Köpte mig en ny dator idag (stationär), och eftersom jag bara kört laptop innan tänkte jag aldrig på anslutning, vilket jag insåg när jag kom hem att jag inte kunde köra trådlöst till den. Försökte då koppla iphonen via usb och därigenom få internet men ingen lycka. Går det är göra det? Datorn har ett Licensierat Windows 7.
Är det möjligvis så att apple bara går till apple som i vanliga fall?
har du en router eller något hemma? hur får du internet? bor du i lägenhet och kopplar upp dig till en router eller?
iaf kolla om du har något uttag som ser ut såhär typ http://www.kjell.com/images/Product_130 ... 2x-infallt
isåfall köp en nätverkssladd och koppla till den från din dator.
annars så kan du köpa en usb annten som gör att du kan ansluta till wifi som du då kanske har:)
Senast redigerad av Twixness den 12 juni 2013, 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Ja det funkar att använda iphonens nät. Om du ansluter din mobil till hemnätet och sedan använder internetdelning på din iphone får du nät. Har gjort det flera gånger http://www.elgiganten.se/product/datore ... sb-adapter jag använder en sån iställer för nätverks sladd till min dator då jag har nätverkssladden till mitt xbox ^^
Ja du kan dela internet med din iPhone. Gå in på inställningar så ska du se något som heter "Internetdelning" och där står alla instruktioner du behöver, har själv gjort det här flera gånger när jag inte har haft internet
Köp då en nettgear dosa som jag kallar det.. det ser ut som ett usb-minne fast den gör så att stationära datorn har trådlöst så det går att ansluta till routern. Likadant som DEA skrev
Jo Grabbar, ska köpa så jag kan ansluta trådlöst, men ville ha ett quick fix så länge så jag kan testa den lite
kjsebbe skrev:Ja du kan dela internet med din iPhone. Gå in på inställningar så ska du se något som heter "Internetdelning" och där står alla instruktioner du behöver, har själv gjort det här flera gånger när jag inte har haft internet
Jo, jag vet hur man gör det, men funkar inte via usbn till datorn. Har använt internet delning innan men då har jag bara kört trådlöst till en laptop....
Shark Monster skrev:Jo Grabbar, ska köpa så jag kan ansluta trådlöst, men ville ha ett quick fix så länge så jag kan testa den lite
kjsebbe skrev:Ja du kan dela internet med din iPhone. Gå in på inställningar så ska du se något som heter "Internetdelning" och där står alla instruktioner du behöver, har själv gjort det här flera gånger när jag inte har haft internet
Jo, jag vet hur man gör det, men funkar inte via usbn till datorn. Har använt internet delning innan men då har jag bara kört trådlöst till en laptop....
Det är ju så med stationära datorer att de har inte ett trådlöst nätverkskort .. o därav gåre inte göra så men de finns nog att köpa. Menar utan usb kabel.
Shark Monster skrev:Jo Grabbar, ska köpa så jag kan ansluta trådlöst, men ville ha ett quick fix så länge så jag kan testa den lite
Konstigt, för mig fungerar det iallafall prima med USB kabel till min stationära dator
Min hittar liksom inget nätverk Har 4 usb portar på framsidan jag testad, samt dem 5 på baksidan, alla laddar telefonen och får upp på skärmen om jag vill importera bilder osv. Men inget nätverk... Har inte spelat något på länge och sjukt keligt när man har något grymt man inte kan använda
Shark Monster skrev:Min hittar liksom inget nätverk Har 4 usb portar på framsidan jag testad, samt dem 5 på baksidan, alla laddar telefonen och får upp på skärmen om jag vill importera bilder osv. Men inget nätverk... Har inte spelat något på länge och sjukt keligt när man har något grymt man inte kan använda
Man måste ha iTunes på datorn för att dela internet via usb,så du får lägga över iTunes på ett usb till datorn och installera det!