kolvarna i bromsoket :(

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
phla
Elmoped

kolvarna i bromsoket :(

Inlägg av phla »

hejsan, nu är så att jag ska byta bromsklossar, jag har gjort det innan men denna gången så har kolven åkt ut lite långt därför att jag har kört lite längre med bromsklossarna som är helt slut...

Nu till problemet den vänstra kolven i oket åker **n inte in, blir så förbannad :evil: , ja som sagt några tips? har försökt med kofot och skruvmejslar...

ty
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Kollat så du inte tryckt in den snett? Lätt hänt
Användarens profilbild
FiggeFerrum
Elmoped

Inlägg av FiggeFerrum »

skruva isär oket och banka lite lätt på kolvarna med en hammare, så gjorde jag, du får dock lufta bromsen sen
Bild
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

skruva isär oket, ta en stor mutter och placera mitt i oket, ta sen en polyrip och tryck in det
phla
Elmoped

Inlägg av phla »

okej tack ska försöka imorgon, har försökt i en timme så är rätt pissed off, tack!
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Du behöver bara skruva isär oket och ta en polygrip och trycka in den med. Om det inte skulle funka så behöver du smörja upp med fett runt kolven och göra rent från rost och smuts då kan du använda en fil eller en slipduk sen se till att blåsa rent.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Skriv svar