dubbla bromsok elr inte?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

dubbla bromsok elr inte?

Inlägg av suzukiwheelier »

Har funderat mycket nu på om jag ska köpa dubbla bromsok eller inte eller om jag ska vänta med det tills jag skaffar lättviktare och frågorna jag har:

1.är det svårt att använda koppling på samma gång man använder bromsen typ när man står?

2.är det svårt att lägga på dubbla bromsok?

3.ska ja vänta med det tills jag skaffat lättviktare och fortsätta i den takt jag gör nu eller köpa dubbla bromsar?

såhär ser det ut än så länge

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O4gDaQ4- ... XgtJzf5_gw[/youtube]
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

När har du tänkt att skaffa lättviktare ?
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

kjsebbe skrev:När har du tänkt att skaffa lättviktare ?
antagligen efter han har fyllt 16 eller när han får råd ? :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Blir 16 om ungefär 10månader men tänkte köpa en om 1elr 2månader och använda den som cross över vintern
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

TSR`BakarN skrev:
Jojo, så långt kunde jag ju räkna ut själv :roll:
Men jag vet inte hur gammal han är just nu, om han har råd eller inte. Kanske har han nyligen fyllt 15, kanske för 1 månad sen? Då har han ju kvar 11 månader kvar och då är det ju värt med dubbla bromsok, men eftersom jag inte vet så var jag ju tvungen att fråga det :)

EDIT: Precis, 10 månader har han kvar :)
suzukiwheelier skrev:Blir 16 om ungefär 10månader men tänkte köpa en om 1elr 2månader och använda den som cross över vintern
Om du inte har tänkt att börja stunta med lättviktaren utan använda den som cross förrän du skaffar kort så är det ju helt klart värt det
Bild
asti27
Svårstartad skrothög

Re: dubbla bromsok elr inte?

Inlägg av asti27 »

suzukiwheelier skrev:Har funderat mycket nu på om jag ska köpa dubbla bromsok eller inte eller om jag ska vänta med det tills jag skaffar lättviktare och frågorna jag har:

1.är det svårt att använda koppling på samma gång man använder bromsen typ när man står?

2.är det svårt att lägga på dubbla bromsok?

3.ska ja vänta med det tills jag skaffat lättviktare och fortsätta i den takt jag gör nu eller köpa dubbla bromsar?

såhär ser det ut än så länge

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O4gDaQ4- ... XgtJzf5_gw[/youtube]

ser gött ut! jag skulle köra utan om jag inte måste skaffa det. :)
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

kjsebbe skrev:
TSR`BakarN skrev:
Jojo, så långt kunde jag ju räkna ut själv :roll:
Men jag vet inte hur gammal han är just nu, om han har råd eller inte. Kanske har han nyligen fyllt 15, kanske för 1 månad sen? Då har han ju kvar 11 månader kvar och då är det ju värt med dubbla bromsok, men eftersom jag inte vet så var jag ju tvungen att fråga det :)

EDIT: Precis, 10 månader har han kvar :)
suzukiwheelier skrev:Blir 16 om ungefär 10månader men tänkte köpa en om 1elr 2månader och använda den som cross över vintern
Om du inte har tänkt att börja stunta med lättviktaren utan använda den som cross förrän du skaffar kort så är det ju helt klart värt det
tänkte använda den som cross på isen och så, bor 100m från vattnet så ;) självklart ska det stuntas med den under vintern och blir väl så att moppen står i garaget å skräpar mest hela vintern men men...

Svara gärna på frågorna ja har längst uppe också, helst de mer erfarna stuntarna
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

om du vill trixa mer på bakhjulet och inte vara beronde av att ha foten på brosen hela tiden så är det ju självklart att du ska skaffa ett till bromsok men om du bara ska köra som du gör nu så behöver du ju inget till bromsok :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

moliki skrev:om du vill trixa mer på bakhjulet och inte vara beronde av att ha foten på brosen hela tiden så är det ju självklart att du ska skaffa ett till bromsok men om du bara ska köra som du gör nu så behöver du ju inget till bromsok :D
skulle gärna vilja utveckla mig mer inom stuntingen men vet inte om det räcker med några pegs eller om jag måste ha dubbbla bromsar med
Skriv svar