Tjena!Fått tag i en kx80 -89 , förra ägaren sa att vevlagerna va slut, och jag har nu börjat riva och jag får ju veven att snurra när jag vrider på svänghjulet, hojjen är tömd på olja och cylinder är borta..Visst, den går trögt men den går ju runt..vad tror ni?Är lagerna slut eller ska de vara helt stumt om dom har gått sönder?
Okok..ja får riva motorn mera o se om de är dom eller ramlagrerna... Veven har inget glapp upp/ned eller höger/vänster så känns som om dom nypt ...?
Går de att byta själv eller måste skiten in för balansering då?
Xel skrev:Okok..ja får riva motorn mera o se om de är dom eller ramlagrerna... Veven har inget glapp upp/ned eller höger/vänster så känns som om dom nypt ...? Går de att byta själv eller måste skiten in för balansering då?
Inte balansering, riktning Det kan du göra själv förutsatt att du har något att sätta upp veven i (t.ex en svarv) och indikatorklocka.
Xel skrev:Okok..ja får riva motorn mera o se om de är dom eller ramlagrerna... Veven har inget glapp upp/ned eller höger/vänster så känns som om dom nypt ...? Går de att byta själv eller måste skiten in för balansering då?
Inte balansering, riktning Det kan du göra själv förutsatt att du har något att sätta upp veven i (t.ex en svarv) och indikatorklocka.
Men de har jag inte tyvärr ja tror att den inte är centrerad...tog en bild och tycker de är större glapp på höger sida än vänster...vet ej om ni ser så bra på bilden.. http://forumbilder.se/CEK26/img-20130622-115641
Borde väl kunna gå att knacka den rätt,så de går fritt?