Variatorskruv speedfight 3

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Fredric Johansson
Elmoped

Variatorskruv speedfight 3

Inlägg av Fredric Johansson »

Tjäääna!

Nån som vet hur man på enklast sätt skruvar bort variatorskruven på en speedfight 3 utan mutterdragare?

Kom gärna med tips även om ni inte vet exakt! :wink:
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

bygg ett kolvstopp av ett gammalt tändstift sen borde det inte vara några problem att plocka bort med spärrskaft eller i värsta fall spärrskaft med ett långt järnrör på.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Fredric Johansson
Elmoped

Inlägg av Fredric Johansson »

k-skåpet skrev:bygg ett kolvstopp av ett gammalt tändstift sen borde det inte vara några problem att plocka bort med spärrskaft eller i värsta fall spärrskaft med ett långt järnrör på.
Har tyvärr inte tillgång till något gammalt tändstift då jag bor nära stan och det enda fordonet jag har är min moped och äger heller inga gammal delar :?

Något annat tips?
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Inlägg av MopedOlle »

Du kan spärra med hjälp av typ en skruvmejsel eller något liknande. Inte det bästa sättet och det finns en risk att saker går sönder. Så inte det bästa sättet men om det inte finns något annat sätt så kan du pröva detta. Annars kan du köpa en sån sak som spärrar på twostroke.se :)
Speedfight 2 Iron-x -07
Skriv svar