Beta rr 50 sm Elr enduro?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Scribbz
Elmoped

Beta rr 50 sm Elr enduro?

Inlägg av Scribbz »

Tja, jag har kollat runt på massor av moppar och betan har fallit mig i smaken men jag undrar om man kan köpa en beta rr 50 enduro och bara byta till sm däck går det lika bra? Vad är dom exakta skillnaderna mellan sm och enduro? Och är det något man borde tänka på innan man köper en beta eller moppe över huvudtaget detta blir alltså första moppen :P

Tack för svar :D
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Inlägg av mrderbiguy »

Bättre med beta rr sm ist för enduro!
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Re: Beta rr 50 sm Elr enduro?

Inlägg av donkeyO.o »

Scribbz skrev:Tja, jag har kollat runt på massor av moppar och betan har fallit mig i smaken men jag undrar om man kan köpa en beta rr 50 enduro och bara byta till sm däck går det lika bra? Vad är dom exakta skillnaderna mellan sm och enduro? Och är det något man borde tänka på innan man köper en beta eller moppe över huvudtaget detta blir alltså första moppen :P

Tack för svar :D
. Beror på hur du kör ;) om du ska byta från enduro däck till sm däck måste du skaffa sm fälgar då sm däck är mindre män enduro däck. :) att tänka på är att inte ta första bästa du ser utan leta åk och titta, provkör och se vilken som passar dig bäst :)
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

Varför ska du köpa en med crossdäck för att sedan byta till sm fälgar och sm däck? Lika o köpa sm modellen direkt i såna fall.
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Sen vill ju alla nyfödda moppe pojkar alltid ha sm för att de är snyggare..
Kmr du endast köra asfalt eller offroad med?
Hade själv köpt en enduro och köpt till ett par sm fälgar, lätt att byta om man skulle vilja det, men jag kör ju med en hel del skog med :wink:
Kortfattat, ska du köra skog, grusväg osv. Köp en enduro, ska du köra endast asfalt så köp en sm hoj istället
Beta är en bra hoj förövrigt, hört att dom är lätta att få upp på bakan med :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

Persson97 skrev:Sen vill ju alla nyfödda moppe pojkar alltid ha sm för att de är snyggare..
Hade själv köpt en enduro och köpt till ett par sm fälgar, lätt att byta om man skulle vilja det, men jag kör ju med en hel del skog med :wink:
Kortfattat, ska du köra skog, grusväg osv. Köp en enduro, ska du köra endast asfalt så köp en sm hoj istället
Jag tycker att det ser mycket bättre med crossdäck :)
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

jag med :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Scribbz
Elmoped

Inlägg av Scribbz »

Tack för svaren! Jag bor i ett område med för mestadels asfalts vägar så jag tror jag då köper en sm. Men vilken årsmodell ska man ha är det något liknande som Derbi att den har en annan motor från 06? Betan har väll en AM6 elr går den bra original?

tack för alla svar :D
nicklasson97
Elmoped

Inlägg av nicklasson97 »

De nya betorna har AM6 motor ja. Skulle rekommendera att plugga ur orginalröret då den går riktigt bra. Samt att byta munstycke om du pluggar ur .
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

kjsebbe skrev:
Persson97 skrev:Sen vill ju alla nyfödda moppe pojkar alltid ha sm för att de är snyggare..
Jag tycker att det ser mycket bättre med crossdäck :)
Eller hur crossdäck är mycket snyggare!
Scribbz
Elmoped

Inlägg av Scribbz »

Vilka är de nya betorna då? Vilken årsmodell? Och ca hur mycket gör den med allt original med och utan plugg?

Tack för alla svar
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Scribbz skrev:Vilka är de nya betorna då? Vilken årsmodell? Och ca hur mycket gör den med allt original med och utan plugg?

Tack för alla svar
Dom nya Betorna är efter 03 tror jag. För innan det hade dom Ktm motor. Ska göra 45 km/h orginal, Kanske långsammare men inte snabbare. Ostrypt gör det väll 70-75 beror också vilken drev som används.
Scribbz
Elmoped

Inlägg av Scribbz »

Så med do nya motorerna gör dom Max 45 strypt men vad gör dom äldre motorerna strypta? Hur snabbt går dom nya om man sätter en gianelli dämpare på med och utan borttagen plugg?

Tack för svar!
Skriv svar