Nuvarande: ~85 km/handreasantonsson skrev:Vad tror ni att min gör?
Beta rr50 Enduro
Technigas e-nox överliggande
Sportluftsfilter
102 Munstycke
11/50 drevning
Enligt mätarn så har jag varit uppe i 93km/h men vet inte om det är att lita på..
Det som kommer är:
17.5mm förgasare
50cc Sport
12/53
Hur fort tror ni den går med nuvarande setup och hur fort tror ni den kommer gå med kommande ungefär? Tacksam för svar!
80-85.yamarox skrev:polini 50cc sport dellorto 17,5 vit tryckfjäder malossi blåa kopplingsfjädrar 4 grams vikter och dragen v ring leovince zx-r
hur fort kommer det gå på en aerox-04
Blir nog för tungtmartenhy skrev:Jag har dragit V-Ringen på min PGO G-MAX och får upp den i cirka 55-60 km/h enligt mätaren men jag vill ha en högre topphastighet. Jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på trimm. Jag har läst att ett lätt sätt att få bättre topp är att byta variatorvikter. De skrev att 2,5 g tyngre vikter ger ugefär 10 km/h. Orginal vikterna i G-MAXen är 7,5 g så då skulle jag köpa 10 g men det jag undrar är om den verkligen orkar komma upp i hastighet med så tunga vikter? Jag har tittat på Dr.Pulley och har funderat på att köpa samma som orginal 7,5 g om det är för tungt med 10g men undrar om det blir någon större skillnad?
Sen har jag också funderat på att kapa blindröret men undar där med hur stor skillnad det blir och om den låter mer och om det är värt det med tanke på att jag måste låna svets m.m.
Tack på förhand!
Är pluggen kvar i röret?tigersoul skrev:Hakar väl på här då, köpte just NY moped o fick den upphottad i butik. Det är dvs en helt ny motor. Det är v-ring dragen o effektrör på en CPI Oliver City (eu 25). Enligt affären ska den göra iaf 60 på den setupen, men jag ser då inte mer än knappa 52, kommer det bli bättre när jag kört mer eller bör jag redan nu låta butiken titta på det? Jag betalade för att få det gjort så det känns ju som att man ska få det man köpte.
ps: ingen motorkunskap o inte pressat på i flera km eftersom det är en ny motor.