Tjena undrar om detta kan stämma, kör med denna setupen på min Rieju.
Uppborrad cylinder
41mm över dimension kolv
TK Lacada Effektrör
11/48
Stage6 Sportluftsfilter
Metrakit vev
Moppen toppar cirka 73-75 km/h tycker att den borde gå snabbare nån som vet nåt som kanske kan va fel eller om denna hastigheten verkar stämma till denna setup?
YamahaMarcus skrev:Tjena undrar om detta kan stämma, kör med denna setupen på min Rieju.
Uppborrad cylinder
41mm över dimension kolv
TK Lacada Effektrör
11/48
Stage6 Sportluftsfilter
Metrakit vev
Moppen toppar cirka 73-75 km/h tycker att den borde gå snabbare nån som vet nåt som kanske kan va fel eller om denna hastigheten verkar stämma till denna setup?
låter ganska lite, min Derbi drd pro gör 86 enligt gps med malossi supermoto replica och alla strypningar borta så jag tycker din borde göra 80+
YamahaMarcus skrev:Tjena undrar om detta kan stämma, kör med denna setupen på min Rieju.
Uppborrad cylinder
41mm över dimension kolv
TK Lacada Effektrör
11/48
Stage6 Sportluftsfilter
Metrakit vev
låter ganska lite, min Derbi drd pro gör 86 enligt gps med malossi supermoto replica och alla strypningar borta så jag tycker din borde göra 80+
11-48 drev! inga problem att varva ut dem vill du ha mer topp så släng på 13 fram
Uppborrad cylinder
41mm över dimension kolv
TK Lacada Effektrör
11/48
Stage6 Sportluftsfilter
Metrakit vev
11-48 drev! inga problem att varva ut dem vill du ha mer topp så släng på 13 fram
Joo Men tycker att den axxar ganska segt redan hur blir det då med 13 ?
Tjena, finns inte mk thrower till yamaha dt???
Mitt urpluggade originalrör låter mycket, och på videos låter ett thrower midre. Vill ha ett rör som låter lite.
har en yamaha dt50x sm -08
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga!
Tja, har en Rieju mrx 04 med uprluggat org.rör och 11-60 drev. Nu toppar den 70. Vilket rör är bäst om jag vill ha bättre toppfart men endå behålla axet?
DanBanan skrev:Tjabba! Idag satt jag på mitt urpluggade Tecnigas Enox på min Drac RR.
Och hojen varvar inte riktigt ut på låg/mellan registret. Dock så går den super på botten registret! Jag har 85 munstycke i förgasaren nu. det är en Original 12mm... Tror ni att ett 90 munstycke eller runt 90 skulle funka med detta röret? Övrigt så är motorn original. Tacksam som faen för svar!
Edit! Tror ni att, Antingen 17.5mm eller 19mm förgasare skulle göra lite skillnad?
Mvh Bananen
tjenare bananen! prova med runt 90 och ja de skulle ge skillnad med större fögg helt klart, men du skulle tappa effekt på dom lägre varvtalen 17.5 skulle gå bra men 19mm skulle vara lite "overkill" men de skulle funka med rätta inställnigar
Hmm okej!. Dock så gick den underbart igår med 19mm Nakaru'n med 90 munstycke. Men nu idag så 4 taktar den så att säga på botten o mellan varv. Skall jag använda större munstycke då eller? Tacksam som bara den för svar! Ingen svarar ju på moppenet Mvh BananaDan
EDIT: Satt på ett 95 munstycke och nu går den verkligen helt underbart! Mycket längre register genom hela växellådan med ett riktigt bra axx och botten drag! Mycket nöjd med Röret och 19mm Naraku'n!
Jag kör med Tecnigas E-nox och jag är mkt nöjd med röret! Härlig ökning igenom hela registret! Dock kör jag även med 19mm PHBG förgasare och det gjorde susen med det röret på Original 50cc.
OT - Min Drac RR. När jag kör har jag märkt att det knappt kommer någon rök alls ur mitt rör längre, Väldigt skumt då det gjorde det förr. Jag kör med 95 munstycke nu. Tror ni det räcker att jag flyttar upp clipset på nålen ett par steg? Den är i mitten just nu!
DanBanan skrev:Jag kör med Tecnigas E-nox och jag är mkt nöjd med röret! Härlig ökning igenom hela registret! Dock kör jag även med 19mm PHBG förgasare och det gjorde susen med det röret på Original 50cc.
OT - Min Drac RR. När jag kör har jag märkt att det knappt kommer någon rök alls ur mitt rör längre, Väldigt skumt då det gjorde det förr. Jag kör med 95 munstycke nu. Tror ni det räcker att jag flyttar upp clipset på nålen ett par steg? Den är i mitten just nu!
Nu när det blir varmare så behöver du justera förgasaren lite
Har en Rieju drac -02
En kompis har några effektrör liggandes, tänkte köpa ett av honom.
Men nu behöver jag eran hjälp med vilket jag ska välja.
Han har ett MetraKit, TurboKit och ett Hebo rör.
Ska köra med en 50cc cylinder.
Skriv gärna era åsikter om rören.
Jag har en Derbi drd pro -10, hittar inget mk thrower så det jag ska ha blir nog ett gianelli 2t. skulle någon kunna hitta et högerdraget mk thrower till en Derbi drd pro? taaack!
Jag är sjukt osäker på vilket rör jag ska ha.
Det står mellan urpluggat original rör, leovince v6 och giannelli 2t.
Vilket rör låter mest och vilket rör axxar moppen bäst med?
Kör med 12/50 drevning allt annat är original.
Ska bara köra med polarna. Vill inte dra dom men ändå hänga med, en kör med giannelli 2t, och en annan kör med 50 sport och urpluggat org rör.
Senast redigerad av Cappe97 den 9 juni 2013, 17:35, redigerad totalt 1 gånger.
riejudrac5 skrev:Har köpt ett mk thrower av en polare.
Har Rieju drac med dragen plugg, gör 70 nu
Vad kommer den då gå med mk thrower röret?
bror ju på din drevning, också men tippar på runt 10-15km/h bror på hur mycket den orkar annars också om din cylinder är lite trött eller så har lite egenskaper
skulle Besninskalle kunna svara på mitt PM? Hade uppskattats väldigt mycket :') Förlåt för bump, eller vad det heter, men han måste se att jag har skrivit till han
Tjäna, köpte för ett tag sen en Rieju drac rr 03 med ett tk rör på. Det låter förjävligt och vill ha ett tystare rör.
finns det nåt rör som är lågvarvigt, låter lite och är ganska billigt?
Har hört att mk thrower är ganska bra?
allt annat på moppen är original.
tror ni att en tk ljuddämpare med mk thrower krök kommer låta lika högt ungefär som med tk krök och smattra lika mycket? kommer köra med sportluft också.
Erik_sundin skrev:Tjäna, köpte för ett tag sen en Rieju drac rr 03 med ett tk rör på. Det låter förjävligt och vill ha ett tystare rör.
finns det nåt rör som är lågvarvigt, låter lite och är ganska billigt?
Har hört att mk thrower är ganska bra?
allt annat på moppen är original.
ja mk thrower är ett bra rör o är ganska tyst också packa om ljuddämparen ofta så låter det inte mycket. själv tycker jag att det är mycket goare att köra med ett mk thrower än vad det är att köra med tk för att du inte behöver varva alls lika mkt
Cappe97 skrev:Jag är sjukt osäker på vilket rör jag ska ha.
Det står mellan urpluggat original rör, leovince v6 och giannelli 2t.
Vilket rör låter mest och vilket rör axxar moppen bäst med?
Kör med 12/50 drevning allt annat är original.
Ska bara köra med polarna. Vill inte dra dom men ändå hänga med, en kör med giannelli 2t, och en annan kör med 50 sport och urpluggat org rör.