polini/Hebo
Hebo filter
drev:13/52
chassi:
motard fram har ett 21 vanligt däck fram som ska bytas
ktm framkärm
ktm framplatta
-06 Rieju fram gafflar?
Hebo styre
snabbgas
stage 6 olje lock
ny sadel överdrag
Mitt mål:försöka hänga efter en 125cc cross efter skogs vägarna känns lite omöjligt men jag är annars cross förare så jag kan min sak en då

tyckte själv den såg rätt ok ut ändå


började med att söka felen på den började med munstycken märkte då att han hade ett eget borrat munstycke såg större ut än en 145 munstycke


så jag bytte cdi box för skoj skull o vist där fick den ett jävla kast på höga varv råkade ha en reserv


efter att ha fixat bromsarna och tagit bort extra bak broms i styret så vart de prov körning

modda fiddy broms cylinder till den så de blev vanlig fot broms obs lägg märke till tejpade handtag xD

la på gps och provade maxa den och se va den orkade ge hamnade på 86km/H på 5:an den orkade inte gå på 6:an så drev byte blev de
så i stället för 11/48 så hamnade jag på 13/52

samtidigt tyckte jag att den lät något så för jävligt så de va bara försöka göra nåt åt saken, först bränna bort igen sotad slutburk

medans de bran då så fixa jag till hålen

blev lite större hål de borde ju hjälpa en anning



sen var de bara montera limma på värmebeständigt lim hade nå 1000gradit som funkade bra

startade och den lätt så mycket tystare blev super nöjd


och slut resultat den orkade precis gå på 6:an ut så jag lyckades nå 98.10km/H på gps:en de va de snabbaste jag kört på en moppe faktist

in handlar ny kolv och ställer in förgasare mer för den får ännu en aning för mycket och bättre koppling för den slirar ganska glatt faktist

min tanke var att borra upp detta monster cylinder men de tar jag en annan gång vill veta vart jag kan hamna med 50cc finns inte mycket mer jag kan heller göra men bytta reeds har Hebo, polini reeds, och prova med 24mm förgasare xD