Rieju LC 98 slutat fungera efter gupp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Pingvin3n
Elmoped

Rieju LC 98 slutat fungera efter gupp

Inlägg av Pingvin3n »

Tjena som rubriken lyder så dog mopeden efter ett gupp, sedan fick jag inte igång den. Jag tog av tändhatten och såg att ''skruven'' hade rostat av så jag fick ingen gnista. Jag bytte till en ny tändhatt och fick gnista men mopeden vägrar att starta ändå. Jag gjorde rent förgasaren då jag såg att flotörnålen hade fastnat. jag fixade satt den satt bra och gick lätt ut och in men den vägrar starta ändå. När jag kickar så händer det inte mycket men när jag springer igång den så går den igång en aning lite och så fort jag slutar springa så dör moppen. Vad ska jag göra snälla hjälp mig! Mvh Nicklas
asti27
Svårstartad skrothög

Re: Rieju LC 98 slutat fungera efter gupp

Inlägg av asti27 »

Pingvin3n skrev:Tjena som rubriken lyder så dog mopeden efter ett gupp, sedan fick jag inte igång den. Jag tog av tändhatten och såg att ''skruven'' hade rostat av så jag fick ingen gnista. Jag bytte till en ny tändhatt och fick gnista men mopeden vägrar att starta ändå. Jag gjorde rent förgasaren då jag såg att flotörnålen hade fastnat. jag fixade satt den satt bra och gick lätt ut och in men den vägrar starta ändå. När jag kickar så händer det inte mycket men när jag springer igång den så går den igång en aning lite och så fort jag slutar springa så dör moppen. Vad ska jag göra snälla hjälp mig! Mvh Nicklas
Rengöra hela förgasaren?
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Pingvin3n
Elmoped

Inlägg av Pingvin3n »

Det har jag redan gjort!
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad

Inlägg av riejudrac5 »

tjuvluft, kolla vid insuget
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »