har kört med moppen och den gick bra tills huvudmunstycket blev igentäppt.
jag tog lös hela förgasaren och plockade isär varje del och satte allt i en bensin bunke, blåste sen rent alla hål. men nu när jag har satt ihop den så får den för lite soppa. den g¨år inte igång och stiftet är torrt. nålen är på samma nivå som tidigare men jag vet ju inte hur luftskruven och tommgångsskruven ska vara. så eftersom den inte går igång så kan jag inte skruva på dom tills den börjar gå?
jolla skrev:har kört med moppen och den gick bra tills huvudmunstycket blev igentäppt.
jag tog lös hela förgasaren och plockade isär varje del och satte allt i en bensin bunke, blåste sen rent alla hål. men nu när jag har satt ihop den så får den för lite soppa. den g¨år inte igång och stiftet är torrt. nålen är på samma nivå som tidigare men jag vet ju inte hur luftskruven och tommgångsskruven ska vara. så eftersom den inte går igång så kan jag inte skruva på dom tills den börjar gå?
hur ska luftskruven och tomgångskruven vara?
Du Har kickat så att flotören fyllts eller? Eller skulle iaf vart fylld ifall det fungerade innan? Ifall flotören är full så kan du börja backa bakåt och så hamnar du tillslut i bensintanken
donkeyO.o skrev:testa att hälla lite bensin direkt i cyllindern och sen starta, Min fick inte bensin så hgjorde så den startade sen funkade det.
Jo jag har gett den ett par supar men då går den bara på det lilla som jag sprutat in och sen slocknar den:)
öppna förgasaren igen nått är inte rätt måste jag säga öppna flotten om de är bensin i den då äre nånting med munstycket igen måste vara de fan min brain kokar över