Självklart hjälper man till
Stereo spelar egentligen ingen större roll vilken du använder. Folk har en förmåga att tro något i stil med "Mer Watt är bättre", du kommer aldrig utnyttja en stereo på 4x50W i alla fall så strunta i det.
En som där emot har någon typ av ljudingång för mp3-spelare eller mobil är alltid trevligt. Vill du köpa en så är jag glad att sälja dig den billigt.
Högtalare kan du använda lite vilka du känner för också. Där emot så ska man generellt sett ha ganska bra koll på högtalare och dess egenskaper innan man ger sig in i att bygga ljudsystem.
Många bygger utan att veta vad de gör, och resultatet blir ofta inte så bra som de räknat med.
Ska du ha en separat baselement till exempel så vill du att den har ett väldigt litet frekvensomfång och att den svarar till frekvenser ner till åtminstone 35Hz. Skulle du hitta ett element som som tar till exempel 30-2000Hz så funkar det bra som baselement, men då vill du använda någon typ av passivt delningsfilter för att strypa frekvensomfånget till kanske 30-150Hz. Förstår?
Om du nu har tänkt börja från scratch, dvs att du inte har några delar alls att bygga av så är jag glad att få sälja grejer till dig som jag vet är bra att bygga med.
Jag har bland annat ett stort 8" baselement med dubbla ljudingångar, kraftfullt och väldigt bra element. Jag har som sagt en stereo av märket Panasonic med AUX-ingång och så klart cd-spelare (bilstereo), något slutsteg behöver du INTE, det är okunniga människor som opererar in slutsteg och tror att det gör någon nytta.
Jag har även en massa vanliga bilhögtalare, vissa är av dyrare modell och andra är med "standard" men fungerar bra de också.
Är du intresserad av någonting så är det bara att d hör av dig så får du lite bilder, kan sitta och fundera lite och bestämma dig.
/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.
Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477