Stage6 snabbgashandtag SPP

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
XSlidernN
Elmoped

Stage6 snabbgashandtag SPP

Inlägg av XSlidernN »

Tjenare har beställt mitt nya stage6 snabbgashandtag och det står i texten att man måste börja att blanda oljan i tanken direkt för att vajern inte är 2 delat. Och varför måste man blanda i tanken direkt med oljan om man byter till den gasvajern ?
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Byter du tiill en tvådelad vajer så behöver du inte blanda i tanken :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Re: Stage6 snabbgashandtag SPP

Inlägg av k-skåpet »

XSlidernN skrev:Tjenare har beställt mitt nya stage6 snabbgashandtag och det står i texten att man måste börja att blanda oljan i tanken direkt för att vajern inte är 2 delat. Och varför måste man blanda i tanken direkt med oljan om man byter till den gasvajern ?
Vanliga orginalvajrar är tvdelade s att ena halvan går till oljepumpen och öppnar flödet där när man gasar så att det blir lika mycket olja som bensin. Tror dock det är så på Aerox och Neos iallafall att oljepumpen styrs av varvtalet på motorn, enkelt att kolla om det är desamma på din slider, kolla om du har någon delning på din gasvajer bara.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
XSlidernN
Elmoped

Inlägg av XSlidernN »

För jag har kört med en "hel" gasvajer ett tag nu och moppen har gått galant
alltså en vajer bara till förgasaren
XSlidernN
Elmoped

Re: Stage6 snabbgashandtag SPP

Inlägg av XSlidernN »

k-skåpet skrev:
XSlidernN skrev:Tjenare har beställt mitt nya stage6 snabbgashandtag och det står i texten att man måste börja att blanda oljan i tanken direkt för att vajern inte är 2 delat. Och varför måste man blanda i tanken direkt med oljan om man byter till den gasvajern ?
Vanliga orginalvajrar är tvdelade s att ena halvan går till oljepumpen och öppnar flödet där när man gasar så att det blir lika mycket olja som bensin. Tror dock det är så på Aerox och Neos iallafall att oljepumpen styrs av varvtalet på motorn, enkelt att kolla om det är desamma på din slider, kolla om du har någon delning på din gasvajer bara.

Jag har inte använt orginal vajer någonting sen jag fick moppen och när jag köpte den så var det den vajern som följer med SPP kittet och jag har en separat oljetank och den tar slut efter ett tag så hehe
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Vad är det för moppe du har? :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
XSlidernN
Elmoped

Inlägg av XSlidernN »

Jag har en yamaha slider 07

Oj glömde tydligen nämna det i meddelandet haha Sorry ! :wink:
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

XSlidernN skrev:Jag har en yamaha slider 07
Den oljepumpen är konstruerad så att du inte behöver en "delad" gasvajer :) Så det är bara att köra på!

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
XSlidernN
Elmoped

Inlägg av XSlidernN »

TheGrimReaper skrev:
XSlidernN skrev:Jag har en yamaha slider 07
Den oljepumpen är konstruerad så att du inte behöver en "delad" gasvajer :) Så det är bara att köra på!

Okej tack för det snabba svaret !
Skriv svar