omöjlig att ställa in förgasaren!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

omöjlig att ställa in förgasaren!

Inlägg av peugeotkillen »

tjena har en peugeot ludix snake- 03 som jag byggt själv frpn grunden som är förbannat omöjlig att ställa in! hela motorn renoverades och hölls på under 6 månader från grunden !
meckar och har egen verkstad med pappa så jag repererar med bilar, moppar och traktorer, epa , cyklar mm men detta va fan helt otroligt helt omöjligt ..!

setup :
arisal t6 racing 70 cc
21 mm stage6
21 mm insug stage6
laser xpro
doppler racing vev!
c4 skf lager och pakboxar
stage 6 r/t remskiva ovierside
stage6 r/t variator overside
6 grams vikter
porlini gröna fjädrar och röd tryckfjäder
malossi rem
malossi 3 mm membran
malossi e34 filter
stage6 trim cdi

hela motorn renoverades för 5 mil sen och har aldrig riktigt gått som det ska först testa jag 138 men starta inte ens förren jag kom ner till 120 då starta den men dom om man bara rörde gasen! bytte till 110 och nålen högst upp och då gick den som ett skott hakka lite men rent på full gas men halv gas osv dog den dirrekt men jag nöjde mig !!
blev ju lifs farligt att dra fullgas i tät stadstrafik där alla kör som idioter och moppen sticker som ett as! efter 5 mil helt plötsligt efter lång körande så gick den semre och hakka mer och mer !
tillslut gick det inte alls .. byta till 90 munstycke då jävlar fick den enu mer krut och gick rent 1/3 och 3/3 körde 5 mil där med och lät den stå en vecka för kom från semestern och nu hakkar den som bara den igen som den drängs men endå inte!

har jag 90 munstycke och nålen längs ner så går den till halvgas men inte på full ..

har grund inställningar..
har testar munstycke !
90 110 112 114 116 118 120 122 osv till 138 men inget funkar :(

någon måste väl veta vad det kan va ?
kör med 2,5 procent olja i 5 liter!

om någon vet skriv på kik : amirhodzic
skriv här eller skicka ett pm om du kan hjälpa en bit på traven

ursäktrar stavfel m,m men har skrivsvårighet!
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

lägre munstycke än 90 kanske?
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

alb1n skrev:lägre munstycke än 90 kanske?
Testat mellan 90-105?
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

så litet kan jag inte ha med denna setup min kompis med likadan setup har 128 men han har mhr replica cylindern !
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

Dawidd skrev:
Testat mellan 90-105?
tror du den hjälper med 100 ?
Användarens profilbild
Anbow
Elmoped

Inlägg av Anbow »

du har rätt stort gap mellan 90 och 110, prova någonting där imellan och se om det funkar. Prova och ändra lite på flottörnålen också, du säger att den går dåligt på låg/mellan-gas, bara å prova flytta clipset på nålen tills den går jämnare :)
Det tar ett tag att få fram helt rätt munstycke osv. Jag har själv provat med följande innan jag hittade "rätt" till min Sport stalker:
115, 110, 105, 100<- bäst på Stage6 70cc, 95, 90, 85, 82, 80<- bäst på Malossi 70cc
Gilera Stalker -03: Stage6 Racing MKII, Yasuni C20, 21mm Dellorto Black Racing, Malossi MHR Epron tändsystem m.m, MIDRACE
Gilera Stalker -06: Stage6 Sport Pro MKII, Stage6 Pro, 17.5mm Dellorto, Malossi CDI m.m, SPORT+
Skriv svar